VFRh - VFR Club Hellas


    Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Μοιραστείτε
    avatar
    Παναγιώτης Κ.
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 09/09/2009
    Mηνύματα : 2989
    Ηλικία : 58
    Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
    Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

    Ride hard, die young.........

    Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από Παναγιώτης Κ. Την / Το 04.05.11 18:00

    Πριν απο δέκα μέρες "χτύπησα " ένα πίσω αμορτισεράκιον White Power στο ebay για την γριούλα, και μιας και σήμερα το παρέλαβα, και με σύμμαχο τον βροχερό, καιρό γέμισα ευχάριστα το μεσημεράκι.
    Τα πράγματα είναι απλά αν έχεις λίγο κέφι, λίγες γνώσεις και τα κατάλληλα εργαλεία, όχι τίοτα εξωτικό, ένα σετ καλά καρυδάκια, κατσαβίδια και (ιδανικά) δυναμόκλειδο.
    Απο χθές που ήρθε η ειδοποίηση των ΕΛΤΑ είχα ψεκάσει όλες τις βίδες και παξιμάδια που θα έπρεπε να βγούν με WD40. Μεγάλη ευκολία για να μην κατεβάζουμε καντήλια την επίμαχη στιγμή. Επίσης έπεσε και μελέτη του repair manual που είχα κατεβάσει με το που αγόρασα το μηχανάκι, και σήμερα λοιπόν πανέτοιμος στρώνομαι στην δουλειά.
    Πρώτο βήμα το σήκωμα της μηχανής και η ασφάλιση ώστε να μην μας φύγει μπροστά καθώς θα σφίγγουμε-ξεσφίγγουμε κανένα επίμονο μπουλόνι. Στην περίπτωση που έχουμε κεντρικό ορθοστάτη περνάμε ένα ιμάντα απο την μπροστινή ρόδα και τον σφίγγουμε στα δύο ποδια. Εγώ την σήκωσα και πάνω σε δύο αυτοσχέδιους τάκους (προερχόμενους απο τάβλα κουζίνας) για να δουλεύω πιο άνετα. Αν δεν έχουμε ορθοστάτη, τότε καλή στήριξη στο πλαϊνό, τάκο στον μπροστινό τροχό, σφίξιμο του εμπρός φρένου (ελαφρά) με λαστιχάκι, και μετά σήκωμα με γρύλλο.

    Αμέσως μετά προετοιμασία καφέ (κάθε ερασιτέχνης μάστορας που σέβεται τον εαυτό του πρέπει να έχει δίπλα του μια κούπα καφέ) και "άπλωμα" των εργαλείων, όχι μόνο των προβλεπόμενως, όλων που πιθανόν να χρειαστούν και μεταλλικό κουτί για να πετάμε μέσα μπουλόνια παξιμάδια και να μην τα ψάχνουμε όταν έρθει η ώρα.

    Μετά στερεώνουμε ένα γρυλλάκι στο ψαλίδι χωρίς να σηκώσουμε καθόλου την ρόδα.

    Βγάζουμε σέλλα και πλαϊνά καπάκια και απελευθερώνουμε την αντλία βενζίνης απο αριστερά (χωρίς να την αποσυνδέσουμε) και το δοχείο του αζώτου απο δεξιά.

    Τώρα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στο παρασύνθημα. Ξαπλώνουμε όμορφα και βολικά απο δεξιά και αρχίζουμε να λύνουμε το μοχλικό. Λόγω της ύπαρχης ορθοστάτη πρέπει να λύσουνε το μοχλικό και όχι απλά να βγάλουμε το επάνω πείρο σύνδεσης, αλλά μιας και κάνουμε αυτή την (βρωμο)δουλειά, είναι μοναδική ευκαιρία να λυθούν όλα ώστε να καθαριστούν και να γρασσαριστούν και να ξαναμπούνε φρέσκα και λαχταριστά στην θέση τους. Ξεβιδώνουμε πρώτα το παξιμάδι που συνδέει τον βραχίωνα με το μοχλικό (αυτό που είναι πιο κοντά στην πίσω ρόδα) και μετά το απο πάνω του. Βγάζουμε τα παξιμάδια και (αν οι πείροι δεν βγαίνουν ελεύθερα), πάμε απο την αριστερή πλευρά της μηχανής, με το αριστερό χέρι τους πιάνουμε έναν-έναν και με το δεξί στο γρυλλάκι μας ανεβάζουμε ένα-δύο χιλιοστά την ανάρτηση μέχρι να τον αισθανθούμε ελεύθερο και να τον τραβήξουμε έξω. Μετά πάμε πάλι απο δεξιά, και με το μοχλικό λυμένο και κρεμασμένο πλέον, ξεσφίγγουμε την κάτω βάση του αμορτισέρ. Σειρά έχει η επάνω βάση στήριξης, απλά ένας πείρος με ένα δεκατεσσάρι απο δεξιά, τα βγάζουμε και αυτά εύκολα και με ελάχιστη προσπάθεια παίρνουμε το αμορτισέρ απο κάτω. Λίγη προσοχή χρειάζεται, καθώς τραβάμε το αμορτισέρ να ελευθερώνουμε το πέρασμα του δοχείου αζώτου ώστε να μη αποσυνδέσουμε-κόψουμε-καταστρέψουμε κανένα καλώδιο ή σωληνάκι τραβόντας το άγαρμπα. Εδώ βλέπουμε το μοχλικό λυμένο.



    Αυτοί που φεύγουν και αυτοί που μένουν...............



    Τώρα παίρνουμε τους πείρους και με μια συρματόβουρτσα τρίβουμε να φύγουν μπίχλα και οξυδώσεις, τους γρασσάρουμε καλά (θα συνιστούσα γράσσο θαλάσσης) και είμαστε έτοιμοι για την τοποθέτηση. Πριν αρχίσουμε όμως το δέσιμο καλό είναι να ελέγξουμε-καθαρίσουμε-λιπάνουμε-γασσάρουμε όλα τα σημεία που έχουμε πρόσβαση, είναι μοναδική ευκαιρία.

    Πρώτα περνάμε το δοχείο αζώτου, το βγάζουμε έχω απο τον σκελετό και με μαεστρία, τέχνη και σταθερό χέρι ευθυγραμμίζουμε την επάνω βάση του αμορτισέρ, περνάμε τον πείρο της και αυτό ήταν. Σφίγγουμε το παξιμάδι με το χέρι και πάμε ξανά απο κάτω δένοντας με τη αντίστροφή σειρά. Για το εύκολο πέρσμα των πείρω ξανακάνουμε το κολπάνι με τον γρύλλο και είμαστε τζέτ.
    Σφίγγουμε τα παξιμάδια στις προβλεπόμενες δυνάμεις (44Ν για τα σημεία στήριξης του αμορτισέρ και 106Ν για το μοχλικό), ασφαλίζουμε το δοχείο αζώτου και την αντλία βενζίνης στι θέσεις τους, κάνουμε έναν τελευταίο έλεγχο πως δεν περίσεψε τίποτα και τα βάλαμε και σφίξαμε όλα, κλείνουμε καπάκια και .....περιμένουμε να σταματήσει η βροχή για να δούμε αν άξιζε τον κόπο.

    Μεταχειρισμένο WP απο e-bay: 260€
    Ταχυδρομικά: 15€
    ΝΑ ασχολείσαι ο ίδιος μα το μηχανάκι σου: Αξία Ανεκτίμιτη.
    avatar
    ΗΛΙΑΣ
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 18/02/2010
    Mηνύματα : 1280
    Ηλικία : 44
    Μοντέλο : 2004.
    Κράνος : Καμία επιλογή

    ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΜΟΥ ΓΑΜΩ

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από ΗΛΙΑΣ Την / Το 04.05.11 18:07

    Clapping2 Clapping2 Clapping2 Clapping2 Clapping2 Clapping2 crrazy
    avatar
    Vvag
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 8480
    Ηλικία : 34
    Μοντέλο : Πενφέ Εφοχτακόσατζιες
    Κράνος : Arai Viper-GT, Arai Tour X-3

    Ένα μήλο την ημέρα το PC το κάνει πέρα!

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από Vvag Την / Το 04.05.11 19:11

    Καλόστριφτο Πανάγο!! Τα λέμε από κοντά... Wink


    _________________
    Βαγγέλης | BRAIN
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 04.05.11 19:34

    Εχω κανει την ιδια δουλεια σε Transalp 650, οχι για να βαλω αμορτισερ αλλα για να αλλαξω το ελατηριο σε Hyperpro. Το μονο που δεν μπορει κανεις να κανει ευκολα μονος ειναι να αλλαξει το ελατηριο σε βγαλμενο αμορτισερ αλλα ας ειναι καλα τα παιδια του K-Shock στην Αθηνα που το κανανε στην πρεσα που εχουν οταν τους το πηγα στο χερι και δεν δεχτηκανε και τιποτα.

    Καλοστριφτο και ελπιζω να δω και το κλιμακιο της βορειας Ελλαδας απο κοντα σε καποια φαση Very Happy
    avatar
    Verbal Kint
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 09/03/2010
    Mηνύματα : 414
    Ηλικία : 45
    Μοντέλο : XRV 750 RD07A / VFR 800A3 Vtec
    Κράνος : Arai Tour X-3 / Arai Chaser

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από Verbal Kint Την / Το 04.05.11 19:40

    Εγω το "χτιζω" σιγα-σιγα το WP. Πηρα το ελατηριο...το μεσα μου λειπει! lol!

    Καλοστριφτο Παναγιωτη.

    Αναμενουμε εντυπωσεις!
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 04.05.11 19:52

    Πολύ αναλυτικό... thanks! Thumbsup

    Βλέπω ρυθμίσεις στο δοχείο αζώτου και στη βάση του αμορτισέρ ή με ξεγελάνε τα μάτια μου? Think
    Για λέγε καμμιά λεπτομέρεια και ειδικά όταν το δοκιμάσεις...
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7108
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 04.05.11 20:29

    Παναγιώτη καλοφόρετο και καλοτάξιδο. Κρίμα που δεν είσαι Αθήνα, μαζί με Dentocop. Vvag, Teacher και VFGeorge θα κάναμε πολλά garage party.
    Η ροδέλα στη βάση του αμορτισέρ είναι η απόσβεση επαναφοράς, σωστά;


    _________________
    Vefalift μέσα στο καρτ να φωνάζει "This is Spart" (a)
    avatar
    SCORPIOS
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 22/11/2009
    Mηνύματα : 3276
    Ηλικία : 38
    Μοντέλο : VFR800
    Κράνος : shoei xr1100

    δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από SCORPIOS Την / Το 05.05.11 0:07

    Καλά άλματα.
    avatar
    vagelis78
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 07/07/2009
    Mηνύματα : 996
    Ηλικία : 39
    Μοντέλο : VFR 800 ' 03
    Κράνος : Shoei XR1100

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από vagelis78 Την / Το 05.05.11 12:01

    Ωραιος ο Παναγιωτης.
    Clapping2 Clapping2 Clapping2 Clapping2
    avatar
    vasilakos
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 635
    Ηλικία : 56
    Μοντέλο : VFR 800 VTEC
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Αλλαγή πίσω αμορτισέρ σε Africa Twin 750 ('95)

    Δημοσίευση από vasilakos Την / Το 05.05.11 23:30

    Ωραια δουλεια Παναγιωτη.
    Καλοστριφτο το εργαλειο,γραψε και εντυπωσεις οταν με το καλο βγει ο χειμωνας Very Happy Very Happy

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 20.06.18 12:43