VFRh - VFR Club Hellas


    Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Μοιραστείτε
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 41
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 06.12.09 12:03

    Για δείτε αυτό.
    http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/showthread.php?t=76563
    Είναι ένας οδηγός από το bikersoracle με φωτογραφίες για να καθαρίσουμε τα "reed valves" ή "check valves" όπως τα ονομάζει το manual. Όπως γράφoυν στο bikersoracle, η συγκεκριμένη εργασία σχετίζεται με προβλήματα κατανάλωσης. http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/showthread.php?t=104205&highlight=PAIR+valves
    Το συγκεκριμένο κείμενο αφορά τα 98-01, αλλά μπορεί να κάνει και για βετέκια.
    Κάποια στιγμή σκοπεύω να το κάνω, οπότε και θα προσθέσω μερικές φωτογραφίες.
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 41
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 16.01.11 11:38

    Τελικά τα καθάρισα την προηγούμενη Κυριακή στα πλαίσια ενός γενικού service στη Βέφα (Λάδια, φίλτρο λαδιού, τέντωμα αλυσίδας, αλλαγή πίσω τακάκια και καθάρισμα/γρασάρισμα πιστονιών πίσω δαγκάνας, καθάρισμα μπουζί (ιριδίου)). Δυστυχώς δεν μπόρεσα να κάνω ένα λεπτομερές οδηγό γιατί το καθάρισμα των Reed Valves (δεν ξέρω πως μεταφράζονται) θέλει το χρόνο του και δεν είχα πολύ χρόνο στη διάθεση μου. Το λοιπόν, συμπληρωματικά στον οδηγό που επισυνάπτεται στο προηγούμενο μήνυμα βάζω εδώ μερικές φωτογραφίες:
    Σημείωση: όπου γράφω "βαλβίδες" αναφέρομαι στις "Reed Valves". Ενώ στον οδηγό γράφει ότι τις καθάρισε με ζεστό σαπουνόνερο, εγώ τις έκανα με καθαριστικό πετρέλαιο και πολύ ψιλό σύρμα για τα πιάτα. Το VFR μου στο οποίο έγινε η εργασία είναι FI με 77000χλμ.


    Η θέση στους πίσω κυλίνδρους. Αφαιρούμε το σωληνάκι που συνδέει τη κεφαλή (ένα για πίσω και ένα για μπρος, πάνω από το ψυγείο λαδιού), ξεβιδώνουμε 2 οχτάρες βίδες και βγαίνει το καπάκι.


    Βγάζοντας το καπάκι τους, αντιλαμβάνομαι τι βρώμα μαζεύεται εκεί.


    Οι βαλβίδες όπως κάθονται στη πίσω κεφαλή.


    Οι βαλβίδες όπως κάθονται στο σκαμνί περιμένοντας να τις καθαρίσω


    Έχοντας βγάλει πλέον τις βαλβίδες από τη πίσω κεφαλή, βλέπουμε δύο μικρές σχάρες (μία για κάθε κύλινδρο) στις οποίες κάθονται οι βαλβίδες και αποτρέπουν μάλλον να μην μπουν σκουπιδάκια στον κύλινδρο. Στη φωτογραφία, βλέπουμε αριστερά την κεφαλή με τη σχάρα, ενώ δεξιά βλέπουμε πως είναι κάτω από τη σχάρα. Τον θάλαμο του μπουζί τον σκέπασα μετά τη φωτό για παν ενδεχόμενο. Κάτω από τις μικρές σχάρες/βάσεις βαλβίδων βρίσκεται το σημείο της κεφαλής όπου τοποθετούνται και υπάρχει ένα μικρό κενό μεταξύ τους και μία μικρή τρύπα από την οποία περνάει ο αέρας στη κεφαλή. Εκεί μαζεύεται πολλή βρομιά (δεξιά μεριά της φωτογραφίας) που προσπάθησα να αφαιρέσω με ένα ίσιο κατσαβίδι και με πολλή υπομονή για να μην βουλώσω τις τρύπες (ελπίζω να το κατάφερα).


    Μία καθαρή και μία βρόμικη βαλβίδα. Βλέπουμε την πάνω όψη τους. Η εσοχή στο κέντρο είναι ένα μικρό έλασμα το οποίο κάμπτεται επιτρέποντας στον αέρα να τροφοδοτήσει την αντίστοιχη κεφαλή.


    Κάτω όψη βαλβίδων.

    Μέχρι στιγμής δεν μπορώ να βγάλω συμπεράσματα γιατί τα χλμ που έχω κάνει από τότε είναι εντός Αθηνών και μία βόλτα στο Πόρτο ράφτη. Χθες βέβαια που πήρα το μοτό μέχρι το Πόρτοράφτη, μου φάνηκε πως η βέφα ανέπνεε καλύτερα. Από οικονομία πάλι δεν μπορώ να βγάλω συμπεράσματα, γιατί πηγαίνοντας από Αττική οδό, πηγαίναμε για πολλή ώρα πάνω από 150χλμ/ώρα (για 120χλμ έκαψε 3 μπάρες).
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 41
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 16.01.11 11:44

    Αν μεγεθύνετε τις φωτογραφίες, θα δείτε την πραγματική κατάσταση τους.
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από demon Την / Το 16.01.11 12:47

    Πολύ ενδιαφέρον! Στην πρώτη ευκαιρία θα προσπαθήσω να τις καθαρίσω

    Thumbsup
    avatar
    padelis
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 34
    Μοντέλο : ήταν κάποτε VFR RC46
    Κράνος : SHOEI XR 1000

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από padelis Την / Το 16.01.11 18:16

    Clapping2 Clapping2
    avatar
    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 2289
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Fanrider Την / Το 16.01.11 18:33



    με την πρωτη ευκαιρια

    Γραψε εντυπωσεις αμα δεις διαφορα στην καταναλωση
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 16.01.11 18:43

    Popcorn Popcorn Popcorn
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 16.01.11 22:51

    Δεν νομίζω ότι θα δεις οικονομία. Πολλοί αυτό τα σύστημα μάλιστα το απομονώνουν (χωρίς λόγω νομίζω) και σίγουρα θα πρέπει να απομονωθεί αν χρησιμοποιούμε PCV και autotune.

    Οι βαλβίδες αυτές επιτρέπουν να ρέει ο αέρας από το φιλτροκούτι προς την εξαγωγή και όχι ανάστροφα.
    Στο FI και στο VTEC '02-'05 δουλεύουν μόνο στο ρελαντί και μόνο όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από 68 βαθμούς για να βοηθήσουν την καύση των υπολειμμάτων και να θερμανθεί γρηγορότερα ο καταλύτης. Άρα υποτιθέμενη οικονομία θα μπορούσε κανείς να δει αν είναι πάρα πολύ βρώμικες, ώστε να επιτρέπουν να φτάσουν καυσαέρια στην εισαγωγή, και μόνο στο ρελαντί. Το πότε δουλεύουν εξαρτάται από την PAIR βαλβίδα (ηλεκτρομαγνητική που ελέγχεται από την ECU) η οποία βρίσκεται μεταξύ των reed και του φιλτροκουτιού.

    Εγώ το μόνο που καταλαβαίνω όταν τις μπλοκάρω είναι μικρή πτώση των στροφών στο ρελαντί. Στα VTEC '06-'09 πρέπει να έχουν ευρύτερο φάσμα λειτουργίας αλλα για αυτό θα βεβαιωθώ όταν πείσω τον Don John να αγγίξω την μηχανή του. Rolling Eyes
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 16.01.11 23:00

    Και ο λόγος που δεν λειτουργούν πάντα είναι ότι οι αισθητήρες Ο2 θα έπαιρναν εσφαλμένες ενδείξεις για την ποιότητα της καύσης καθώς θα διάβαζαν ότι τα μείγμα είναι πολύ φτωχό (περίσσεια αέρα).
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 41
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 17.01.11 10:54

    anastasis έγραψε:Δεν νομίζω ότι θα δεις οικονομία. Πολλοί αυτό τα σύστημα μάλιστα το απομονώνουν (χωρίς λόγω νομίζω) και σίγουρα θα πρέπει να απομονωθεί αν χρησιμοποιούμε PCV και autotune.

    Οι βαλβίδες αυτές επιτρέπουν να ρέει ο αέρας από το φιλτροκούτι προς την εξαγωγή και όχι ανάστροφα.
    Στο FI και στο VTEC '02-'05 δουλεύουν μόνο στο ρελαντί και μόνο όταν η θερμοκρασία είναι κάτω από 68 βαθμούς για να βοηθήσουν την καύση των υπολειμμάτων και να θερμανθεί γρηγορότερα ο καταλύτης. Άρα υποτιθέμενη οικονομία θα μπορούσε κανείς να δει αν είναι πάρα πολύ βρώμικες, ώστε να επιτρέπουν να φτάσουν καυσαέρια στην εισαγωγή, και μόνο στο ρελαντί. Το πότε δουλεύουν εξαρτάται από την PAIR βαλβίδα (ηλεκτρομαγνητική που ελέγχεται από την ECU) η οποία βρίσκεται μεταξύ των reed και του φιλτροκουτιού.

    Εγώ το μόνο που καταλαβαίνω όταν τις μπλοκάρω είναι μικρή πτώση των στροφών στο ρελαντί. Στα VTEC '06-'09 πρέπει να έχουν ευρύτερο φάσμα λειτουργίας αλλα για αυτό θα βεβαιωθώ όταν πείσω τον Don John να αγγίξω την μηχανή του. Rolling Eyes

    Ο Βασικός λόγος που τις καθάρισα ήταν εντελώς προληπτικός, δηλαδή σαν μέρος ενός service της μηχανής (όχι κάθε 6000χλμ, αλλά κάθε 3 service πχ). Ένα φιλαράκι μου έλεγε ότι σε απότομες επιταχύνσεις, η εξάτμιση μου έβγαζε στιγμιαία καπνό και αυτό ήταν κυρίως που με παρακίνησε να καθαρίσω τις reed valves. Και όντως ήταν πολύ βρώμικες. Το περίεργο ήταν ότι οι βαλβίδες στη μπροστινή κεφαλή ήταν εξίσου βρώμικες με της πίσω, αλλά τα καμένα καυσαέρια (ή ό,τι ακριβώς είναι αυτή η βρωμιά) ήταν πιο υγρά ενώ στους πίσω πιο ξερά. Έπειτα, το ρελαντί μου ήταν διαφορετικό και χρειάστηκε να το ξαναρυθμίσω (αυτό ίσως να οφείλεται σε βρωμιά που έμεινε και βουλώνει τις τρύπες). Μάλιστα, ακόμη και τώρα είναι λίγο ασταθές, Για το τελευταίο θα χρειαστεί μάλλον να πάρω ένα carbtune για να συγχρονίσω τον ψεκασμό (δείτε έναν εύχρηστο οδηγό στο link). Το VFR μου είναι του 1998, οπότε δεν έχει, ούτε καταλύτη, ούτε αισθητήρες Ο2 και δεν ξέρω αν λειτουργεί διαφορετικά.
    Τις μπλοκάρεις από το τα 2 σωληνάκια, ή αντικαθιστάς τις μικρές σχάρες μ'ένα τυφλό καπάκι?
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 17.01.11 11:31

    anastasis έγραψε:.....................................αλλα για αυτό θα βεβαιωθώ όταν πείσω τον Don John να αγγίξω την μηχανή του. Rolling Eyes

    Για τολμα Knupp box box box
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 17.01.11 12:37

    Don John έγραψε:
    anastasis έγραψε:.....................................αλλα για αυτό θα βεβαιωθώ όταν πείσω τον Don John να αγγίξω την μηχανή του. Rolling Eyes

    Για τολμα Knupp box box box

    Σε βεβαιώ... δεν θα πονέσει
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 17.01.11 12:56

    Athanor έγραψε:
    Τις μπλοκάρεις από το τα 2 σωληνάκια, ή αντικαθιστάς τις μικρές σχάρες μ'ένα τυφλό καπάκι?

    Αποσυνδέω τον σωλήνα από το φιλτροκούτι και απλώς τον κλείνω με το δάκτυλο Rolling Eyes
    avatar
    karapialis
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 15/02/2009
    Mηνύματα : 189
    Ηλικία : 39
    Μοντέλο : 2008
    Κράνος : Arai rx7,shoei diabolic

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από karapialis Την / Το 17.01.11 13:00

    Το κακο ειναι οτι θα του αρεσει... Wink
    Καμια σχεση η μηχανη μετα,απο ηλεκτρικη που ειναι τωρα, αρκετα πιο νευρικη και ακουει το γκαζι πιο γρηγορα.

    Τι ειναι το pair valve,λαμδα,καταλυτης? Razz
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 41
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Καθάρισμα των "Reed Valves" για οικονομία και λιγότερους ρύπους

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 25.01.11 22:32

    Η κατανάλωση δεν φαίνεται να επηρεάζεται. Η μπάρα της ρεζέρβας ξεκίνησε να αναβοσβήνει στα 220χλμ με οδήγηση 60% εντός πόλης και 40% κοντινή βόλτα με 130-160χλμ. Θα το ξαναμετρήσω στο επόμενο γέμισμα μήπως αλλάξει κάτι.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 19.06.18 2:22