VFRh - VFR Club Hellas


    Σύστημα λίπανσης αλυσίδας Scottoiler

    Μοιραστείτε
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7095
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Σύστημα λίπανσης αλυσίδας Scottoiler

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 24.03.09 14:29

    Στην εκδρομή μας στη Φολόη αρκετοί φίλοι με ρώτησαν τι ήταν εκείνο το πλαστικό διάφανο δοχείο δίπλα στη σχάρα μου.
    Σκέφτηκα, λοιπόν, να γράψω λίγα λόγια για το Scottoiler.
    Πρόκειται για ένα αυτόματο και ρυθμιζόμενο σύστημα λίπανσης της αλυσίδας. Το έχω τοποθετήσει στο VFR από το 1999 και δουλεύει απροβλημάτιστα όλα αυτά τα χρόνια. Το πρωτοείδα σε ένα VFR σαν του ταξιδευτή στην Αγγλία, πήρα πληροφορίες από τον αναβάτη και το προμηθεύτηκα αμέσως.
    Σας παραθέτω το διάγραμμα λειτουργίας

    Το δοχείο του λαδιού (στο οποίο μπορείτε να βάλετε το ειδικό λάδι της Scottoiler ή όποιο άλλο λάδι ή βαλβολίνη θέλετε εσείς) συνδέεται με τα καρμπυρατέρ ή τον ψεκασμό. Στα καρμπυρατέρ μπαίνει σε μία από τις υποδοχές των υποπιεσόμετρων. Στον ψεκασμό δεν ξέρω ακριβώς πως συνδέεται, πάντως δύο φίλοι με VTEC το τοποθέτησαν εύκολα μόνοι τους ακολουθώντας τις οδηγίες. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί η υποπίεση αναγκάζει το λάδι να κινηθεί από το δοχείο προς το πίσω γρανάζι και από εκεί λόγω αδράνειας καταλήγει στην αλυσίδα την οποία λιπαίνει αποτελεσματικά. Υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της ροής (Flower adjuster knob) (πχ αυξημένη ροή σε περίπτωση βροχής) Το δοχείο μπορεί να τοποθετηθεί οπουδήποτε στη μηχανή όρθιο ή και οριζόντιο. Συνήθως μπαίνει κάτω από τη σέλα ή κάπου στη σχάρα. Το σωληνάκι που οδηγεί το λάδι στο πίσω γρανάζι οδηγείται εύκολα μέχρι εκεί και μάλιστα στο κιτ περιλαμβάνεται και ειδικό στήριγμα για τοποθέτηση σε μονόμπρατσα όπως το VFR.
    Με το Scottoiler οι αλυσίδες μου αντέχουν 35-40 χιλιάδες χιλιόμετρα, δεν χρειάζεται να κουβαλώ σπρέι αλυσίδας και δεν ασχολούμαι καθόλου με την αλυσίδα (ειδικά με άσχημο καιρό αυτό είναι ευλογία). Το δοχείο έχει λάδι για 500-1000 χιλιόμετρα με τις συνήθεις ρυθμίσεις και είναι πολύ εύκολο να συμπληρώσεις με ένα μπουκαλάκι για οινόπνευμα.
    Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι το λάδι πετάγεται παντού και κάνει χάλια πίσω ρόδα, περιοχή μπροστινού γραναζιού και ψαλίδι, αλλά με βαλβολίνη και ήρεμη ροή το πρόβλημα περιορίζεται. Άλλωστε αυτό συμβαίνει και με τα σπρέι.
    Η τιμή του είναι περίπου 100 ευρώ. Υπάρχει σαν αξεσουάρ και διπλό ψεκαστήρι ώστε το λάδι να λιπαίνει και τις δύο μεριές της αλυσίδας. Σκέφτομαι να το πάρω σύντομα.[/justify]
    Υπάρχουν και άλλα τέτοια συστήματα λίπανσης, κάποια από τα οποία δουλεύουν με ηλεκτρισμό αλλά δεν ξέρω αν είναι καλύτερα ή χειρότερα. Επίσης δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την εγγύηση αν και δεν νομίζω.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 21.11.17 8:17