VFRh - VFR Club Hellas


    Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Μοιραστείτε
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από demon Την / Το 10.12.10 11:02

    Στις 5.12.2010 δημοσιεύθηκε στην Καθημερινή της Κυριακής μια συνέντευξη του καθ. Αθανάσιου Κωνσταντόπουλου για τα "ηλιακά καύσιμα" πραγματικά πολύ εντυπωσιακή και διαφωτιστική.
    Και το ερώτημα είναι
    Υπάρχει στην Ελλάδα τέτοιο ανθρώπινο δυναμικό και τέτοια έρευνα και είμαστε χώρα σερβιτόρων και αεριτζήδων και μάλιστα στα πρόθυρα χρεωκοπίας?
    Αλλά ας μην επεκταθούμε στα πολιτικά, απλά δώστε προσοχή στην τεχνική πλευρά του θέματος...

    Παραθέτω κάποια άρθρα από το διαδίκτυο:

    Από το tvxs 21.11.2010

    Νερό, ήλιο και ρύπους για την παρασκευή συνθετικών καυσίμων, με τη βοήθεια πρωτοποριακού ηλιακού αντιδραστήρα χρησιμοποιεί επαναστατική εφαρμογή του ΕΚΕΤΑ (Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης).

    Η ερευνητική ομάδα του δρ Αθανάσιου Κωνσταντόπουλου, διευθυντή του Ινστιτούτου Τεχνικής Χημικών Διεργασιών του ΕΚΕΤΑ, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος», πέτυχε τη διάσπαση νερού και διοξειδίου του άνθρακα με τη χρήση του ηλιακού αντιδραστήρα HYDROSOL, παράγοντας αντίστοιχα υδρογόνο και μονοξείδιο του άνθρακα. Τα δύο τελευταία αποτελούν πρώτες ύλες για την παραγωγή υδρογονανθράκων, βασικού συστατικού καυσίμων, όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο. Ο μόνος ρύπος της παραπάνω διαδικασίας είναι... καθαρό οξυγόνο.

    Τα νέα «ηλιακά καύσιμα» του ΕΚΕΤΑ θεωρούνται τα καύσιμα του μέλλοντος, καθώς λειτουργούν όπως το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο, ωστόσο, έχουν ανεξάντλητη ενεργειακή δυνατότητα και δεν δημιουργούν καυσαέρια. Αυτοί είναι και μερικοί από τους λόγους για τους οποίους το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ERC) επέλεξε, ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα ερευνητικά προγράμματα, να παράσχει πενταετή οικονομική επιχορήγηση 1,75 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα ARMOS. Η ίδια ερευνητική ομάδα είχε λάβει το 2007 το Βραβείο Ντεκάρτ (Descartes), το σπουδαιότερο ευρωπαϊκό επιστημονικό βραβείο..

    Μέχρι σήμερα, το διοξείδιο του άνθρακα αντιμετωπιζόταν ως ανεπιθύμητο προϊόν, λόγω των επιπτώσεών του στην κλιματική αλλαγή. Ωστόσο, με τη νέα αυτή μέθοδο, οι ρύποι γίνονται ανακυκλώσιμοι, και το μόνο υποπροϊόν της διαδικασίας μετατροπής είναι οξυγόνο. Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντόπουλο, από το 2013 θα πληρώνουμε δικαιώματα εκατομμυρίων ευρώ για την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου. Ήδη πολλές χώρες με βαριά βιομηχανία αναπτύσσουν τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να δεσμεύσουν το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν. Μέχρι στιγμής ωστόσο, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να το αποθηκεύουν, θάβοντάς το στο έδαφος.

    Ο ηλιακός αντιδραστήρας HYDROSOL προσφέρει την εναλλακτική λύση της μεταφοράς των ρύπων αυτών σε ηλιόλουστα μέρη της Γης και της μετατροπή τους σε «πράσινα» καύσιμα. Αποτελείται από κυψελοειδές κεραμικό σώμα (μονόλιθο) που θυμίζει καταλυτικό μετατροπέα αυτοκινήτου, και χρησιμοποιεί την ηλιακή θερμότητα για να παράγει υδρογόνο και μονοξείδιο του άνθρακα. Η μοναδικότητα της μεθόδου οφείλεται στον πρωτότυπο σχεδιασμό και την αποτελεσματικότητα του ειδικού νανο-υλικού που χρησιμοποιείται.

    Βέβαια, η τεχνολογία εκμετάλλευσης του υδρογόνου δεν είναι ακόμη ώριμη, καθώς η οικονομική κρίση έχει βάλει φρένο στις έρευνες. Ωστόσο, το υδρογόνο παράγει υδρογονάνθρακα, ο οποίος αποτελεί τη βάση της σημερινής παγκόσμιας οικονομίας, με τους αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου, τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τη βιομηχανία πλαστικού κλπ. Ήδη βρισκόμαστε σε πορεία μείωσης της εξάρτησης από τον άνθρακα, ενώ στόχος των επιστημόνων είναι σύντομα να μην εξάγεται το υδρογόνο από ορυκτά καύσιμα, αλλά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ο ήλιος.

    Η τεχνολογία που το πρόγραμμα του ΕΚΕΤΑ εξέλιξε, είναι γνωστή από τις αρχές του 20ού αιώνα. Ήδη στη Γερμανία του Ά Παγκοσμίου Πολέμου, και αργότερα στη Νότιο Αφρική επί απαρτχάιντ, αναπτύχθηκαν τεχνολογίες σχηματισμού υδρογονανθράκων από κάρβουνο και νερό. Η διαδικασία αυτή όμως, σε αντίθεση με αυτή που αναπτύχθηκε από το ΕΚΕΤΑ, εκλύει διοξείδιο του άνθρακα, ρυπαίνοντας την ατμόσφαιρα. Η έρευνα, μετά τη λήψη της επιχορήγησης αναμένεται να περάσει στο επόμενο βήμα, με την κατασκευή μεγαλύτερου ηλιακού αντιδραστήρα ισχύος 1 μεγαβάτ (σημ. στη Θεσσαλονίκη ανέφερε στην Καθημερινή). Στόχος είναι η εμπορική εφαρμογή του πειράματος, την οποία οι επιστήμονες ελπίζουν να έχουν πλησιάσει αρκετά στα επόμενα πέντε χρόνια.

    βίντεο με τον ίδιο να εξηγεί τη μέθοδο
    http://technologein.pathfinder.gr/Hydrosol

    ένα άλλο άρθρο
    http://www.oikologio.gr/content/view/628/2/

    και μία παλαιότερη συνέντευξη

    http://cordis.europa.eu/greece/el/interviews_new32.htm

    βιογραφικό
    http://www.innovationthessaloniki.gr/konstantopoulos.pdf
    avatar
    Semiaz
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 343
    Ηλικία : 38
    Μοντέλο : VFR800A8
    Κράνος : X Spirit 2

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Semiaz Την / Το 10.12.10 11:38

    +1000 Για τους ερευνητές και το άρθρο..

    -1000 Για τους καραγκιόζηδες τους πολιτικούς μας και τις πολυεθνικές που δύσκολα θα επιτρέψουν (τουλάχιστον όσο ζούμε εμείς) την εφαρμογή μιας τέτοιας μεθόδου, καταρχήν προφασιζόμενοι ηλιθιότητες:

    "Βέβαια, η τεχνολογία εκμετάλλευσης του υδρογόνου δεν είναι ακόμη ώριμη, καθώς η οικονομική κρίση έχει βάλει φρένο στις έρευνες."

    Χωρίς λόγια....
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 11:48

    Η τεχνολογία εκμετάλλευσης υδρογόνου φρενάρεται συστηματικά από την δεκαετία του 1980, από τις λεγόμενες "7 αδελφές". Shell, BP, Exxon κλπ.
    Σαν φοιτητής είχα κάνει μια μικρή εργασία για ένα project της Fraunhofer Gesellschaft, σε σχέση με την παραγωγή και εκμετάλλευση υδρογόνου χρησιμοποιώντας την γεωθερμία της Ισλανδίας. Τότε, φαινόταν ότι το πολύ το 1990 θα ήταν σε θέση να τροφοδοτήσει όλα τα εργοστάσια της Ευρώπης, και μάλιστα ανησυχούσαν που δεν είχαν αξιόπιστη τεχνολογία για μετατροπή των οχημάτων.
    Τα έφαγε όλα το μαύρο σκοτάδι και η απληστία των Lobby του πετρελαίου, όπως φοβάμαι ότι θα φάει και αυτό...


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2309
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 10.12.10 11:54

    Δεν λέει όμως μερικά πράγματα.

    Όλο αυτό είναι πολύ φτωχής ενεργειακής απόδοσης. 100kw είναι 133 ίπποι. Χρειάζεται ολόκληρη εγκατάσταση για να τροφοδοτηθεί ένα μέσο σημερινό δυνατούτσικο αυτοκίνητο ή δύο ΑΔΥΝΑΜΑ αυτοκίνητα... Και με τι κόστος;

    Επίσης το κείμενο του TVXS είναι εκτός πραγματικότητας: Αναφέρει ΑΛΛΗ διαδικασία (μετατροπή του διοξειδίου του άνθρακα, ενώ το Hydrasol είναι διάσπαση του νερού, ΚΑΜΙΑ σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα).


    Αναφέρει δε το διοξείδιο του άνθρακα ως ρύππο, προφανώς ο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΚΟΜΟΕ συντάκτης που έγραψε τσάτρα πάτρα στο πόδι το κείμενο λέγοντας ''περίπου'' σωστά πράγματα, αγνοεί ότι το CO2 ΔΕΝ είναι ρύππος.


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την Velociraptor στις 10.12.10 14:29, 1 φορά
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 11:58

    Velociraptor έγραψε:
    Επίσης το κείμενο του TVXS είναι εκτός πραγματικότητας: Αναφέρει ΑΛΛΗ διαδικασία (μετατροπή του διοξειδίου του άνθρακα, ενώ το Ydrasol είναι μετατροπή του νερού, ΚΑΜΙΑ σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα).
    Ωχ μωρέ, είσαι σχολαστικός. Αν πατήσεις αρκετά το CO2, παραμορφώνεται το 2 και γίνεται Η. Αυτό που μένει έχει το τοξικότατο CO, που αν το πατήσεις και αυτό με μίσος, καρφώνεται το C μέσα στο Ο, και βγαίνει ένα (παχύ) Ο. Απλά πράγματα, γνώσεις δημοτικού. Razz


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2309
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 10.12.10 14:24

    ΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΧΑΧΑΧΧΑΧΧΑΧΧΑ
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από demon Την / Το 10.12.10 15:01

    Velociraptor έγραψε:Δεν λέει όμως μερικά πράγματα.

    Όλο αυτό είναι πολύ φτωχής ενεργειακής απόδοσης. 100kw είναι 133 ίπποι. Χρειάζεται ολόκληρη εγκατάσταση για να τροφοδοτηθεί ένα μέσο σημερινό δυνατούτσικο αυτοκίνητο ή δύο ΑΔΥΝΑΜΑ αυτοκίνητα... Και με τι κόστος;

    Επίσης το κείμενο του TVXS είναι εκτός πραγματικότητας: Αναφέρει ΑΛΛΗ διαδικασία (μετατροπή του διοξειδίου του άνθρακα, ενώ το Hydrasol είναι διάσπαση του νερού, ΚΑΜΙΑ σχέση με το διοξείδιο του άνθρακα).


    Αναφέρει δε το διοξείδιο του άνθρακα ως ρύππο, προφανώς ο ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΚΟΜΟΕ συντάκτης που έγραψε τσάτρα πάτρα στο πόδι το κείμενο λέγοντας ''περίπου'' σωστά πράγματα, αγνοεί ότι το CO2 ΔΕΝ είναι ρύππος.

    Το πρόγραμμα είναι προς το παρόν πιλοτικό, γιαυτό και οι μικρές αποδόσεις. Στη συνέντευξή του στην Καθημερινή λέει ότι ακόμα δεν έχουν αναπτυχθεί οι υποδομές υδρογόνου (κινητήρες, πρατήρια, αποθήκευση) και προτείνει να κρατήσουμε τις σημερινές υποδομές προσωρινά, παράγοντας υδρογονάνθρακες ή μεθάνιο. Και συνεχίζει λέγοντας ότι εργαστηριακά με την ίδια τεχνολογία έχουν διασπάσει το μόριο του διοξειδίου του άνθρακα παράγοντας μονοξείδιο. Όταν αναμείξουν "ηλιακό" υδρογόνο με "ηλιακό" μονοξείδιο παράγουν ένα αέριο σύνθεσης και στη συνέχεια με τυπικές χημικές μεθόδους το μετατρέπουν σε "ηλιακούς υδρογονάνθρακες" όπως το μεθάνιο (κύριο υλικό του φυσικού αερίου) ή κάποιο "κοκτέιλ" από υγρούς υδρογονάνθρακες κατάλληλο για χρήση σε κινητήρες οχημάτων μεταξύ άλλων.

    Επίσης αναφέρει ότι η ομάδα του είναι η πρώτη παγκοσμίως που κατάφερε να κατασκευάσει και να λειτουργήσει ηλιοθερμοχημικό αντιδραστήρα συνεχούς παραγωγής υδρογόνου, όταν Αμερικανοί και Ιάπωνες δεν τα έχουν καταφέρει ακόμα!
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2309
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 10.12.10 15:11

    Η ίδια η φύση της ηλιακής ενέργειας, είναι εξαιρετικά φτωχή σαν απόδοση και αυτός είναι ο -τεχνικός- λόγος που δεν έχει αντικαταστήσει το πετρέλαιο και όχι φυσικά οι θεωρίες συνομωσίας.

    Ότι και να κάνεις, η ενέργεια που καταφθάνει από τον ήλιο, σε ένα τετραγωνικό μέτρο γης, και ΟΛΗ να την αποροφήσεις, δεν φτάνει ούτε για ΜΙΑ λάμπα του αυτοκινήτου, που δεν είναι ένα τετραγωνικό μέτρο, είναι μερικοί πόντοι μόνο.

    Αν θέλαμε 2 εκατομύρια οχήματα στην Ελλάδα να κινούνται με αρχική ενέργεια τον Ήλιο, θέλαμε τον ήλιο από καμιά 20 φορές την έκταση της Ελλάδας. Είναι μη-λογικό.

    Αυτό σημαίνει ότι πιλοτικό-ξεπιλοτικό, ποτέ δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει την ενέργεια και την αμεσότητα του πετρελαίου.

    Το Hydrasol και ΚΑΘΕ Hydrasol θα δώσει λύσεις ΜΟΝΟ σε ειδικές εφαρμογές.
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από demon Την / Το 10.12.10 15:23

    Velociraptor έγραψε:Η ίδια η φύση της ηλιακής ενέργειας, είναι εξαιρετικά φτωχή σαν απόδοση και αυτός είναι ο -τεχνικός- λόγος που δεν έχει αντικαταστήσει το πετρέλαιο και όχι φυσικά οι θεωρίες συνομωσίας.

    Ότι και να κάνεις, η ενέργεια που καταφθάνει από τον ήλιο, σε ένα τετραγωνικό μέτρο γης, και ΟΛΗ να την αποροφήσεις, δεν φτάνει ούτε για ΜΙΑ λάμπα του αυτοκινήτου, που δεν είναι ένα τετραγωνικό μέτρο, είναι μερικοί πόντοι μόνο.

    Αν θέλαμε 2 εκατομύρια οχήματα στην Ελλάδα να κινούνται με αρχική ενέργεια τον Ήλιο, θέλαμε τον ήλιο από καμιά 20 φορές την έκταση της Ελλάδας. Είναι μη-λογικό.

    Αυτό σημαίνει ότι πιλοτικό-ξεπιλοτικό, ποτέ δεν θα μπορέσει να αντικαταστήσει την ενέργεια και την αμεσότητα του πετρελαίου.

    Το Hydrasol και ΚΑΘΕ Hydrasol θα δώσει λύσεις ΜΟΝΟ σε ειδικές εφαρμογές.

    και κάποτε οι πρώτοι κινητήρες είχαν απόδοση ενός ή τριών ίππων... αυτό όμως δεν σταμάτησε την έρευνα και την εξέλιξη!
    Το θέμα είναι ότι το πετρέλαιο εξαντλείται και θα πρέπει να βρεθεί μιά εναλλακτική και βιώσιμη λύση
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 15:33

    demon έγραψε:
    και κάποτε οι πρώτοι κινητήρες είχαν απόδοση ενός ή τριών ίππων... αυτό όμως δεν σταμάτησε την έρευνα και την εξέλιξη!
    Το θέμα είναι ότι το πετρέλαιο εξαντλείται και θα πρέπει να βρεθεί μιά εναλλακτική και βιώσιμη λύση

    Αυτό όμως που σωστά λέει ο velociraptor, είναι ότι δεν αρκεί η πρωτογενής ενέργεια. Οι πρώτοι κινητήρες είχαν απόδοση τριών ίππων μεν, αλλά σαν μεταλλάκτες ενέργειας απέδιδαν κοντά στο 1%. Οι σημερινοί κινητήρες έχουν φτάσει αυτό το ποσοστό στο περίπου 45%. Ακόμα και αν προϋποθέσουμε ότι το Hydrasol θα μεταλλάσει το 100% της ηλιακής ενέργειας (ουτοπικό ήδη), πάλι το αποτέλεσμα θα είναι λίγο, επειδή η ίδια η ηλιακή ενέργεια είναι λίγη.

    Υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια, π.χ. όπως είπα παραπάνω, να χρησιμοποιηθεί η γεωθερμία της Ισλανδίας. Υπάρχει και ένα πολύ science fiction σενάριο, να γεμίσει ηλιακές κυψέλες η Σαχάρα. Όσο όμως αυτές οι τεχνολογίες δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστικές στο (πάμφθηνο) πετρέλαιο, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα πέρα από συναρπαστικά πρωτότυπα.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    SCORPIOS
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 22/11/2009
    Mηνύματα : 3274
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800
    Κράνος : shoei xr1100

    δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από SCORPIOS Την / Το 10.12.10 16:05

    Επειδή δεν θυμάμαι συγχωρέστε με αν κάνω λάθος.
    Δεν θα βγάζανε βιοκαύσιμο απο καλαμπόκι ή κάτι τέτοιο?
    Αυτό αξίζει?
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 16:17

    SCORPIOS έγραψε:Επειδή δεν θυμάμαι συγχωρέστε με αν κάνω λάθος.
    Δεν θα βγάζανε βιοκαύσιμο απο καλαμπόκι ή κάτι τέτοιο?
    Αυτό αξίζει?

    Ναι αξίζει, ΑΛΛΑ: Η εμπειρία έδειξε ότι η καλλιέργεια ενεργειακών φυτών δημιουργεί μονοκουλτούρες και διαταράσσουν πολύ την ισορροπία της γεωργικής παραγωγής. Άσε που είναι όλα κάργα γεννητικά μεταλλαγμένα...

    Γνώμη μου είναι, να μην αρχίσουμε καν με τέτοιες καλλιέργειες. Καλύτερα να προωθήσουν εναλλακτικές πηγές σαν τα φωτοβολταϊκά, την γεωθερμία κλπ.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Postman
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 03/11/2009
    Mηνύματα : 5671
    Ηλικία : 39
    Μοντέλο : John Deere 990HP
    Κράνος : M-1935 απο τον πολεμο.

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Postman Την / Το 10.12.10 16:24

    Coffee
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από demon Την / Το 10.12.10 16:47

    apostat έγραψε:
    demon έγραψε:
    και κάποτε οι πρώτοι κινητήρες είχαν απόδοση ενός ή τριών ίππων... αυτό όμως δεν σταμάτησε την έρευνα και την εξέλιξη!
    Το θέμα είναι ότι το πετρέλαιο εξαντλείται και θα πρέπει να βρεθεί μιά εναλλακτική και βιώσιμη λύση

    Αυτό όμως που σωστά λέει ο velociraptor, είναι ότι δεν αρκεί η πρωτογενής ενέργεια. Οι πρώτοι κινητήρες είχαν απόδοση τριών ίππων μεν, αλλά σαν μεταλλάκτες ενέργειας απέδιδαν κοντά στο 1%. Οι σημερινοί κινητήρες έχουν φτάσει αυτό το ποσοστό στο περίπου 45%. Ακόμα και αν προϋποθέσουμε ότι το Hydrasol θα μεταλλάσει το 100% της ηλιακής ενέργειας (ουτοπικό ήδη), πάλι το αποτέλεσμα θα είναι λίγο, επειδή η ίδια η ηλιακή ενέργεια είναι λίγη.

    Υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια, π.χ. όπως είπα παραπάνω, να χρησιμοποιηθεί η γεωθερμία της Ισλανδίας. Υπάρχει και ένα πολύ science fiction σενάριο, να γεμίσει ηλιακές κυψέλες η Σαχάρα. Όσο όμως αυτές οι τεχνολογίες δεν είναι οικονομικά ανταγωνιστικές στο (πάμφθηνο) πετρέλαιο, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα πέρα από συναρπαστικά πρωτότυπα.

    κάτι δεν καταλάβατε μου φαίνεται Think
    ο άνθρωπος δεν μεταλλάσει την ηλιακή ενέργεια σε υδρογόνο, αλλά το νερό- με τη βοήθεια της ηλιακής ενέργειας- που θεωρητικά είναι ανεξάντλητο. Μιλάει για ειδικούς κεραμικούς αντιδραστήρες με υψηλή ικανότητα απορρόφησης ηλιακής ενέργειας.
    Λέει ακόμα:
    «Ο πρώτος αντιδραστήρας με ισχύ 3 κιλοβάτ, σχεδιάστηκε από εμάς αλλά η συναρμολόγηση και η κατασκευή του έγινε στην Κολωνία. Στην Ισπανία, περάσαμε στα 100 κιλοβάτ και προσπαθούμε μέσα στα επόμενα 10 χρόνια να περάσουμε στην κλίμακα των μεγαβάτ, ώστε να αποδείξουμε ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι και εμπορικά αξιοποιήσιμη».
    και συνεχίζει:
    Στην Ισπανία, η ελληνική ομάδα συνάντησε το αυξημένο ενδιαφέρον διεθνών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ενέργεια. «Ολες οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες ήταν εκεί. Αντιμετωπίζουν την επόμενη μέρα αναζητώντας νέες πηγές ενέργειας. Το πετρέλαιο τελειώνει, όπως ξέρετε, και υπάρχει και η πίεση των κλιματικών αλλαγών»

    Αν ήταν ουτοπικό θα τον χρηματοδοτούσαν τόσα ξένα Κράτη?

    και για το "πάμθηνο πετρέλαιο" μάλλον θα αστειεύεσαι ε?
    avatar
    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 2289
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Fanrider Την / Το 10.12.10 16:50



    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 17:00

    demon έγραψε:
    ο άνθρωπος δεν μεταλλάσει την ηλιακή ενέργεια σε υδρογόνο, αλλά το νερό- με τη βοήθεια της ηλιακής ενέργειας- που θεωρητικά είναι ανεξάντλητο. Μιλάει για ειδικούς κεραμικούς αντιδραστήρες με υψηλή ικανότητα απορρόφησης ηλιακής ενέργειας.
    Αυτό ακριβώς. Με μέγιστη ικανότητα απορρόφησης ηλιακής ενέργειας να δουλεύουν (μεταλλάκτης απόδοσης 100%), πάλι λίγη είναι.
    Προσοχή: Μιλάμε για ένα όχημα, που θα το γεμίζεις νερό αντί για βενζίνη. Όχι για ένα όχημα που καίει υδρογόνο.

    demon έγραψε:και για το "πάμθηνο πετρέλαιο" μάλλον θα αστειεύεσαι ε?
    Καθόλου. Ρίξε μια ματιά πόσο κόστος παραγωγής ανά KWh έχεις με διάφορα υλικά, και θα δεις ότι μόνο ο πολύ βρόμικος λιγνίτης είναι πιο φθηνός, και ας πάει στα 90$ το βαρέλι το πετρέλαιο.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 17:13

    Και κάτι άλλο για το πετρέλαιο: Ο χρόνος ζωής που του δίνουν αφορά μόνο στα σήμερα γνωστά κοιτάσματα, και -πολύ πιο βασικό- στα οικονομικά συμφέροντα κοιτάσματα. Υπάρχουν όμως ήδη πάρα πολλά κοιτάσματα που έχουν μεγάλο κόστος εξόρυξης, και αυτά δεν τα υπολογίζουν. Πρακτικά τα αποθέματα πετρελαίου είναι εκατονταπλάσια και επαρκούν για κανά δυό αιώνες. Άλλο αν δεν θα υπάρχουν άνθρωποι τότε να τα εξορύξουν. Very Happy


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 10.12.10 18:43

    SCORPIOS έγραψε:Επειδή δεν θυμάμαι συγχωρέστε με αν κάνω λάθος.
    Δεν θα βγάζανε βιοκαύσιμο απο καλαμπόκι ή κάτι τέτοιο?
    Αυτό αξίζει?

    Το αν αξίζει η οχι, σηκωνει πολυ κουβεντα (και σαφως υπαρχουν αντικρουομενες αποψεις οπως και αυτη που εξεφρασε ο Σταθης) Suspect

    Τωρα για το "αν θα βγαζανε" βιοκαυσιμο, το "αν" εχει φυγει απο την μεση προ πολλου και ηδη βγαινει και χρησιμοποιειται Cool

    Σημερα στο πετρελαιο κινησης που πωλειται / καταναλωνεται στην Ελληνικη (και ΟΧΙ μονο) αγορα υπαρχει βιοκαυσιμο με περιεκτικοτητα 6,5% δια Νομου, και λιαν συντομως αυτο θα φτασει στο 10% Wink
    avatar
    gasoil
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 06/02/2009
    Mηνύματα : 252
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από gasoil Την / Το 10.12.10 18:50

    Μερικές ενστάσεις.

    Για να πάρεις μια τεχνολογία θες έρευνα. Και στην έρευνα πρέπει να επενδύσεις. Σήμερα μετά από τόσα χρόνια και ο πιο απλός μετατροπέας ενέργειας, το ηλιακό πάνελ δεν πρέπει να έχει πάνω από 20% συντελεστή απόδοσης. Οριακά μάλιστα γίνεται οικονομικά θετικός.(Δηλαδή κοστίζει να το αγοράσεις λιγότερο από αυτό που θα σου αποδώσει στα χρόνια που θα ζήσει). Δεν είμαι πεπεισμένος οτι οι επτα αδερφές σταματούν την εξέλιξη αυτή. Βεβαίως και δεν επενδύουν σε έρευνα την παρακολουθούν όμως έτοιμες να κερδίσουν στην πρώτη ευκαιρία.

    Το βιοντήζελ είναι μια παπαριά. Καταστρέφει τα χωράφια με την ανεξέλεγτη υπερπαραγωγή μέσω φυτοφαρμάκων, λιπασμάτων και μεταλλαγμένων προιόντων για να παράξει ντήζελ που δεν καίγεται στις μηχανές των αυτοκινήτων αν δεν το αναμίξεις το πολύ 3% με κανονικό ντήζελ. Επίσης χαλάει. Σε δύο μήνες το χασες. Αν δεν υπήρχε υποχρέωση κανένα διυληστήριο δεν θα το αγόραζε. Και το χειρότερο καταστρέφεις μακροοικονομικά την γεωργία.

    Υπάρχει έντονο πρόβλημα σε λογικές. Τζίπ 6 λίτρων για Κέντρο - Τούμπα δύο ώρες είναι δυστυχώς στατους συμπολ. Υπάρχει. Σε όλους μας. Και με ανησυχεί. Περισσότερο ακόμη με ανησυχεί οτι για το 6αλιτρο τζίπ εχει δουλεψει και ζήσει ο σχεδιαστής, ο εργάτης της πρώτης ύλης, ο εργάτης του εργοστασίου, ο πωλητής, ο φαναρτζής,ο γιάπης χρηματιστής, ο βενζινάς καί πολλοί άλλοι. Τελικά δεν μπορείς να πείς ετσι απλά οχι σε κάτι γιατί είναι μια κατάσταση πολύ μπλεγμένων αλληλεπιδράσεων. Δεν μπορώ να το εκφράσω καλύτερα. Προσπαθώ αλλά μπροστά στον καταναλωτισμό πολλές φορές υποκύπτω

    Είτε το θέλουμε είτε οχι το πετρέλαιο είναι η πιο προσιτή πηγή ενέργειας που έχουμε προς το παρόν. Αν υπήρχε κάτι άλλο ο Τσαβες θα το είχε βρεί. Το πρόβλημα δεν είναι οτι τελείωνει. Το πρόβλημα είναι οτι παραζεσταθήκαμε και ντουμανιάσαμε. Αυτό είναι το πρόβλημα
    avatar
    gasoil
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 06/02/2009
    Mηνύματα : 252
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από gasoil Την / Το 10.12.10 18:52

    Don John έγραψε:
    Σημερα στο πετρελαιο κινησης που πωλειται / καταναλωνεται στην Ελληνικη (και ΟΧΙ μονο) αγορα υπαρχει βιοκαυσιμο με περιεκτικοτητα 6,5% δια Νομου, και λιαν συντομως αυτο θα φτασει στο 10% Wink

    Καλά μιλάς σοβαρά?? Εγώ είχα μείνει στο 3% αντε και λίγο παραπάνω κάναμε τα στραβά μάτια..... Blink
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 19:00

    Δεν ήξερα ότι βάζουν δια νόμου βιοκαύσιμα στην αγορά.
    Δεν ξέρω αν είδατε το ντοκυμαντέρ για την Γουατεμάλα τις προάλλες, αλλά εκεί έχουν καταστρέψει την οικονομία με τα βιοκαύσιμα. Καπάρωσαν πολυεθνικές όλα τα χωράφια και τώρα ο κόσμος είναι υποσιτισμένος. Η χώρα σαν οικονομία έχει γενναία αύξηση ισοζυγίου, αλλά ο λαός είναι σε τριτοκοσμική κατάσταση.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    gasoil
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 06/02/2009
    Mηνύματα : 252
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR 03 VTEC ABS
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από gasoil Την / Το 10.12.10 19:05

    apostat έγραψε:Δεν ήξερα ότι βάζουν δια νόμου βιοκαύσιμα στην αγορά.
    Δεν ξέρω αν είδατε το ντοκυμαντέρ για την Γουατεμάλα τις προάλλες, αλλά εκεί έχουν καταστρέψει την οικονομία με τα βιοκαύσιμα. Καπάρωσαν πολυεθνικές όλα τα χωράφια και τώρα ο κόσμος είναι υποσιτισμένος. Η χώρα σαν οικονομία έχει γενναία αύξηση ισοζυγίου, αλλά ο λαός είναι σε τριτοκοσμική κατάσταση.

    Η αγορά του βιοκαύσιμου από τα διυληστήρια είναι υποχρεωτική. Αναμιγνίεται μέχρις ποσοστού 6,5% (απο τον Γιάννη και γω τώρα το μαθαίνω με κανονικό ντήζελ). Αν προσπαθήσεις να το κάψεις αυτούσιο θα πάθεις οτι επαθε και το σαραντατρίο. lol! lol!

    Και βέβαια δεν υπάρχει στην αγορά πλέον ντήζελ χωρίς bio
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 10.12.10 19:22

    gasoil έγραψε:
    Don John έγραψε:
    Σημερα στο πετρελαιο κινησης που πωλειται / καταναλωνεται στην Ελληνικη (και ΟΧΙ μονο) αγορα υπαρχει βιοκαυσιμο με περιεκτικοτητα 6,5% δια Νομου, και λιαν συντομως αυτο θα φτασει στο 10% Wink

    Καλά μιλάς σοβαρά?? Εγώ είχα μείνει στο 3% αντε και λίγο παραπάνω κάναμε τα στραβά μάτια..... Blink

    Και ομως το 10% ερχεται ΣΥΝΤΟΜΑ και υπαρχουν σκεψεις να μπει ΚΑΙ στο πετρελαιο θερμανσης (προς το παρον, για τους μη γνωριζοντες και οχι για εσενα, υπαρχει μονο στο κινησης) Cool
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 10.12.10 19:30

    Don John έγραψε:(προς το παρον, για τους μη γνωριζοντες και οχι για εσενα, υπαρχει μονο στο κινησης)
    Επομένως βάζοντας θέρμανσης στο παράνομο πετρελαιοκίνητο τζιπ μου, προστατεύω τον κινητήρα του... Αυτό θα πω στο δικαστήριο! Very Happy


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Ελληνική τεχνολογία HYDROSOL

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 10.12.10 19:34

    apostat έγραψε:
    Don John έγραψε:(προς το παρον, για τους μη γνωριζοντες και οχι για εσενα, υπαρχει μονο στο κινησης)
    Επομένως βάζοντας θέρμανσης στο παράνομο πετρελαιοκίνητο τζιπ μου, προστατεύω τον κινητήρα του... Αυτό θα πω στο δικαστήριο! Very Happy

    να ρε Mad κατι τετοια ακουει ο Παπακων/νου και θα μας εξισωσει τους φορους καταναλωσης στο θερμανσης και κινησης Knupp Knupp

      Παρόμοια θέματα

      -

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 20.09.17 10:35