VFRh - VFR Club Hellas


    Honda AX-1 Sports Traverse

    Μοιραστείτε
    avatar
    Roberto
    Διαχειριστής
    Διαχειριστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 28/06/2009
    Mηνύματα : 1134
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
    Κράνος : Arai Quantum

    Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Roberto Την / Το 31.10.11 16:42

    Τα Honda NX 250 και ΑΧ-1 250 μας είναι γνωστά εδώ και χρόνια.

    Η πρώτη ήρθε στην χώρα μας επίσημα από την αντιπροσωπεία, όμως η δεύτερη κυκλοφορεί μόνο σαν εισαγωγή από την Ιαπωνία, αφού προοριζόταν αποκλειστικά για αυτή την αγορά.

    Το AX-1 παρουσιάστηκε στην αγορά το 1987 με τον κωδικό NX 250J [MD21-10******]


    Το 1989 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά, το NX 250K [MD21-11*******]


    Το 1994 η Honda ανακοίνωσε την τελευταία γενιά του AX-1, το NX 250R [MD21-12******] με νέο χρωματισμό και λογότυπα, αλλαγές στο πίνακα οργάνων (καταργήθηκε η λυχνία υπέρβασης των 80χλμ. και πήρε το ρόλο του ενός εκ των δύο λυχνιών φλας). Ίσως να υπάρχουν και άλλες αλλαγές τις οποίες δεν γνωρίζω.


    Οι δύο μοτοσυκλέτες μοιράζονται βασικά εξαρτήματα όπως πλαίσιο και κινητήρα, αλλα έχουν και κάποιες ουσιαστικές διαφορές.

    Πλαίσιο: Το σιδερένιο πλαίσιο είναι τύπου «διαμάντι», με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό τμήμα του. Είναι κοινό για την ΝΧ και ΑΧ-1.
    Κινητήρας: Οι δυο μοτοσικλέτες έχουν τον ίδιο μονοκύλινδρο τετράχρονο D.O.H.C. κινητήρα, με 4 βαλβίδες, χωρητικότητας 249 κ.εκ., υγρόψυκτο με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Στην NX αποδίδει 26 ίππους στις 8500 σ.α.λ., με ροπή 2,4 Kgm στις 7500 σ.α.λ.. Στην AX-1 οι ίπποι ανέβηκαν στους 29 στις ίδιες στροφές, ενώ αυξημένη είναι και η ροπή στα 2,6 Kgm, επίσης στις 7500 σ.α.λ. H διαφορά στην απόδοση προέρχεται από διαφορές στους εκκεντροφόρους και στη ρύθμιση του καρμπιρατέρ.
    Αναρτήσεις: Το πηρούνι είναι τηλεσκοπικό Showa 37mm προοδευτικό, διαδρομής 220 χιλ. Η πίσω ανάρτηση ειναι τύπου Pro-Link με αλουμινένιο ψαλίδι στο AX-1 αντί του σιδερένιου στο ΝΧ, δίνοντας του σαφές πλεονέκτημα στο βάρος.
    Φρένα: Το AX-1, όπως και το NX έχει μονό δίσκο μπροστά 240mm με διπίστονη δαγκάνα, και πίσω δίσκο 220mm με μονοπίστονη δαγκάνα, αντίθετα με το NX που έχει ταμπόυρο.
    Ζάντες: Χυτές αλουμινίου με tubeless ελαστικά για το AX-1 σε σχέση με τις σιδερένιες ακτινωτές του NX, οι οποίες όμως του δίνουν μεγαλύτερη ικανότητα στο χώμα.
    Άλλα χαρακτηριστικά – διαφορές: Εμπός φανάρι με διπλούς προβολείς Stanley για το AX-1 σε σχέση με το μονό φανάρι του NX. Παρ’όλα αυτά, οι προβολείς του AX-1 προβληματίζουν με τη δέσμη χαμηλής απόδοσης. Οι λάμπες είναι 30W και κρίνονται ανεπαρκής για τα σημερινά δεδομένα.
    Τα φλάς στο AX-1 είναι μικρότερα στο μέγεθος και πιο κοντά στο σώμα της μοτοσυκλέτας, σε σχέση με του NX. Επίσης, διαφορά υπάρχει σε κάποια εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας που είναι από ανοξείδωτο ατσάλι σε αντίθεση με την ΝΧ που έχει χρησιμοποιηθεί κατώτερης ποιότητας μέταλλο, προφανώς για μείωση κοστους.

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
    Model: Honda AX-1 Sports Traverse

    Engine type: MD21E (4 stroke, DOHC, 4 valve, one cylinder)
    Displacement: 249.00 ccm (15.19 cubic inches)
    Bore x Stroke 70 × 64.8 mm
    Compression: 11.0:1
    Power: 29.00 HP (21.2 kW)) @ 8500 RPM
    Ignition / Starting: CDI / electric
    Fuel system: Carburettor
    Cooling system: Water cooled
    Gearbox: 6-speed
    Transmission type, final drive: Chain
    Exhaust system: Single pipe Honda Ghoshi
    Front Suspension system: Telescopic system Showa 37 mm
    Back Suspension: Swing arm system Pro-Link
    Front Tyre dimension: 90/100- 19
    Rear tyre dimension: 120/90-16
    Front brake: Single disc 240mm, twin piston caliper
    Rear brakes: Single disc 220mm, single piston caliper
    Total length - seat height - total height (m): 2.040 - 0.805 - 1.115
    Wheels base distance - pivot to pivot (m): 1.350
    Total width (m): 0.245
    Seat high (m): 0.810
    Vehicle weight/dry weight (kg): 126/116
    Fuel capacity: 9.00 litres
    Top speed: 130.0 km/h


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την Roberto_Diavolo στις 04.11.11 22:14, 2 φορές συνολικά
    avatar
    Roberto
    Διαχειριστής
    Διαχειριστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 28/06/2009
    Mηνύματα : 1134
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
    Κράνος : Arai Quantum

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Roberto Την / Το 31.10.11 16:52

    Στο δρόμο:
    Η μοτοσυκλέτα χαρακτηρίζεται από την ευκολία στην οδήγηση της. Μικρή σε διαστάσεις και βάρος, χαμηλή, τιμόνι με μεγάλη γωνία στρέψης για εύκολους ελιγμούς μέσα σε κίνηση, ροπή χαμηλά και κυρίως αρκετή δύναμη μέχρι το τέλος των στροφών. Το κιβώτιο έχει κοντές διαδρομές, βελούδινη αίσθηση και ακολουθώντας τα χαρακτηριστικά τυπικού Honda οι σχέσεις «κουμπώνουν» με αυτοπεποίθηση. O κινητήρας τραβάει από χαμηλά, όμως όχι τόσο όπως σε άλλα μονοκύλινδρα της κατηγορίας. Κάτω από τις 2500 σ.α.λ., η περιοχή πρακτικά είναι μη ωφέλιμη. Το «παιχνίδι» αρχίζει από τις 3.500 σ.α.λ. και πάνω, όπου ανεβάζει μέχρι το κόκκινο γραμμικά και χωρίς να κομπιάζει. H AX-1 έχει προβάδισμα σε σχέση με την NX στην απόδοση και αυτό μεταφράζεται και στο δρόμο.
    Η οδηγική συμπεριφορά στις στροφές είναι πολύ καλή. Η κατευθυντικότητα και ο τρόπος που παίρνει κλίσεις με έχουν εντυπωσιάσει. Στα κλειστά κομμάτια και στη πόλη το άψογο κιβώτιο και η ροπή συμβάλλουν στο να κινείσαι γρήγορα και ξεκούραστα. Οι αναρτήσεις είναι ένας τομέας που η μοτοσυκλέτα πάσχει, είναι προσανατολισμένες για γενική χρήση με έμφαση στην άνεση, αλλά στην πράξη είναι ανεπαρκείς. Το πηρούνι είναι πολύ μαλακό και βυθίζεται αρκετά στο φρενάρισμα, ενώ η πίσω ανάρτηση είναι παραπάνω από μαλακή τερματίζοντας, ιδιαίτερα με δύο άτομα. H κατάσταση πρέπει να χειροτερεύει στο χώμα (δεν την έχω δοκιμάσει ακόμη!), αλλά ούτως ή άλλως η μοτοσυκλέτα προορίζεται για μια απλή χωμάτινη βόλτα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Στα φρένα εμπρός, κανένα παράπονο, καλή αίσθηση και προοδευτικότητα. Πίσω, το φρένο έχει δύναμη και λόγω του μικρού βάρους μπλοκάρει και θέλει προσοχή.

    Το μοναδικό σημείο που φαίνεται να χρειάζεται άμεση βελτίωση είναι οι αναρτήσεις. Για την πίσω, ένα άλλο αμορτισέρ είναι ιδανική λύση για να έχεις και προφόρτιση ελατηρίου, αλλά και μόνο με ένα ελατήριο η κατάσταση θα βελτιωθεί. Μπροστά, μπορείς να βάλεις ένα σετάκι ελατήρια, αν και δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητο, αν είναι σωστά συντηρημένη η ανάρτηση.
    Η κατανάλωση στη πράξη κυμαίνεται στα 4 λίτρα/100 χλμ.

    Αν η μοτοσυκλέτα αυτή παραγόταν τώρα θα κόστιζε 4.500-5.000€ και δεν θα είχε να ζηλέψει πολλά από τις τωρινές, όπως συμβαίνει με πολλά παλιά μοντέλα της Honda, π.χ. CBR400RR, 250RR.

    Παρακάτω παραθέτω κάποια φυλλάδια της μοτοσυκλέτας








    Οι φωτογραφίες είναι δανεισμένες από το παρακάτω "ελληνικό" site, το οποίο παρουσιάζει ένα ενδιαφέρον restoration της μοτοσυκλέτας.
    http://dhost.info/ax1/index.html

    και για τελείωμα...πως σας φαίνεται η Ιαπωνική μετατροπή με μονόμπρατσο...?



    Έχει επεξεργασθεί από τον/την Roberto_Diavolo στις 01.11.11 5:44, 1 φορά
    avatar
    SCORPIOS
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 22/11/2009
    Mηνύματα : 3274
    Ηλικία : 38
    Μοντέλο : VFR800
    Κράνος : shoei xr1100

    δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από SCORPIOS Την / Το 31.10.11 19:51

    Ωραίο το μονόμπρατσο.
    Είναι το κόλλημα μας άλλοστε
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7095
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 31.10.11 20:09

    Να σε δω με το μονόμπρατσο να βολτάρεις για πάνω από 20km στο χώμα και θα αγοράσω VTEC! lol!

    Καλοτάξιδο και πάλι. Εϊναι κουκλί.


    _________________
    Vefalift μέσα στο καρτ να φωνάζει "This is Spart" (a)
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2312
    Ηλικία : 100
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 31.10.11 20:10

    Επίσης.

    Το πλαίσιο του ΝΧ και του ΑΧ , ΔΕΝ είναι ίδιο. Αν και μοιάζουν, έχουν μικροδιαφορές, που τα καθιστούν ασύμβατα αν θέλεις να αλλάξεις από το ένα στο άλλο. Για παράδειγμα, στο πλαίσιο του ΝΧ υπάρχουν οι σιδερένιες βασεις για τον μοχλισμό του ταμπούρου που απουσιάζουν από το πλαίσιο του ΑΧ , και το αντίστροφο, στο ΑΧ υπάρχει η βάση της τρόμπας του πίσω φρένου, που απουσιάζει στο πλαίσιο του ΝΧ. Αρκετές τέτοιες μικροδιαφορές, προκύπτουν αν πάει κάποιος να μετατρέψει το ΝΧ σε ΑΧ (όπως προσπάθησα παλιότερα εγώ).

    Οι αναρτήσεις μπορεί να χαρακτηρίζονται ως κακές, δεν είναι όμως. Έχουν φτιαχτεί επίτηδες να συμπεριφέρονται έτσι, με σκεπτικό το μικρό βάρος των Ιαπώνων αναβατών για τους οποίους και προοριζόταν η μοτοσυκλέτα, καθώς επίσης και ότι είναι ΕΝΤΕΛΩΣ μαγικό χαλί για τους ελληνικούς αστικούς δρόμους. Ότι λακούβα, φθορά, κακοτεχνία κ.ο.κ. και να έχεις μπροστά σου, εκεί που με μια άλλη μοτοσυκλέτα θα έκλεινες γκάζι και θα πήγαινες προσεκτικά, με το ΑΧ1 περνάς ''μαγικό χαλί'' από πάνω.

    Μια καλή βελτίωση αν κάποιος θέλει να κινηθεί σε αυτήν την κατεύθυνση, είναι πίσω αμοριτσέρ από CBR400RR (ταιριάζει) και παχύτερα λάδια-ψηλότερη στάθμη μπροστά. Η μοτοσυκλέτα μεταμορφώνεται, ΠΑΥΕΙ όμως να είναι μαγικό χαλί. Το οποίο για πολλούς ίσως δεν είναι το ζητούμενο.

    Το μονόμπρατσο στην τελευταία φωτό είναι από RVF400-nc35. Υπόψην. Έχω ένα τέτοιο RVF μονόμπρατσο σπίτι μου κι κάθεται και δεν το θέλω. Με 18ρι τροχό όμως από VFR. Λες;
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 31.10.11 20:35

    Καλοτάξιδο το αξάκι σου.
    Το είχα για ένα χρόνο μέχρι να με σταματήσει ένα datsun. Όσο το είχα το ευχαριστήθηκα εντός και εκτός πόλης. Είναι σίγουρα το πιο βολικό μηχανάκι για όλα και δεν ζητάει τίποτα.
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 31.10.11 20:39

    Για δες κι αυτή τη σελίδα για κάποια ανταλλακτικά.
    avatar
    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 02/09/2009
    Mηνύματα : 176
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος : Shoei XR1100/Z-One

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Athanor Την / Το 31.10.11 20:46

    Επίσης μπορείς να βρεις στο Αγγλικό ebay τα πλαστικά του, αχρείαστα να'ναι.
    avatar
    Roberto
    Διαχειριστής
    Διαχειριστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 28/06/2009
    Mηνύματα : 1134
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
    Κράνος : Arai Quantum

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Roberto Την / Το 01.11.11 13:33

    Caracal έγραψε: Οι αναρτήσεις μπορεί να χαρακτηρίζονται ως κακές, δεν είναι όμως.
    Δεν έχεις άδικο, κυρίως εξέφρασα μία γενική άποψη που επικρατεί, ότι οι αναρτήσες είναι "σούπα" και οπωσδήποτε αλλάγη, κτλ.
    Ίσως, με δύο άτομα που έχουν κιλάκια.
    Όντως λοιπόν δεν είναι κακές, και είναι ένας από τους λόγος που δεν θέλω να αλλάξω ελατήρια μπροστά. Για πίσω, είμαι τυχερός και έχω αμορτισέρ με προφόρτιση και Hyperpro ελατήριο, το οποίο δεν βυθίζει πολύ με δύο άτομα, για ένα άτομο πάντως δεν το λες μαγικό χαλί, αλλά αφού προφορτίζεται, δεν έχω θέμα.
    Μήπως γνωρίζεις, γιατί δεν το έχω βρει μέχρι στιγμής, αν το MD21-12 δλδ το τελευταίο μοντέλο είχε από το εργοστάσιο αμορτισέρ με προφόρτιση ή το είχε βάλει ο τύπος. Τα παλαιότερα μοντέλα γνωρίζω ότι δεν είχαν. Προφανώς τον προηγούμενο δεν μπορώ να τον βρω να τον ρωτήσω.



    Caracal έγραψε: Μια καλή βελτίωση αν κάποιος θέλει να κινηθεί σε αυτήν την κατεύθυνση, είναι πίσω αμοριτσέρ από CBR400RR (ταιριάζει) και παχύτερα λάδια-ψηλότερη στάθμη μπροστά.
    Πολύ καλό tip η μετατροπή με το αμορτισέρ του CBR!
    Για μπροστά θέλει και πιο παχύ λάδι και πιο υψηλή στάθμη ή το ένα από τα δύο?



    Caracal έγραψε: Το μονόμπρατσο στην τελευταία φωτό είναι από RVF400-nc35.... Λες;
    Λέω και παρά λέω, αλλά μιας και θα χρειαστούν λεφτουδάκια όπως το βλέπω για την ώρα δεν είμαι, λόγω οικονομικών κάνω μόνο τα απαραίτητα.



    Athanor έγραψε:Για δες κι αυτή τη σελίδα για κάποια ανταλλακτικά.
    Ευχαριστώ! Thumbsup



    Ο φυσικός έγραψε:Να σε δω με το μονόμπρατσο να βολτάρεις για πάνω από 20km στο χώμα και θα αγοράσω VTEC! lol!
    Καλοτάξιδο και πάλι. Εϊναι κουκλί.
    Τάκη, βάζεις ένα επιπλέον κίνητρο για να γίνει μονόμπρατσο! Cool Σ'ευχαριστώ και πάλι για τις ευχές σου!
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7095
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 05.11.11 23:04

    Roberto η αγορά του AX σου, με έκανε να ανατρέξω μετά από πολύ καιρό σε παλιά μοτοπεριοδικά μου. Με έπιασε κάτι σαν νοσταλγία για τις μηχανές της δεκαετίας του '90 και έπιασα για αρχή και εντελώς στην τύχη ένα RIDER του Ιουνίου 2000. Καταλαβαίνεις ότι ένιωσα μεγάλη έκπληξη όταν ξεφυλλίζοντας βρήκα ένα κείμενο, που είχε αρχικά δημοσιευθεί στα ΝΕΑ, και ήταν αφιερωμένο στο ΑΧ που πουλούσε η συντάκτρια. Είναι αγαπησιάρικο μηχανάκι. cheers

    Ελπίζω να διαβάζεται...


    avatar
    Roberto
    Διαχειριστής
    Διαχειριστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 28/06/2009
    Mηνύματα : 1134
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
    Κράνος : Arai Quantum

    Απ: Honda AX-1 Sports Traverse

    Δημοσίευση από Roberto Την / Το 06.11.11 20:51

    Διαβάζεται!
    Με έκανε να θυμηθώ τις στιγμές που πέρασα με την πρώτη μου μηχανή! Μετά από την κάθε ταλαιπωρία που την είχα υποβάλλει, της έκανα ερωτική εξομολόγηση, της γοργόνας!



    _________________
    When in doubt, throttle it out!

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 24.11.17 16:59