VFRh - VFR Club Hellas


    Showa Big Piston Fork (BPF)

    Μοιραστείτε
    avatar
    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 2289
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

    Showa Big Piston Fork (BPF)

    Δημοσίευση από Fanrider Την / Το 12.11.11 12:23




    Αναλύουμε το νέο πιρούνι που σχεδίασε η Showa
    Μερικά πράγματα δεν θέλουν κόπο αλλά τρόπο. Μπορεί μεν η Showa να εξελίσσει αυτή την μπροστινή ανάρτηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όμως το αποτέλεσμα δικαιώνει τους σχεδιαστές της.

    Η αρχή λειτουργίας του BPF είναι τόσο απλή που το ερώτημα: «Γιατί δεν το είχατε σκεφτεί πριν?» γεννάται έντονα. Σε αυτό οι τεχνικοί παραδέχονται ότι ήταν μια λύση που βρισκόταν μπροστά στα μάτια τους και απλώς δεν την είχαν συνειδητοποιήσει...




    Η λειτουργία
    Σε ένα συμβατικό πιρούνι cartridge υπάρχουν τα βασικά στοιχεία του τηλεσκοπικού πιρουνιού (δύο μεταλλικοί κύλινδροι διαφορετικής διαμέτρου που γλιστρούν ο ένας μέσα στον άλλο. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας ακόμη κύλινδρος ο οποίος συγκρατεί τον μηχανισμό επαναφοράς, τα ελατήρια και τις βαλβίδες της απόσβεσης. Τα έμβολα που ελέγχουν την απόσβεση κυλούν μέσα στον τρίτο αυτό κύλινδρο ελέγχοντας την ροή του λαδιού μέσα στην ανάρτηση (το λάδι ελέγχει τις αποσβέσεις).
    Στο BPF οι τεχνικοί κατάργησαν τον τρίτο κύλινδρο, χρησιμοποιώντας σαν μέρος του cartridge τον εσωτερικό, ήδη υπάρχοντα, κύλινδρο του καλαμιού. Με τον τρόπο αυτό τα έμβολα που ελέγχουν τη ροή του λαδιού είναι μεγαλύτερα (από τα 20mm διάμετρο στο συμβατικό cartridge, στο BPF τα έμβολα έχουν διάμετρο 37mm!), προσφέροντας πιο ποιοτική λειτουργία και χώρο στους τεχνικούς να τοποθετήσουν βαλβίδες που ελέγχουν τη ροή του λαδιού με μεγαλύτερη ακρίβεια. Επιπλέον, μειώθηκε ο αριθμός των εξαρτημάτων (μείωση κόστους) και βέβαια μειώθηκε και το βάρος.

    Η νέα σχεδίαση επιβάλει τα ελατήρια να "κατέβουν" στο κάτω μέρος του καλαμιού, αυτός είναι και ο λόγος που οι ρυθμιστές της προφόρτισης του ελατηρίου έχουν τοποθετηθεί στο κάτω μέρος (οι ρυθμιστές των αποσβέσεων βρίσκονται στο άνω μέρος του καλαμιού, πάνω στις τάπες). Εδώ αξίζει να παρατηρήσουμε ότι υπάρχει έξτρα κέρδος που αφορά την κατανομή των μαζών αφού τα ελατήρια είναι χαλύβδινα και έχουν σημαντική μάζα, που όμως τώρα βρίσκεται χαμηλότερα (χαμηλώνοντας κατά τι και το κέντρο βάρους).



    Η ομορφιά της απλότητας
    Το σχετικό διάγραμμα που βλέπετε είναι ξεκάθαρο για την λειτουργία του BPF σε σχέση με το συμβατικό πιρούνι και είναι προφανές ότι ενώ πρόκειται για μια εξαπλούστευση της ήδη υπάρχουσας τεχνολογίας, το αποτέλεσμα έχει μόνο πλεονεκτήματα αποδεικνύοντας ότι σε πολλές περιπτώσεις οι λύσεις είναι απλές και βρίσκονται μπροστά στα μάτια μας...









    mrbike
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Showa Big Piston Fork (BPF)

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 12.11.11 13:56

    Είναι απίστευτο να βλέπεις ότι ακόμα υπάρχουν δυνατότητες βελτίωσης ενός τόσο παλιού συστήματος. Thumbsup


    _________________
    Στάθης
    avatar
    tomakos
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/02/2010
    Mηνύματα : 2097
    Ηλικία : 49
    Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
    Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000

    ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ

    Απ: Showa Big Piston Fork (BPF)

    Δημοσίευση από tomakos Την / Το 12.11.11 15:32

    Clapping2 Thumbsup

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 21.09.17 10:00