VFRh - VFR Club Hellas


    Honda CX 500/650 Turbo

    Μοιραστείτε

    Ψηφοφορία

    Γνωρίζατε την ύπαρξη της Honda CX 500/650 Turbo;

    [ 8 ]
    50% [50%] 
    [ 8 ]
    50% [50%] 

    Σύνολο Ψήφων: 16
    avatar
    Παναγιώτης Κ.
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 09/09/2009
    Mηνύματα : 2989
    Ηλικία : 57
    Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
    Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

    Ride hard, die young.........

    Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από Παναγιώτης Κ. Την / Το 23.04.11 14:18

    Πίσω στις αρχές τις δεκαετίας του '80 η Honda παρουσίασε την πρώτη μηχανή παραγωγής με turbo, την CX500 Turbo. Ο V2 κινητήρας των 497 cc με τις τετραβάλβιδες κεφαλές, απέδιδε 82 ίππους στις 8.000σαλ και έδινε τελική πάνω απο 200 χαω.



    Βασισμένη στην απλή CX 500 (της οποίας όμως ο κινητήρας είχε απο την σχεδίασή του προ-μελετηθεί για εγκατάσταση στροβιλοσυμπιεστή), άφησε τον κόσμο άναυδο και τον ανταγωνισμό να τρέχει και να μην φτάνει.

    Με δύο on board computers (μιλάμε για 1981), με σύστημα ψεκασμού πολλαπλών αισθητήρων, με "εξωπραγματικό" για τα τότε δεδομένα πίνακα οργάνων



    με τις εντυπωσιακές χρυσές ζάντες της Comstar και μετάδοση με άξονα,



    και με πρωτοποριακό (πάντα για τα τότε δεδομένα) φέρινγκ, είχε όλες τις περγαμηνές για να γίνει μέτρο σύγκρισης της κατηγορίας Sport - Touring.

    Παρήχθει σε 5.400 κομμάτια το 1982, και το 1983 έδωσε την θέση της στην CX 650 Turbo....

    ...............συνεχίζεται.............
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2310
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 23.04.11 17:45

    Ενδιαφέρον ήταν η επιλογή της Honda να κάνει τον κινητήρα αυτό, με γωνία κυλίνδρων 80 μοίρες αντί για το σύνηθες 90.

    Οι V κινητήρες με 90 μοίρες γωνία, έχουν το ιδιαίτερα καλό χαρακτηριστικό, ότι ο ένας κύλινδρος εξουδετερώνει τον κραδασμό του άλλου κύλινδρου. Αν η γωνία δεν είναι 90 μοίρες και όσο ξεφεύγουμε από αυτήν, τόσο εμφανίζει ο κινητήρας κραδασμούς λόγων των περιστρεφόμενων μαζών.

    Οι άνθρωποι της Honda κατά την εξέλιξη του κινητήρα αυτού (που αρχικά κυκλοφόρησε στην ατμοσφαιρική έκδοση, πριν την turbo) προτίμησαν να ''χαλάσουν'' λίγο την ισορροπία και να δώσουν κάποιους κραδασμούς, διότι ο κινητήρας έδειχνε ''βαρετός'' σε σχέση με τον ιταλικό ανταγωνισμό (λέγε με, μοτο γκούτσι) που έκανε σαν...τρακτέρ.

    Ιδιαίτερο επίσης χαρακτηριστικό οι ''λοξες'' κεφαλές, με προσανατολισμό όχι εντελώς παράλληλο με τον στροφαλοφόρο άξονα.

    Ο κινητήρας αυτός, σε όλες τις ατμοσφαιρικές του εκδόσεις, θεωρείται ιδιαίτερα αξιόπιστος, και βγάζει απροβλημάτιστα πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα.

    Για την έκδοση τουρμπο τώρα, αποδείχθηκε εμπορική αποτυχία και τεχνικά-οδηγικά μια αδιάφορη επιλογή, οδηγώντας την μόδα των turbo του τότε, με συνοπτικές διαδικασίες σε εξαφάνιση.

    Μια μόδα που έχει έρθει σήμερα η τεχνολογία ώστε να επανέλθει, σωστά αυτήν την φορά.
    avatar
    SCORPIOS
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 22/11/2009
    Mηνύματα : 3274
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800
    Κράνος : shoei xr1100

    δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από SCORPIOS Την / Το 23.04.11 18:09

    Ομολογώ πως δεν ήξερα γιαυτό το μοντέλο της honda.
    Ευκαιρία να μάθω.
    avatar
    Don John
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2009
    Mηνύματα : 4543
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
    Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από Don John Την / Το 23.04.11 20:49

    Ενδιαφερον θεμα Παναγιωτη Respect

    Ηξερα ναι........η ηλικια βλεπεις Razz

    καλο για να "θυμουνται οι παλιοι και να μαθαινουν οι νεοι" Thumbsup
    avatar
    Παναγιώτης Κ.
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 09/09/2009
    Mηνύματα : 2989
    Ηλικία : 57
    Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
    Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

    Ride hard, die young.........

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από Παναγιώτης Κ. Την / Το 23.04.11 20:54

    .........................συνέχεια.......................

    Το 1983, για να αντιμετωπίσει τα θέματα της υστέρησης στην απόκριση (turbo-lag), η Honda παρουσιάζει την CX 650 Turbo





    Tα κυβικά γίνονται 673, η συμπίεση απο 7.2 πάει στο 7.8, η ιπποδύναμη ανεβαίνει στα 100 άλογα (απο τις κορυφαίες της εποχής), ενώ συγχρόνως μειώνεται και η μέγιστη πίεση του τούρμπο ώστε ν βελτιωθεί η οδηγησιμότητα. Επίσης έχει αναθεωρημένο σύστημα ψεκασμού και πίσω αμορτισέρ με ρύθμιση απόσβεσης. Με μόνο 1.777 να έχουν κατασκευαστεί, είναι μιά απο τις σπανιώτερες Honda παραγωγής, με τις 1.200 απο αυτές να έχουν πάει στην Βόρεια Αμερική.

    Αυτό που οδήγησε στην εμπορική αποτυχία αυτήν την τόσα υποσχόμενη μηχανή ήταν η ασχετοσύνη ιδιοκτητών και συνεργείων. Οι πρώτοι δεν τηρούσαν την οδηγία της Χόντα να αφήνουν την μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί για τρία λεπτά πρίν την σβήσουν (μερικοί μάλιστα ρίχνανε και την συνηθισμένη ξερογκαζιά πριν το σβήσιμο). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η τουρμπίνα (που γυρνούσε σε μερικές δεκάδες χιλάδες στροφές) να συνεχίζει να γυρίζει για αρκετή ώρα με τον κινητήρα σβηστό και άρα χωρίς λίπανση. Αποτέλεσμα: αρπαγμένα ρουλεμάν.

    Το δεύτερο κεφάλαιο της ασχετοσύνης ήταν οι "μηχανικοί" της εποχής. Φανταστείτε, τούρμπο και ψεκασμός το 1982....... Η Χόντα, στην προσπάθειά της να καταπολεμήσει αυτή την άγνοια ΔΩΡΙΣΕ τις μισές απο τις 1.200 μηχανές που πήγαν στην Β. Αμερική, σε εκπαιδευτικά ιδρύματα μηχανικών, ώστε οι μαθητές (και μέλλοντες μηχανικοί) να εξοικειωθούν με την νέα τεχνολογία, και με την συμφωνία πως μετά την εκπαίδευση όλες αυτές οι μηχανές (που στα πλαίσια της διδασκαλίας θα είχαν διαλυθεί στα εξ ων συνετέθησαν) θα καταστρεφόταν. Το ότι στην Αμερική τελικά ταξινομήθηκαν αρκετά περισσότερες μηχανές απο τις 600 της επίσημης εισαγωγής, χώρια που πολλές αλλάζουν χέρια στην μαύρη αγορά, χωρίς χαρτιά κλπ, οδηγεί στο συμπέρασμα πως αυτή η συμφωνία δεν τηρήθηκε......
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2310
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 23.04.11 21:09

    Παναγιώτης Κ. έγραψε:να αφήνουν την μηχανή να δουλέψει στο ρελαντί για τρία λεπτά πρίν την σβήσουν (μερικοί μάλιστα ρίχνανε και την συνηθισμένη ξερογκαζιά πριν το σβήσιμο). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η τουρμπίνα (που γυρνούσε σε μερικές δεκάδες χιλάδες στροφές) να συνεχίζει να γυρίζει για αρκετή ώρα με τον κινητήρα σβηστό και άρα χωρίς λίπανση. Αποτέλεσμα: αρπαγμένα ρουλεμάν.

    χαχαχαχχα με έκανες και γέλασα...

    Γιατί υπάρχει αυτός ο παντελώς αστήριχτος μύθος ότι οι τουρμπίνες των μοτοσυκλετών-αυτοκινήτων, συνεχίζουν να γυρίζουν αφού σβήσουμε το μοτέρ, ποτέ δεν κατάλαβα. Και το ωραίο είναι ότι το λένε και οι υποτίθεται σχετικοί.

    Οι με κουζινέτα, σταματάνε σχεδόν αμέσως. Οι ρουλεμανάτες μπορεί να φτάσουν και τα 2-3 δευτερόλεπτα. Σε καμία περίπτωση δεν δουλεύουν ώρα, τόσο ώστε να ξεμείνουν από λάδι και να ανάψουν.

    Ο λόγος είναι απλός. Με το που σβήνει το μοτέρ, σταματάει να ζητάει αέρα. Αν η τουρμπίνα γύριζε λόγω αδράνειας, θα έσπρωχνε αέρα σε ένα μοτέρ που δεν τον θέλει. Ο ίδιος ο αέρας που δεν έχει που να παει, δημιουργεί τόση τριβή, που άμεσα σταματάει το γύρισμα η τουρμπίνα γιατί φρενάρουν τα πτερύγιά της. Ακόμα και να είχε που να πάει ο αέρας, και πάλι η τριβή είναι τόση που σταματάει η τουρμπίνα, όπως ακριβώς σταματάει και το ίδιο το μοτέρ.

    Ο λόγος που δουλεύουμε το turbo λίγη ώρα στο ρελαντύ πριν το σβήσουμε, είναι άλλος, και έχει να κάνει με την ψύξη της τουρμπίνας από τον ίδιο τον αέρα που ρουφάει.

    avatar
    grigoris
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/11/2009
    Mηνύματα : 311
    Ηλικία : 51
    Μοντέλο : VFR 750 G1987,Tenere 600 1985,ΤT 600 1998
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από grigoris Την / Το 27.04.11 15:24

    Το ζουμί της υπόθεασης πάντως είναι πως και στο ξεκίνημα η τουρμπίνα ζητούσε ένα προσεκτικό ζέσταμα δίχως ξερογκαζιές στις 3-4000 ,καθώς και στο σβήσιμο ένα δίλεπτο κρύωμα στο ρελαντί!
    Και τα δυό ελάχιστοι ιδιοκτήτες τα εφάρμοζαν!
    Και μένα μ΄άρεσαν τα τούρμπο (αιώνια τους η μνήμη)εκτός του CX είχε και η Yamaha 'ενα κακάσχημοXJ η Kawasaki ένα πανέμορφο GPZ 750 και η Suzuki ένα XN(το καλύτερο σε οδική συμπεριφορά αξιοπιστία(σύμφωνα με τους δημοσιογράφους της εποχής έτσι;)Προσωπική επαφή δεν είχα με κανένα Crying or Very sad
    avatar
    alexandros
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 24/03/2010
    Mηνύματα : 704
    Ηλικία : 38
    Μοντέλο : VFR 800 V-Tec '08
    Κράνος : Shoei XR-1100,Marushin 777,Uvex wing III

    Αμαν!! Ο Καζαμπουμπου!

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από alexandros Την / Το 27.04.11 15:51

    Μπραβο ρε Πανο για το μαθημα ιστοριας εμεις μπεμπηδες ειμασταν τοτε ^^,και μπραβο ρε caracal για τα σχολια στα για τον κινητηρα!Πραγματικα εχω μεινει αναυδος απο το εππιπεδο γνωσεων στα μηχανικα μερη...
    avatar
    gabadoo
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 25/01/2009
    Mηνύματα : 1311
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : V-Strom
    Κράνος : Schuberth S1

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από gabadoo Την / Το 27.04.11 18:28

    Ολα ξεκινησαν παντως απο την εμμονη της Χοντα να κερδισει τα διχρονα στην μεγαλη κατηγορια,με ενα
    τετραχρονο....

    Δοκιμαστηκαν σε εργαστηριο (παντα..) δικυλινδροι με τουρμπινα τοσο σε σειρα οσο και σε V διαταξη
    με ΟΒΑΛ εμβολα!!!!!!!

    Αλλα ποτε δεν τολμησε να τα βγαλει σε παραγωγη,ουτε καν σε αγωνες με την μορφη αυτη!!

    Εμαθε ομως πολλα για τις κεφαλες και το τροπο να τις φτιαχνει τελειες (ροικά)
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7094
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Honda CX 500/650 Turbo

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 04.05.11 15:30

    Αν σας αρέσει ο μοντελισμός βγάζει η TAMIYA κιτ για το CX 500 σε κλίμακα 1/12.

    http://cgi.ebay.com/Tamiya-14016-1-12-Honda-CX500-Turbo-Kit-/220774086300?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item336729369c


    _________________
    Vefalift μέσα στο καρτ να φωνάζει "This is Spart" (a)

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 25.09.17 21:33