VFRh - VFR Club Hellas


    Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Μοιραστείτε
    avatar
    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 2289
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

    Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από Fanrider Την / Το 23.11.11 22:09

    Αέρας ή Άζωτο

    Πολλά ακούγονται για τη χρήση του Αζώτου αντί του αέρα στα ελαστικά της μοτοσικλέτας μας, οπότε είπαμε να βάλουμε μια τάξη στη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί…

    Ας αρχίσουμε από το ότι ο αέρας αποτελείται κατά 78% από Άζωτο, σχεδόν 21% από οξυγόνο και το υπόλοιπο είναι υδρατμοί, CO2 και μικρές συγκεντρώσεις από ευγενή αέρια όπως το Αργό ή το Νέον.

    Το πρώτο και αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα του Αζώτου είναι ότι έχει μεγαλύτερα μόρια (κατά περίπου 35%) από εκείνα του Οξυγόνου.

    Στην πράξη, αν και αυτό δεν φαίνεται, τα ελαστικά έχουν πόρους (πολύ μικρούς) μέσα από τους οποίους τα μόρια του αερίου στο εσωτερικό του φεύγουν. Ο ρυθμός με τον οποίων φεύγουν είναι φυσικά πολύ χαμηλός.
    Καθώς όμως τα μόρια του Αζώτου είναι μεγαλύτερα, φεύγουν με σημαντικά μικρότερο ρυθμό από εκείνα του Οξυγόνου, διατηρώντας με τον τρόπο αυτό σταθερότερη την πίεση του ελαστικού στο πέρασμα του χρόνου.

    Επίσης, και αυτό είναι κάτι που έχει αποδειχθεί στους αγώνες,
    Τα ελαστικά που είναι γεμάτα με Άζωτο παρουσιάζουν μικρότερες διακυμάνσεις στην πίεσή τους κατά τη διάρκεια του αγώνα, παρά τις μεταβολές της θερμοκρασίας τους, άρα παρουσιάζουν και σταθερότερη απόδοση.

    Που είναι το πρόβλημα?
    Το πρόβλημα που υπάρχει όταν γεμίζουμε τα ελαστικά μας με αέρα είναι η υγρασία. Το νερό που υπάρχει στον αέρα με τη μορφή υδρατμών, δημιουργεί μεταβολές στην πίεση του ελαστικού ανάλογα με τη θερμοκρασία.
    Σε πολλές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί να υγροποιείται μέσα στο ελαστικό οπότε να έχουμε νερό μέσα στο ελαστικό μας.
    Αυτό, προφανώς εγκυμονεί κίνδυνο διάβρωσης της ζάντας μας, είτε είναι αλουμινένια, είτε είναι χαλύβδινη.



    ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Γεμίζοντας αέρα από άγνωστο σημείο καλό είναι να φυσάμε λίγο αέρα πρώτα στο χέρι μας.
    Εάν εμφανιστεί υγρασία αυτό σημαίνει ότι το σύστημα του αέρα έχει μέσα νερό (λόγω κακής συντήρησης), οπότε στο ελαστικό μας θα βάλουμε μαζί με αέρα και νερό. Σκεφτείτε ότι στο εξωτερικό κάποιοι προσέχουν ακόμη και το ειδικό υγρό υλικό που μπαίνει κατά την τοποθέτηση μεταξύ ελαστικού και ζάντας να μην έχει ως βάση του το νερό…


    Το σημαντικό στην πλήρωση του ελαστικού λοιπόν δεν είναι τόσο το εάν βάζουμε Άζωτο, αλλά να μην βάζουμε νερό. Τα συστήματα όμως που βάζουν καθαρό Άζωτο στα ελαστικά, περιέχουν μηχανισμούς που αφαιρούν την υγρασία, οπότε χρησιμοποιώντας τα είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα βάλουμε νερό στο ελαστικό μας.

    Εν κατακλείδι
    Χρησιμοποιώντας Άζωτο για να πληρώσετε τα ελαστικά της μοτοσικλέτας σας θα έχετε σταθερότερη πίεση, θα διατηρείτε τα ελαστικά σας σε καλύτερη κατάσταση, θα έχετε μέσα τους λιγότερη υγρασία, άρα και μικρότερη φθορά στις ζάντες, δεν πρόκειται βέβαια να νιώσετε διαφορά στην αίσθηση στης στροφές ή στο φρενάρισμα, ειδικά εάν μέχρι τώρα ήσασταν πολύ τυπικοί με την πίεση των ελαστικών σας…

    Xρησιμοποιώντας Άζωτο κερδίζω:

    Σταθερή πίεση στα ελαστικά για μεγαλύτερα διαστήματα

    -Το Άζωτο διαχέεται μέσα από τους πόρους του ελαστικού 35% πιο αργά απ’ότι ο αέρας

    -Σκεφτείτε ότι ελαστικά με χαμηλή πίεση καταστρέφουν ταχύτερα το πέλμα και τη γόμα, ενώ εάν το παρακάνετε θα καταστραφεί και ο σκελετός τους.

    -Το 60% των κλαταρισμάτων γίνεται από ελαστικά με χαμηλή πίεση

    -Σταθερή πίεση βοηθά στη μακροζωία του πέλματος

    Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών διότι:
    Το Άζωτο είναι ένα «στεγνό» αέριο που διαχέει τη θερμότητα ταχύτατα με αποτέλεσμα τα ελαστικά να μην ζεσταίνονται τόσο εύκολα. Αυτό εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής για το πέλμα, τη γόμα και το σκελετό

    Επειδή το Άζωτο είναι αδρανές, μειώνει το ρυθμό που γερνάει το ελαστικό, μια διαδικασία που επηρεάζεται σημαντικά από την υγρασία!

    Καλύτερη οικονομία καυσίμου
    Κάποιοι έχουν υπολογίσει ότι λόγω της σταθερότερης πίεσης υπάρχει ένα κέρδος στην κατανάλωση της τάξης του 4%



    © MrBike
    avatar
    ELENA
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Θηλυκό
    Εγγραφή : 19/01/2010
    Mηνύματα : 2888
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : YAMAHA MT-09 TRACER
    Κράνος : Shoei RF-1100

    لا تتخلي غن حلمك

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από ELENA Την / Το 23.11.11 22:22

    Ενδιαφέρον Φάνη αλλά δυσκολούτσικο στην πράξη μου φαίνεται . Δεν ξέρω που μπορεί κανείς να βρεί εύκολα άζωτο . Μέχρι τώρα το μόνο που ήξερα ήταν ότι δημιουργεί προβλήματα και λαλαλαλαλλα σε άλλες δραστηριότητες .
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2303
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 23.11.11 22:30

    Άσε που ο αέρας είναι 78% άζωτο έτσι κι αλλοιώς, οπότε το δίλλημα αέρας ή άζωτο, είναι στην πραγματικότητα 78% άζωτο ή 100% άζωτο...

    Τα δε ''μειονεκτήματα'' του αέρα, ισχύουν στο 22%, στο υπόλοιπο 78% ισχύουν τα ''πλεονεκτήματα'' του αζώτου...

    Blink

    Άιντε βρε, να πέσει και ένα θέμα, ''κλείνω από το κλειδί ή το kill switch'' και τα λύσαμε όλα τα ουσιώδη προβλήματα

    Razz
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 24.11.11 8:30

    Ακόμα και Ήλιο να βάλεις για να ελαφρύνει η Βέφα σου (Very Happy), την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να συμπληρώσεις αέρα θα νιώσεις απότομα την έλξη της γης. Οπότε τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα του Αζώτου ισχύουν μόνο όταν το βάλεις.

    Εκτός αυτού παραβλέπει κάτι βασικό: Σου λέει ο κατασκευαστής να βάλεις 36/42 psi όταν τα λάστιχα είναι κρύο. Όταν ζεσταθούν, η πίεση θα ανέβει ανάλογα, με αποτέλεσμα να πέσει πάλι η θερμοκρασία. Αν έχεις άζωτο, η αύξηση της πίεσης είναι μικρότερη. Δηλαδή είναι μεγαλύτερη η αύξηση της θερμοκρασίας. Αυτό μπορεί να είναι θεμιτό σε ένα slick πίστας, όχι όμως σε ένα sport touring λάστιχο, που είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    SCORPIOS
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 22/11/2009
    Mηνύματα : 3271
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800
    Κράνος : shoei xr1100

    δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από SCORPIOS Την / Το 26.11.11 13:16

    Caracal έγραψε:

    Άιντε βρε, να πέσει και ένα θέμα, ''κλείνω από το κλειδί ή το kill switch'' και τα λύσαμε όλα τα ουσιώδη προβλήματα

    Razz



    Μία ερώτηση που με βασανίζει χρόνια και επειδή δεν έχω βρει ακόμα απάντηση
    μια φορά σβήνω απο το κλειδί και μια απο το kill switch..... silent
    avatar
    mpet
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/06/2012
    Mηνύματα : 21
    Ηλικία : 51
    Μοντέλο : VFR Vtec ABS, T-Max
    Κράνος : Schuberth

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από mpet Την / Το 16.06.12 15:31

    apostat έγραψε:Ακόμα και Ήλιο να βάλεις για να ελαφρύνει η Βέφα σου (Very Happy), την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να συμπληρώσεις αέρα θα νιώσεις απότομα την έλξη της γης. Οπότε τα υποτιθέμενα πλεονεκτήματα του Αζώτου ισχύουν μόνο όταν το βάλεις.

    Εκτός αυτού παραβλέπει κάτι βασικό: Σου λέει ο κατασκευαστής να βάλεις 36/42 psi όταν τα λάστιχα είναι κρύο. Όταν ζεσταθούν, η πίεση θα ανέβει ανάλογα, με αποτέλεσμα να πέσει πάλι η θερμοκρασία. Αν έχεις άζωτο, η αύξηση της πίεσης είναι μικρότερη. Δηλαδή είναι μεγαλύτερη η αύξηση της θερμοκρασίας. Αυτό μπορεί να είναι θεμιτό σε ένα slick πίστας, όχι όμως σε ένα sport touring λάστιχο, που είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
    Το άζωτο διαστέλλεται λιγότερο, οπότε η σωστή πίεση (για άζωτο) θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την 36/42 με κρύα ελαστικά. Το πόσο μεγαλύτερη θα είναι μπορεί να βρεθεί πρακτικά: σε κρύα ελαστικά, γεμίζουμε με άζωτο με λίγο μικρότερη πίεση από την πίεση των ζεστών ελαστικών μας (γεμισμένα με αέρα). Μετά από κάποια χιλιόμετρα μετράμε πάλι τη πίεση και ανάλογα αφαιρούμε ή προσθέτουμε άζωτο.
    Το μόνο πρόβλημα που μπορώ να καταλάβω στη χρήση αζώτου, είναι η διαδικασία πλήρωσης του ελαστικού. Πρέπει να αφαιρεθεί εντελώς ο ατμοσφαιρικός αέρας από μέσα με υποπίεση, κάτι που σε μία σαμπρέλα είναι εύκολο να γίνει. Τι παραμόρφωση όμως παθαίνει ο σκελετός ενός radial tubeless με αυτή τη διαδικασία; Μία φορά την είδα σε λάστιχο αυτοκινήτου που είχε γίνει τετράγωνο πάνω στη ζάντα!!!
    avatar
    VFR800
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 06/09/2010
    Mηνύματα : 48
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : vfr800 05, SPACY 80CC
    Κράνος : ΗΟΝDA,,LAYSER KATANA,Shoei pious c5

    ΤΡΕΛΑΝΑΜΕΝΟΣ

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από VFR800 Την / Το 16.06.12 17:29

    το θεμα ειναι απλο.το αζωτο ειναι πολυ καλητερο απο τον αερα.και σε διαρκεια ζωησ και σταθεροτητας και πατήματος του ελαστικου σε ολες τις συνθηκες.οσο για την παραμόρφωσης το ελαστικο αντεχει στην υποπίεση και το ελαστικο πρεπει να κανει 4 σπασίματα κατα την διαρκεια της υπο-πιεσης
    .
    φιλικα
    avatar
    VFR800
    Νέο μέλος
    Νέο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 06/09/2010
    Mηνύματα : 48
    Ηλικία : 40
    Μοντέλο : vfr800 05, SPACY 80CC
    Κράνος : ΗΟΝDA,,LAYSER KATANA,Shoei pious c5

    ΤΡΕΛΑΝΑΜΕΝΟΣ

    Απ: Αέρας ή Άζωτο στα ελαστικά?

    Δημοσίευση από VFR800 Την / Το 16.06.12 17:30

    καλύτερο και οχι καλητερο που εγραψα πριν.ξεχναμε τα ελληνικα
    ¨)

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 28.07.17 18:00