VFRh - VFR Club Hellas


    BMW R75 (1941-1944) Το σκυλί του πολέμου

    Μοιραστείτε
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: BMW R75 (1941-1944) Το σκυλί του πολέμου

    Δημοσίευση από demon Την / Το 16.03.10 20:48

    Δεν σπάει, δεν χαλάει

    Η αντοχή της R75 δεν χρειάζεται περαιτέρω αποδείξεις. Η μοτοσυκλέτα που στήριξε τις επιχειρήσεις
    του στρατού στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, στις στέπες της Φινλανδίας και της Ρωσίας ή στην έρημο
    της Λιβύης, δεν χρειάζεται να αποδείξει πλέον τίποτε.
    Ένα ακόμn μικρό δείγμα τnς αξιοπιστίας της R75 φτάνει σε μας μέσα από την ελληνική πραγματικότnτα,
    διά στόματος του τωρινού ιδιoκτήτη μιας από αυτές, του Παναγιώτη Μαριολόπουλου. «Αυτή τη μοτοσυκλέτα
    την έχω στα χέρια μου αρκετά χρόνια, όμως ποτέ δεν ασχολήθηκα σοβαρά με την αναπαλαίωσή της. Από τότε
    που την πήρα δούλευε ‘σχεδόν’ κανονικά και ως τώρα συνεχίζει να δουλεύει έτσι ασταμάτητα».



    Και τι δεν έχει κάνει μαζί της. Μέχρι και οικογενειακές διακοπές στη Νάξο, πολλές βόλτες, CIassic Trophy,
    και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό... Φέτος το καλοκαίρι, μάλιστα, σχεδιάζεται βόλτα στην Ελβετία, παρέα
    με αρκετές κλασικές μοτοσυκλέτες, μεταξύ των οποίων άλλη μια R75, του κυρίου Νίκου Κυρατζή, γνωστού
    μέλους της Ελληνικής Λέσχης Φίλων Κλασικής Μοτοσυκλέτας.



    Κατά τη διάρκεια της φωτογράφησης η μοτοσυκλέτα δεν χρειάστηκε ποτέ περισσότερες από δυο τρεις μανιβελιές
    για να πάρει μπροστά, δεν έκανε ούτε τσαφ, ενώ κάθε βόλτα μαζί της αποδείχτηκε μια γνήσια απόλαυση,
    ειδικά στη χαμηλή θέση μέσα στο καλάθι - μια εμπειρία πρωτόγνωρη, που δεν θυμίζει καμία άλλη οδηγική εμπειρία
    οποιασδήποτε άλλης μοτοσυκλέτας. Εξαιρετικά εντυπωσιακή, δε, είναι η ικανότητά της να στρίβει επιτόπου
    σε ελάχιστο χώρο, απλώς κόβοντας ο αναβάτης τέρμα το τιμόνι.

    60 χρόνια τραβήγματα

    Η μοτοσυκλέτα αυτή έχει ένα μειoνέκτημα: η οδήγnσή της είναι σχετικά δύσκολη, καθώς το καλάθι
    επηρεάζει έντονα τον χειρισμό της "τραβώντας” προς τηv πλευρά του. Οι στρατιώτες χρειάζονταν
    πολλή και καλή εκπαίδευση, δεδομένου ότι θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν αμέτρητα εμπόδια σε κάθε
    είδους έδαφος και τα περιθώρια λάθους ήταν απειροελάχιστα στη φωτιά της μάχης. Στα χέρια ενός
    ικανού χειριστή το όχημα αυτό αποδεικνυόταν ένα εξαιρετικά πολύτιμο εργαλείο, ωστόσο σε λάθος
    χέρια μετατρεπόταν σε σοβαρό μειoνέκτημα. Έτσι, προς το τέλος του πολέμου οι R75 πέρασαν στο
    χρονοντούλαπο τnς Ιστορίας, καθώς ο γερμανικός στρατός προτίμnσε να στραφεί στις πιο ευέλικτες
    μοτοσυκλέτες χωρίς side car και στα περίφημα Kubelwagen, το αντίστοιχο των αμερικάνικων Jeep.



    Από το 1944 ο στρατός χρησιμοποιούσε κυρίως τnν πρώτn R51 (που πρωτoεμφαvίστηκε το 1938),
    καθώς και τις R61, R66 και R71. Το μεγάλο προσόν των μοτοσυκλετών αυτών ήταν η ευελιξία τους,
    ενώ τα μεταφορικά καθήκοντα πέρασαν στα τετράτροχα.



    Παρ' όλα αυτά, n ιστορία έγραψε πως μέσα από τις ανάγκες που επέβαλλαν οι εχθροπραξίες του Δευτέρου
    Παγκοσμίου Πολέμου προέκυψε μια από τις πιο ξεχωριστές και περίτεχνες μοτοσυκλέτες όλων των εποχών,
    η R75, μια μοτοσυκλέτα που ακόμn και σήμερα κάνει τα μάτια να γυρνούν προς τnv πλευρά της, προσφέροντας
    τις υπηρεσίες της αφειδώς 60 χρόνια μετά την κατασκευή τnς.







    ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

    ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, αερόψυκτος, δικύλινδρος boxer
    ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ: 745cc
    ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ Χ ΔΙΑΔΡΟΜΗ: 78Χ78
    ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ: 5,6-5,8:1
    ΕΚΚΙΝΗΣΗ: Μανιβέλα
    ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: 2 καρμπυρατέρ Graetzin 24mm
    ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Ξηρός μονόδισκος
    ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Κιβώτιο 4 σχέσεων + όπισθεν, άξονας με μετάδοση και στο καλάθι (κατ’ επιλογή)
    ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΙΠΑΝΣΗΣ: Υγρό κάρτερ
    ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Τηλεσκοπικό πηρούνι
    ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Όχι
    ΤΡΟΧΟΙ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: 4.50 x 16
    ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ: Μηχανικό ταμπούρο 250mm
    ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ: Υδραυλικά ταμπούρα (και στον τροχό του καλαθιού)
    ΒΑΡΟΣ: 420 kg
    ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ: 26hp στις 4.000 rpm
    ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 95 km/h


    avatar
    ΑΦΡΙΚΑΝΟΣ
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/12/2009
    Mηνύματα : 1500
    Ηλικία : 41
    Μοντέλο : ΑFRICA TWIN 750
    Κράνος : ΒANDIT ALIEN 2

    ΘΑΡΡΕΙΝ ΣΩΖΕΙ.

    Απ: BMW R75 (1941-1944) Το σκυλί του πολέμου

    Δημοσίευση από ΑΦΡΙΚΑΝΟΣ Την / Το 16.03.10 20:54

    τελια παρουσιαση. Respect
    avatar
    gabadoo
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 25/01/2009
    Mηνύματα : 1311
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : V-Strom
    Κράνος : Schuberth S1

    Απ: BMW R75 (1941-1944) Το σκυλί του πολέμου

    Δημοσίευση από gabadoo Την / Το 16.03.10 21:01

    Πολυ καλο αρθρο....
    Ο Μαριολοπουλος ο Πανος ειναι και ο Προεδρος της Λεσχης Φιλων Κλασσικης Μοτο
    Εχουμε παει με τον Βασιλακο και τον Νικο -racervp πολλες φορες στην λεσχη,οπου εχουμε
    δει με τα ματια μας και την εν λογω κυρια αλλα και πολλες αλλες....
    Να κανονισουμε καμμια φορα να παμε,οσοι τους αρεσει η Κλασικη Μοτο...
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: BMW R75 (1941-1944) Το σκυλί του πολέμου

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 16.03.10 21:56

    gabadoo έγραψε:Πολυ καλο αρθρο....
    Ο Μαριολοπουλος ο Πανος ειναι και ο Προεδρος της Λεσχης Φιλων Κλασσικης Μοτο
    Εχουμε παει με τον Βασιλακο και τον Νικο -racervp πολλες φορες στην λεσχη,οπου εχουμε
    δει με τα ματια μας και την εν λογω κυρια αλλα και πολλες αλλες....
    Να κανονισουμε καμμια φορα να παμε,οσοι τους αρεσει η Κλασικη Μοτο...

    Την επομενη φορα που θα το προγραμματισετε, εγω δηλωνω παρον!!

    Σπυρο ΜΠΡΑΒΟ για το αρθρο σου!! :_hi:
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7095
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: BMW R75 (1941-1944) Το σκυλί του πολέμου

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 16.03.10 22:53

    Σπύρο δικαιούσαι το πανφορουμιακό βραβείο ιστορικών (και όχι μόνο) άρθρων. Μπράβο. Thumbsup

    Μέσα και εγώ για βόλτα από τους κλασικούς!

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 18.10.17 21:18