VFRh - VFR Club Hellas


    Λάδια στο πηρούνι....................

    Μοιραστείτε
    avatar
    Παναγιώτης Κ.
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 09/09/2009
    Mηνύματα : 2989
    Ηλικία : 58
    Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
    Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

    Ride hard, die young.........

    Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Παναγιώτης Κ. Την / Το 16.05.10 22:23

    Το μοτόρι είναι στον μάστορη για γενικό σέρβις εν όψη Πανελλήνιας και Μουτζέλλο, και φυσικά περνιούνται και τα μπροστινά ελατήρια Bitubo, να κάνουν παρέα στήν πίσω ανάρτηση.
    Και έρχομαι στο ζουμί: πόσα ml λέτε να βάλω;
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2323
    Ηλικία : 100
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 16.05.10 22:25

    Όσα ορίζει το manual είναι μια καλή αρχή.
    avatar
    gabadoo
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 25/01/2009
    Mηνύματα : 1311
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : V-Strom
    Κράνος : Schuberth S1

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από gabadoo Την / Το 16.05.10 22:30

    ...εξαλλου οπως λεει και το manual της Suzuki(και πολυ πολυ σωστα λεει..):

    "The quantity of the fork oil is a SERIAL tuning element itself"

    Oπως λεει και ο Μιχαλης,ειναι μια καλη αρχη η συσταση του κατασκευαστη
    Γιατι περι συστασης προκειτε και οχι επι σαφεστατης οδηγιας,για λογους ρυθμισιμοτητας του μπροστινου
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 16.05.10 23:23

    Ο αέρας που βρίσκεται πάνω από το λάδι ενεργεί σαν προοδευτικό ελατήριο καθώς συμπιέζεται.

    Αν βάλεις περισσότερο λάδι μειώνεις τον διαθέσιμο χώρο συμπίεσης του αέρα αυτού.
    avatar
    vasilakos
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 635
    Ηλικία : 56
    Μοντέλο : VFR 800 VTEC
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από vasilakos Την / Το 17.05.10 0:20

    Eαν οι σπειρες του νεου ελατηριου,ειναι πιο παχες,και ισως και πιο πυκνες στο κατω μερος,αυτο το μετραμε με παχυμετρο Wink μαλλον πρεπει να μπει λιγοτερο λαδι,για να αφησει τον χωρο που οριζει ο κατασκευαστης για τον αερα κλπ
    Εγω τουλαχιστον αυτο εκανα με τα ohlins μετα απο λιγο ψαξιμο..
    Με τα λαδια και ελατηρια της ohlins στη ποσοτητα και πυκνοτητα του κατασκευαστη το εμπρος μερος σηκωθηκε 3 με 4 εκ.στην πιο μαλακη ρυθμιση,και εγινε πολυ αργο σε βυθιση και επαναφορα.
    Σταθερο αλλα δεν διαβαζε τον δρομο,και ισως και πιο αργο σε αλλαγες πορειας.
    Με λιγο πιο λεπτο λαδι 7.5 απο 10 και 0.8 χιλ κοψιμο στους αποστατες των 13 εκ.που εχει εσωτερικα αποκτησε sag,σωστο υψος,και επιτελους διαβαζει τον δρομο,επιπλεον μπορω να το ρυθμισω απο πανω σε πιο ψηλο=σκληρο=γρηγορο,και αντιστροφα
    Η διαφορα με τα νεα ελατηρια εχει προελθει απ το γεγονος οτι δεν εχει πια την αρχικη χαλαρη αισθηση και φλυαρια,εμενα τουλαχιστον,μου τερματιζε σε δυνατα φρενα..
    Βεβαια εχει χαθει ενα μερος της ανεσης λογω γραμικης συμπεριφορας απ την αρχη,αλλα δεν γινεται να τα εχουμε ολα.
    Αυτη ειναι η εμπειρια μου απο την βεφα,γιατι στα ss που ολα ρυθμιζονται,μου ηταν ευκολο να τα φερω στα μετρα μου.
    Παναγιωτη ελπιζω να μην σε μπερδεψα.
    Τα λεμε.
    avatar
    Παναγιώτης Κ.
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 09/09/2009
    Mηνύματα : 2989
    Ηλικία : 58
    Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
    Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

    Ride hard, die young.........

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Παναγιώτης Κ. Την / Το 17.05.10 1:02

    Το μανουάλι υποδεικνύει 457 +/- 2.5 ml.
    Λεω να ξεκινήσω με 450 και βλέπουμε.............
    Sieche, Doc, κάπου είχατε αναφέρει κάτι, αλλά δεν μπορώ να βρώ το θέμα γμτ.......... Τί λέτε;
    avatar
    DoctorAbo
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 4377
    Ηλικία : 58
    Μοντέλο : R 1200 GS
    Κράνος : HJC FG 15 B.S. REPLICA

    καπ καπ κει κατ κατ καν γκαπ γκαπ

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από DoctorAbo Την / Το 17.05.10 14:20

    Παναγιώτης Κ. έγραψε:Το μανουάλι υποδεικνύει 457 +/- 2.5 ml.
    Λεω να ξεκινήσω με 450 και βλέπουμε.............
    Sieche, Doc, κάπου είχατε αναφέρει κάτι, αλλά δεν μπορώ να βρώ το θέμα γμτ.......... Τί λέτε;

    Α ρε μπαγάσα, πήρα τηλέφωνο το μηχδανικό μου στο κινητό για πάρτη σου. 450 σωστός είσαι τόσα βάλαμε και στο δικό μου. Όμως, με τόσα ήταν νταμάρι.
    Εγώ που ειχα πάρει λάδια bellray 15άρια ευχαρίστως την επόμενη θα έβαζ ίδια ποσότητα με 10άρια.
    Από την άλλη εμένα το πίσω είναι (ήταν) μαμά οπότεήταν περίεργα τα πράματα.

    Συμπέρασμα:

    Αν δουλεύεις σκληρός πίσω βάλε 15άρια 450 ml
    Αν δουλεύεις μαλακός δοκίμασε 10άρια 450 ml

    Η ευθύνη δική σου ότι και αν κλάνεις Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz
    avatar
    Sieche
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 19/12/2008
    Mηνύματα : 184
    Ηλικία : 45
    Μοντέλο : VFR RC 46
    Κράνος : O´NEAL Havoc

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Sieche Την / Το 18.05.10 3:09

    Παναγιωτη 457ml ειναι σωστα.Βαλε 450ml και μετρα την αποσταση απο το χειλος του καλαμιου μεχρι την επιφανια του λαδιου μεσα στην μποτα.
    Την μετρηση την κανουμε χωρις να ειναι μεσα το ελατηριο και το καλαμι να ειναι τερμα μεσα βυθισμενο στην μποτα.130 χιλιοστα ακριβως ειναι ο θαλαμος αερα.Αυτο προτεινει η Honda.
    Αυτη η αποσταση(πχ.130mm)πρεπει να ειναι ακριβως η ιδια και στις δυο τις μπουκαλες!!

    Tα ελατηρια που εβαλα εγω(Wilbers)ειναι 2 εκατοστα πιο μακρια σε μηκος και αισθητα πιο χοντρο υλικο απο τα μαμα.
    Λογικα με τα πιο χοντρα ελατηρια αφου εγω εβαλα ακριβως 457ml λαδι,μειωσα τον θαλαμο αερα.Κατα ποσο δεν ξερω και δεν σκεφτηκα εκεινη την ωρα που τα αλλαζα να μετρησω την διαφορα.

    15αρια λαδια δεν θα στα συνιστουσα ,εκτος αν εισαι 150 κιλα βαρυς ή κυκλοφορεις παντα δικαβαλος και φορτωμενος!!
    Τα 10ρια τα προτεινει η Honda για το vfr αλλα εμενα μου πεφτουν κομματι χοντρα για τα κιλα(65) μου και ετσι εβαλα 7,5αρια και ειμαι πολυ ευχαριστημενος με το μπροστινο.
    avatar
    glystras
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 24/02/2009
    Mηνύματα : 878
    Ηλικία : 49
    Μοντέλο : 2004
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από glystras Την / Το 18.05.10 9:14

    Παναγίωτη το αν θα είναι 130 χιλιοστά ή 100 ο αεροθάλαμος δεν κάνει πολύ μεγάλη διαφορά όσο διαφορά κάνει το ιξώδες του λαδιού.
    καλός ή κακός θα πρέπει να πειραματιστείς λίγο........ αν μπλέξεις με τον αεροθάλαμο θα γίνει πολύ πολύπλοκο πήγαινε με την Honda και πειραματίσου μόνο με το ιξώδες...ξεκίνα με 8 και πέσμας τι αίσθηση σου δίνει και τι θέλεις εσύ και θα την βρούμε την λύση Wink
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 19.05.10 0:53

    7,5 10 15 κλπ SAE δεν λένε τίποτα για το πιρούνι. Σε αυτό μετρά μόνο το κινηματικό ιξώδες και όχι το στατικό. Το 10 SAE σε Belray δεν έχει καμία σχέση με το 10 SAE σε TORCO ή HONDA. Τα νούμερα (SS 8) που αναφέρονται στο εγχειρίδιο της VFR στην σελ 13-3 αφορούν ΜΟΝΟ λάδια PRO HONDA. 'Ότι άλλο μπει με το ίδιο στατικό ιξώδες είναι λάθος.

    Έχουνε ξαναειπωθεί στο moto στο τέλος του ακόλουθου θέματος:

    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=73922
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 19.05.10 1:03

    anastasis έγραψε:7,5 10 15 κλπ SAE δεν λένε τίποτα για το πιρούνι. Σε αυτό μετρά μόνο το κινηματικό ιξώδες και όχι το στατικό. Το 10 SAE σε Belray δεν έχει καμία σχέση με το 10 SAE σε TORCO ή HONDA. Τα νούμερα (SS 8) που αναφέρονται στο εγχειρίδιο της VFR στην σελ 13-3 αφορούν ΜΟΝΟ λάδια PRO HONDA. 'Ότι άλλο μπει με το ίδιο στατικό ιξώδες είναι λάθος.

    Έχουνε ξαναειπωθεί στο moto στο τέλος του ακόλουθου θέματος:

    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=73922

    Respect Respect
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7105
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 19.05.10 12:44

    anastasis έγραψε:7,5 10 15 κλπ SAE δεν λένε τίποτα για το πιρούνι. Σε αυτό μετρά μόνο το κινηματικό ιξώδες και όχι το στατικό. Το 10 SAE σε Belray δεν έχει καμία σχέση με το 10 SAE σε TORCO ή HONDA. Τα νούμερα (SS 8) που αναφέρονται στο εγχειρίδιο της VFR στην σελ 13-3 αφορούν ΜΟΝΟ λάδια PRO HONDA. 'Ότι άλλο μπει με το ίδιο στατικό ιξώδες είναι λάθος.

    Έχουνε ξαναειπωθεί στο moto στο τέλος του ακόλουθου θέματος:

    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=73922

    Επειδή έχει πολύ ενδιαφέρον το σχόλιό σου, θέλω να σε ρωτήσω τα παρακάτω για να καταλάβω καλύτερα.

    1. Όταν λες ότι είναι λάθος να βάλουμε άλλα υγρά με ίδιο στατικό ιξώδες, εννοείς πράγματι λάθος ή ότι μπορεί και να είμαστε λάθος επειδή δεν υπάρχει συσχέτιση;

    2. Το κινηματικό ιξώδες αναγράφεται κάπου; Αν όχι, γιατί έβαλες το συγκεκριμένο TORCO;

    Ευχαριστώ.
    avatar
    tomakos
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/02/2010
    Mηνύματα : 2098
    Ηλικία : 50
    Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
    Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000

    ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από tomakos Την / Το 19.05.10 19:41

    Ο φυσικός έγραψε:
    anastasis έγραψε:7,5 10 15 κλπ SAE δεν λένε τίποτα για το πιρούνι. Σε αυτό μετρά μόνο το κινηματικό ιξώδες και όχι το στατικό. Το 10 SAE σε Belray δεν έχει καμία σχέση με το 10 SAE σε TORCO ή HONDA. Τα νούμερα (SS 8) που αναφέρονται στο εγχειρίδιο της VFR στην σελ 13-3 αφορούν ΜΟΝΟ λάδια PRO HONDA. 'Ότι άλλο μπει με το ίδιο στατικό ιξώδες είναι λάθος.

    Έχουνε ξαναειπωθεί στο moto στο τέλος του ακόλουθου θέματος:

    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=73922

    Επειδή έχει πολύ ενδιαφέρον το σχόλιό σου, θέλω να σε ρωτήσω τα παρακάτω για να καταλάβω καλύτερα.



    2. Το κινηματικό ιξώδες αναγράφεται κάπου; Αν όχι, γιατί έβαλες το συγκεκριμένο TORCO;

    Ευχαριστώ.

    Ελα μου ντε, που αναγράφετε? έχω ένα 15w spectro και δεν αναγράφει τίποτα πάνω στην ετικέτα
    avatar
    tomakos
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/02/2010
    Mηνύματα : 2098
    Ηλικία : 50
    Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
    Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000

    ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από tomakos Την / Το 19.05.10 19:58

    Ανστάση βρήκα αυτό στο site, αν δεν βαριέσαι κάνε μια εξήγηση

    Typical Inspections 15W
    SSU @ 100° F 220
    SSU @ 210° F 48
    cST @ 100° F(37.7°C) 47.2
    cST @ 210° F(98.8°C) 6.6
    Flash Point, °F 415
    Pourpoint, °F -15
    Viscosity Index 100
    Gravity, API 30.5
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 20.05.10 0:47

    Ο φυσικός έγραψε:
    anastasis έγραψε:7,5 10 15 κλπ SAE δεν λένε τίποτα για το πιρούνι. Σε αυτό μετρά μόνο το κινηματικό ιξώδες και όχι το στατικό. Το 10 SAE σε Belray δεν έχει καμία σχέση με το 10 SAE σε TORCO ή HONDA. Τα νούμερα (SS 8) που αναφέρονται στο εγχειρίδιο της VFR στην σελ 13-3 αφορούν ΜΟΝΟ λάδια PRO HONDA. 'Ότι άλλο μπει με το ίδιο στατικό ιξώδες είναι λάθος.

    Έχουνε ξαναειπωθεί στο moto στο τέλος του ακόλουθου θέματος:

    http://www.moto.gr/forums/showthread.php?s=&threadid=73922

    Επειδή έχει πολύ ενδιαφέρον το σχόλιό σου, θέλω να σε ρωτήσω τα παρακάτω για να καταλάβω καλύτερα.

    1. Όταν λες ότι είναι λάθος να βάλουμε άλλα υγρά με ίδιο στατικό ιξώδες, εννοείς πράγματι λάθος ή ότι μπορεί και να είμαστε λάθος επειδή δεν υπάρχει συσχέτιση;

    2. Το κινηματικό ιξώδες αναγράφεται κάπου; Αν όχι, γιατί έβαλες το συγκεκριμένο TORCO;

    Ευχαριστώ.

    1. Αν πάρουμε τρεις διαφορετικές μάρκες λαδιών με το ίδιο στατικό ιξώδες πχ SAE 10 τότε το κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικό κινητικό ιξώδες. Το κινητικό ιξώδες δηλώνει την ευκολία με την οποία διέρχεται το λάδι από μια τρύπα (δηλαδή όπως ακριβώς από τις βαλβίδες του πιρουνιού). Το στατικό ιξώδες αναφέρεται στην ιδιότητα του λαδιού να σχηματίζει σταγόνες.
    Τα δύο μεγέθη είναι προφανώς εξαρτημένα αλλά με διαφορετική συνάρτηση σε κάθε μάρκα/τύπο λαδιού.

    2. Το κινηματικό ιξώδες το αναφέρουν οι εταιρίες στα site τους αλλά όχι όλες. Μια εταιρία που δεν αναφέρει τα χαρακτηριστικά του προϊόντων της δεν θα την προτιμούσα ποτέ.
    Το TORCO RFF 20 το έβαλα γιατί είναι μόλις 10% πυκνότερο από το μαμά στους 40 βαθμούς και έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά σταθερότητας σε συνάρτηση με την θερμοκρασία VI=250.
    Μετά από πολύ ψάξιμο βρήκα ότι το ProHONDA SS 8 έχει 39,7cSt @ 40C.
    Το TORCO RFF20 43,90cSt @ 40C και το TORCO RFF10 19,90cSt @ 40C.
    Αν θέλεις από αυτά τα δύο να πάρεις κινηματικό ιξώδες ακριβώς 39,7cSt @ 40C θα πρέπει να ανακατέψεις 454CCs από το πρώτο και 96CCs από το δεύτερο.


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την anastasis στις 20.05.10 1:18, 1 φορά
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 20.05.10 1:13

    tomakos έγραψε:Ανστάση βρήκα αυτό στο site, αν δεν βαριέσαι κάνε μια εξήγηση

    Typical Inspections 15W
    SSU @ 100° F 220
    SSU @ 210° F 48
    cST @ 100° F(37.7°C) 47.2
    cST @ 210° F(98.8°C) 6.6
    Flash Point, °F 415
    Pourpoint, °F -15
    Viscosity Index 100
    Gravity, API 30.5

    Θα σου πω για τρία νούμερα που μας ενδιαφέρουν για τα λάδια των αναρτήσεων.

    Στατικό ιξώδες Typical Inspections 15W


    Κινηματικό ιξώδες cST @ 100° F(37.7°C) 47.2
    Κινηματικό ιξώδες cST @ 210° F(98.8°C) 6.6


    Viscosity Index 100

    Το VI δείχνει το πόσο σταθερό είναι το λάδι με την αλλαγή της θερμοκρασίας από 40°C στους 100°C
    avatar
    tomakos
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/02/2010
    Mηνύματα : 2098
    Ηλικία : 50
    Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
    Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000

    ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από tomakos Την / Το 20.05.10 9:06

    Ευχαριστώ
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 20.05.10 17:06

    anastasis έγραψε:
    1. Αν πάρουμε τρεις διαφορετικές μάρκες λαδιών με το ίδιο στατικό ιξώδες πχ SAE 10 τότε το κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικό κινητικό ιξώδες. Το κινητικό ιξώδες δηλώνει την ευκολία με την οποία διέρχεται το λάδι από μια τρύπα (δηλαδή όπως ακριβώς από τις βαλβίδες του πιρουνιού). Το στατικό ιξώδες αναφέρεται στην ιδιότητα του λαδιού να σχηματίζει σταγόνες.
    Τα δύο μεγέθη είναι προφανώς εξαρτημένα αλλά με διαφορετική συνάρτηση σε κάθε μάρκα/τύπο λαδιού.

    2. Το κινηματικό ιξώδες το αναφέρουν οι εταιρίες στα site τους αλλά όχι όλες. Μια εταιρία που δεν αναφέρει τα χαρακτηριστικά του προϊόντων της δεν θα την προτιμούσα ποτέ.
    Το TORCO RFF 20 το έβαλα γιατί είναι μόλις 10% πυκνότερο από το μαμά στους 40 βαθμούς και έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά σταθερότητας σε συνάρτηση με την θερμοκρασία VI=250.
    Μετά από πολύ ψάξιμο βρήκα ότι το ProHONDA SS 8 έχει 39,7cSt @ 40C.
    Το TORCO RFF20 43,90cSt @ 40C και το TORCO RFF10 19,90cSt @ 40C.
    Αν θέλεις από αυτά τα δύο να πάρεις κινηματικό ιξώδες ακριβώς 39,7cSt @ 40C θα πρέπει να ανακατέψεις 454CCs από το πρώτο και 96CCs από το δεύτερο.


    Απλα Respect Respect
    avatar
    serafeim_rodos
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/09/2010
    Mηνύματα : 36
    Ηλικία : 35
    Μοντέλο : CBR-1000RR
    Κράνος : OGK FF4 black / Shark S700 Johan Zarco replica

    Ser

    Λάδια πιρουνιού cbr1000rr

    Δημοσίευση από serafeim_rodos Την / Το 22.08.13 13:42

    Παιδιά γεια σας, αφού μετά την βέφα πήγα σε ss ήρθε λοιπόν η ώρα της αλλαγής λαδιών στο πιρούνι, σκέφτομαι να χρησιμοποιήσω ένα νούμερο πάνω απο το προτεινόμενο που έχει μές τώρα δλδ (δεν εχω δει ακομα το μανουαλ) αν έχει sae10 να βάλω το αμέσως πιο παχύ πχ sae 12 ή 15 δεν ξέρω αν υπάρχει sae12 στο εμπόριο δεν έχω ψαχτεί ακόμα.
    Όπως και να έχει ο λόγος που σκέφτομαι να κάνω αυτή την κίνηση είναι για να παρατείνω τις αλλαγές λαδιού στο πιρούνι, με την λογική ότι το πιο παχύ θα χρειαστεί περισσότερο καιρό να σπάσει, συν οτι οι αναρτήσεις είναι φουλ ρυθμιζόμενες απλά θα χρειαστεί να πάω σε ρυθμίσεις προς την soft πλευρά των ρυθμίσεων..

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2323
    Ηλικία : 100
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 22.08.13 14:10

    Σωστό εν μέρη, και σε πολιτική χρήση.

    Να ξέρεις όμως, από όσα μου έχουν πει και έχω διαβάσει, σε χρήση πίστας που το λάδι θα καταπονηθεί πιο πολύ, το πιο παχύ θα σπάσει και πιο γρήγορα. Στην περίπτωση αυτή για να βάλεις πιο παχύ ή και το ίδιο, πρέπει να επέμβεις και στις βαλβίδες του πηρουνιού για να έχεις αξιόπιστο αποτέλεσμα.

    Τουλάχιστον αυτά λένε οι αναρτησάδες.
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 23.08.13 1:05

    serafeim_rodos έγραψε:....αφού μετά την βέφα πήγα σε ss ........συν οτι οι αναρτήσεις είναι φουλ ρυθμιζόμενες ...........

    Δεν υπάρχουν φουλ ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

    Τα καλάμια των SS έχουν αργή, μέση και γρήγορη απόσβεσή.

    Ρυθμιζόμενη είναι μόνο η αργή. Απο κάτω για την βύθιση και από πάνω για την επαναφορά.
    avatar
    serafeim_rodos
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/09/2010
    Mηνύματα : 36
    Ηλικία : 35
    Μοντέλο : CBR-1000RR
    Κράνος : OGK FF4 black / Shark S700 Johan Zarco replica

    Ser

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από serafeim_rodos Την / Το 23.08.13 12:24

    anastasis έγραψε:
    serafeim_rodos έγραψε:....αφού μετά την βέφα πήγα σε ss ........συν οτι οι αναρτήσεις είναι φουλ ρυθμιζόμενες ...........
    Δεν υπάρχουν φουλ ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

    Τα καλάμια των SS έχουν αργή, μέση και γρήγορη απόσβεσή.

    Ρυθμιζόμενη είναι μόνο η αργή. Απο κάτω για την βύθιση και από πάνω για την επαναφορά.
    Εεεεεεε; :0
    Στα καλαμια των ss μπορεις να ρυθμίσεις ξεχωρστά πόσο αργά ή γρήγορα θέλεις κ την συμπίεση που είναι ο κάτω ρυθμιστής, αργά ή γρήγορα την επαναφορά που είναι στο πάνω μέρος του καλαμιού κ την προφόρτιση του ελατηρίου..αν δεν είναι αυτές φουλ ρυθμιζόμενες ποιες είναι του vfr που έχει μόνο προφόρτιση ελατηρίου...(το μόνο που δεν έχουν όλα τα ss είναι το low speed k high speed compression σαν έξτρα ρύθμιση)
    Νομίζω κάτι άλλο ήθελες να πεις..
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 23.08.13 18:56

    serafeim_rodos έγραψε:
    anastasis έγραψε:
    serafeim_rodos έγραψε:....αφού μετά την βέφα πήγα σε ss ........συν οτι οι αναρτήσεις είναι φουλ ρυθμιζόμενες ...........
    Δεν υπάρχουν φουλ ρυθμιζόμενες αναρτήσεις.

    Τα καλάμια των SS έχουν αργή, μέση και γρήγορη απόσβεσή.

    Ρυθμιζόμενη είναι μόνο η αργή. Απο κάτω για την βύθιση και από πάνω για την επαναφορά.
    Εεεεεεε; :0
    Στα καλαμια των ss μπορεις να ρυθμίσεις ξεχωρστά πόσο αργά ή γρήγορα θέλεις κ την συμπίεση που είναι ο κάτω ρυθμιστής, αργά ή γρήγορα την επαναφορά που είναι στο πάνω μέρος του καλαμιού κ την προφόρτιση του ελατηρίου..αν δεν είναι αυτές φουλ ρυθμιζόμενες ποιες είναι του vfr που έχει μόνο προφόρτιση ελατηρίου...(το μόνο που δεν έχουν όλα τα ss είναι το low speed k high speed compression σαν έξτρα ρύθμιση)
    Νομίζω κάτι άλλο ήθελες να πεις..

    Έχεις δίκιο να μπερδεύεσαι.

    Αυτά τα δύο ρυθμιστήρια ελέγχουν την ροή του λαδιού μέσα από δύο τριχοειδή αγγεία. Επηρεάζουν λοιπόν την αργή απόσβεση.

    Έχουν δε ελάχιστη έως μηδενική επίδραση στην απόσβεση μέσων ή γρήγορων μεταβολών της ανάρτησης.

    Αυτές οι μεταβολές καθορίζονται μόνο από την ρευστότητα του λαδιού και τις στοιβάδες των βαλβίδων στο πιρούνι.

    Καλό θα ήταν λοιπόν να προμηθευτείς λάδι HONDA και μόνο, αν δεν θες να χάσεις χρόνο σε πειραματισμούς. Το να βάλεις aftermarket θέλει γνώσεις για να κάνεις μίγματα καθώς κάθε μάρκα έχει διαφορετική ρευστότητα για το ίδιο SAE.
    avatar
    serafeim_rodos
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/09/2010
    Mηνύματα : 36
    Ηλικία : 35
    Μοντέλο : CBR-1000RR
    Κράνος : OGK FF4 black / Shark S700 Johan Zarco replica

    Ser

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από serafeim_rodos Την / Το 23.08.13 21:57

    Οκ έτσι όπως το διατύπωσες τώρα κατανοητό Smile αλλά δεν θέλω να προβώ σε μίγμα απλά σκέφτομαι να βάλω ένα πιο χοντρό λάδι για να κρατήσει περισσότερο η επόμενη αλλαγή..
    Κ την διαφορά με το προηγούμενο θα την καθόριζα από τια αποσβέσεις..

    Όσο αναφορά για το αν κάνει διαφορά στην αίσθηση ο κάθε ρυθμιστής πιστεύω ότι δεν είναι τόσο μηδαμινή σε πιο μεγάλες ταχύτητες γιατί σε συγκεκριμένα σημεία που δοκιμάζω στον δρόμο όταν αλλάζω μια ρύθμιση περνάω κ με λίγα χλμ κ με πολλά ακριβώς για να παρατηρήσω τις διαφορές..προσωπικά βλέπω διαφορές.. Σίγουρα μια εργοστασιακή ανάρτηση δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες με μια καλύτερη..

    Από την απλλη σε ένα tdm που αλλάξαμε απο sae10 σε sae15 η διαφορά ήταν όντως μηδαμινή σαν λάδι κ ακόμα χειρότερα οι ρυθμιστές της επαναφοράς είχαν μόνο 4 κλικ σαν φάσμα ρύθμισης είτε το βάζαμε στο 1 είτε στο 4ο δεν υπήρχε η παραμικρή διαφορά στην επαναφορά..
    avatar
    anastasis
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 1313
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
    Κράνος : Shoei XR-1100

    Wo Es war, soll Ich werden

    Απ: Λάδια στο πηρούνι....................

    Δημοσίευση από anastasis Την / Το 23.08.13 22:30

    serafeim_rodos έγραψε:
    Όσο αναφορά για το αν κάνει διαφορά στην αίσθηση ο κάθε ρυθμιστής πιστεύω ότι δεν είναι τόσο μηδαμινή σε πιο μεγάλες ταχύτητες γιατί σε συγκεκριμένα σημεία που δοκιμάζω στον δρόμο όταν αλλάζω μια ρύθμιση περνάω κ με λίγα χλμ κ με πολλά ακριβώς για να παρατηρήσω τις διαφορές..προσωπικά βλέπω διαφορές..
    Κάποτε, που δεν γνώριζα τίποτα για αναρτήσεις, έσφιξα την προφόρτιση στην VFR μισή στροφή και είχα την εντύπωση ότι άλλαξε η συμπεριφορά της μηχανής αρκετά. Στην ουσία απλά την είχα σηκώσει 0,3 του χιλιοστού.... Blush 

    Η επιφάνεια που ελέγχουν αυτές οι ρυθμιζόμενες οπές, στα δύο άκρα του καλαμιού, είναι περίπου 3 τχ (τετραγωνικά χιλιοστά).

    Συγκριτικά η βαλβίδα βύθισης HMAS της VFR είναι 10 τχ και του CBR600RR (με cartridge 20mm) είναι 38τχ.

    Χονδρικά λοιπόν θα μπορούσε αυτή η ρύθμιση να επηρεάσει κατά 8% την γρήγορη απόσβεση. Υπάρχουν όμως τόσοι μη γραμμικοί παράγοντες που επηρεάζουν τις τριβές των ρευστών που σίγουρα αυτό δεν είναι ένα χρησιμοποιήσιμο συμπέρασμα.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 28.05.18 6:37