VFRh - VFR Club Hellas


    Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Μοιραστείτε
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 22.05.09 2:22

    Η παρακάτω περιγραφή αφορά το συνδυασμένο σύστημα φρένων LBS (LINKED BRAKING SYSTEM) χωρίς ABS.

    Αλλαγή κάθε 18.000 km ή 2 χρόνια, όποιο απ' τα δύο ισχύει πρώτο.

    Είναι αρκετά δύσκολη εργασία και πρέπει να γίνει πολύ προσεκτικά μέχρι να αποκτηθεί κάποια εμπειρία.
    Επίσης χρειάζεται και ένα δεύτερο άτομο, εκτός αν έχετε μακρυά χέρια και πόδια…
    Οι προσδιορισμοί αριστερά-δεξιά είναι βλέποντας τη μηχανή όπως την οδηγούμε.
    Φροντίζουμε τέλος να μην πέσουν στα ανοιχτά δοχεία υγρών φρένων, σκουπιδάκια, σκόνες, νερά κτλ.

    Χρησιμοποιούμε μία αντλία υποπίεσης (bleed vacuum) που θα μας διευκολύνει πολύ στο άδειασμα
    του κυκλώματος αλλά και στην προώθηση και εξαέρωση αργότερα.
    Που τη βρίσκουμε? Για να μην σας κοιτάξουν σαν να βλέπουν ούφο, στην περίπτωση που αναζητήσετε
    αντλία υποπίεσης για εξαέρωση φρένων στην Αθήνα.., υπάρχει και το e-bay, όπου βάζοντας
    στην αναζήτηση bleed ή vacuum βγάζει κατεβατό από αντλίες, και δεν έχετε παρά να διαλέξετε
    αυτή που σας κάνει. Εμένα μου ήρθε από Αγγλία σε 2 μέρες με 50 ευρώ περίπου.





    Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα διάφανο σωληνάκι και ένα δοχείο συλλογής.


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την demon στις 24.05.09 14:01, 1 φορά
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 22.05.09 2:25

    Άδειασμα των παλιών υγρών

    Τοποθετούμε τη μοτοσυκλέττα στο διπλό σταντ. Στρέφουμε τέρμα αριστερά το τιμόνι
    για να οριζοντιώσουμε το δοχείο των υγρών και με ένα κοντό σταυροκατσάβιδο αφαιρούμε
    τις 2 βίδες, το καπάκι, το πλαστικό διαχωριστικό και το διάφραγμα.



    Κύκλωμα μανέτας

    Βάζουμε το σωληνάκι της αντλίας (ή τον κατάλληλο από τους αντάπτορες που συνήθως συνοδεύουν τις αντλίες)
    στην έξω βαλβίδα εξαέρωσης της εμπρός δεξιάς δαγκάνας, δημιουργούμε υποπίεση σύμφωνα με τις οδηγίες
    της αντλίας και χαλαρώνουμε τη βίδα. “Τρομπάρουμε” κατά διαστήματα την αντλία για να έχουμε υποπίεση
    μέχρι να βγούν όλα τα υγρά από το κύκλωμα.
    Ο σωλήνας θα πρέπει να εφαρμόζει αεροστεγώς στο χείλος της βαλβίδας.



    Κύκλωμα πεντάλ

    Βάζουμε το σωληνάκι της αντλίας υποπίεσης στην κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης της εμπρός δεξιάς δαγκάνας
    και χαλαρώνουμε τη βίδα. “Τρομπάρουμε” την αντλία για να δημιουργήσουμε υποπίεση μέχρι να βγούν όλα
    τα υγρά από το κύκλωμα.

    Ξεσφίγγουμε τις δύο βίδες από τον περιστροφικό σύνδεσμο της εξάτμισης και τη βίδα που τη στηρίζει πάνω
    στο μαρσπιέ, ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε τον πίσω τροχό ξεβιδώνοντας τα 4 μπουλόνια.

    Αφαιρούμε την πίσω δαγκάνα από το στήριγμά της (στην κάτω πλευρά του δίσκου) λύνοντας τις δύο βίδες,
    και την τοποθετούμε -με τα τακάκια- στην άνω πλευρά του πίσω δίσκου με τη φορά που μας επιτρέπουν οι
    σωλήνες της. Αυτό γίνεται για να έχουμε πρόσβαση στις 2 βαλβίδες εξαέρωσης.


    Σημ. Όταν αφαιρούμε δαγκάνες από τους δίσκους, σε καμία περίπτωση δεν πατάμε μανέτα ή πεντάλ
    γιατί θα μετακινηθούν τα τακάκια και θα βγούν τα έμβολα από τη δαγκάνα.


    Ενώνουμε την αντλία (όπως πιο πάνω) στην έξω βαλβίδα εξαέρωσης της πίσω δαγκάνας
    και χαλαρώνουμε τη βίδα έως ότου αδειάσουμε όλα τα υγρά απ΄το κύκλωμα.


    Ενώνουμε την αντλία στην κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης της πίσω δαγκάνας χαλαρώνοντας τη βίδα
    έως ότου αδειάσουμε όλα τα υγρά και απ’ αυτό το κύκλωμα.
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 22.05.09 2:28

    Γέμισμα νέων υγρών και εξαέρωση

    Χρησιμοποιούμε μόνο επώνυμα καλής ποιότητας Dot 4 υγρά φρένων από ένα σφραγισμένο δοχείο,
    επειδή τα υγρά με τον καιρό μαζεύουν υγρασία. Δεν αναμιγνύουμε διαφορετικούς τύπους υγρών.

    Κύκλωμα μανέτας

    Τυλίγουμε ένα πανί γύρω από το δοχείο της μανέτας, για να προστατεύσουμε τα βαμένα τμήματα
    της μηχανής από υγρά φρένων που μπορεί να χυθούν κατά τη διαδικασία, επειδή είναι διαβρωτικά.
    Καθαρίζουμε με ένα πανί τυχόν στερεά υπολείμματα παλιών υγρών από το εσωτερικό του δοχείου
    της μανέτας, προσέχοντας μην μετακινήσουμε ή χάσουμε το μικρό μεταλλικό προστατευτικό έλασμα
    στο κέντρο του δοχείου.

    Γεμίζουμε το δοχείο και πατάμε αρκετές φορές τη μανέτα ώστε να προωθηθεί το υγρό μέσα στο κύκλωμα.
    Ενώνουμε την αντλία, στην έξω βαλβίδα εξαέρωσης της εμπρός αριστερής δαγκάνας,
    δημιουργούμε υποπίεση και χαλαρώνουμε ελαφρά τη βίδα της βαλβίδας για να προωθηθεί το υγρό.
    Γεμίζουμε ξανά το δοχείο της μανέτας προσέχοντας κατά την προώθηση του υγρού να μην αδειάζει τελείως
    και ξαναμπαίνει αέρας στο κύκλωμα.
    Κάνουμε αυτή τη διαδικασία όσες φορές χρειάζεται μέχρι να φτάσει το υγρό στο -διάφανο- σωληνάκι της αντλίας.
    Αφού αποκτήσει κάποια “αίσθηση” η μανέτα την πατάμε αρκετές φορές και την κρατάμε πατημένη.
    Ταυτόχρονα, με το άλλο χέρι χαλαρώνουμε ελάχιστα τη βαλβίδα εξαέρωσης –ενώ η αντλία είναι πάντα
    σε κατάσταση υποπίεσης- και αφήνουμε να βγεί σιγά σιγά όλο το υγρό με τις φυσαλίδες,
    μέχρι η μανέτα να τερματίσει στο γκρίπ.
    Σφίγγουμε τη βίδα της βαλβίδας εξαέρωσης και ξανακάνουμε αυτή τη διαδικασία όσες φορές χρειάζεται
    μέχρι να βγεί καθαρό υγρό χωρίς φυσαλίδες από τη βαλβίδα εξαέρωσης.
    Επαναλαμβάνουμε την ίδια διαδικασία και για την έξω βαλβίδα εξαέρωσης της εμπρός δεξιάς δαγκάνας.
    Ροπή βίδας βαλβίδας εξαέρωσης 6 Nm.
    Συμπληρώνουμε υγρά στο δοχείο μέχρι την ενδεικτική γραμμή και τοποθετούμε διάφραγμα, διαχωριστικό,
    καπάκι και βίδες.



    Κύκλωμα πεντάλ


    Πριν από αυτή τη διαδικασία η honda συνιστά να μετακινηθεί λίγο εμπρός το τεπόζιτο
    (για να φτάνουμε τη βαλβίδα PCV) και να βγεί το πίσω φέρινγκ (για να φτάνουμε το δοχείο του πίσω φρένου).
    Με λίγη προσοχή όμως, μπορούμε να έχουμε πρόσβαση και χωρίς να αφαιρεθούν.
    Επίσης συνιστά να “μας βρίσκεται” πάνω από 500cc υγρό φρένων γιατί το κύκλωμα είναι μακρύ.
    Μπορούμε όμως να χρησιμοποιούμε το καινούργιο καθαρό υγρό που εξαερώνουμε αντί να το πετάμε.
    Έτσι με 500cc είμαστε καλυμμένοι για όλο το κύκλωμα των φρένων και φτάνει και για τον συμπλέκτη.

    Βάζουμε υγρά και εξαερώνουμε το κύκλωμα του πεντάλ με την εξής σειρά:
    1. Κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης δεξιάς εμπρός δαγκάνας.
    2. Κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης αριστερής εμπρός δαγκάνας.
    3. Βαλβίδα PCV
    4. Κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης πίσω δαγκάνας.
    5. Εξωτερική βαλβίδα εξαέρωσης πίσω δαγκάνας.

    Η πίσω δαγκάνα παραμένει στο πάνω σημείο του δίσκου, για να έχουμε πρόσβαση στις βαλβίδες εξαέρωσης.

    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 22.05.09 2:30

    Ξεβιδώνουμε το καπάκι του δοχείου υγρών του πεντάλ, βγάζουμε το πλαστικό διαχωριστικό και το διάφραγμα.
    Ενώ γεμίζουμε το δοχείο με dot4, πατάμε πολλές φορές το πεντάλ για να προωθηθεί το υγρό.
    Βάζουμε το σωληνάκι της αντλίας στην κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης της εμπρός δεξιάς δαγκάνας
    και χαλαρώνουμε τη βίδα έως ότου βγεί υγρό από το σωληνάκι.
    Με τον ίδιο τρόπο προωθούμε το υγρό και στη κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης της αριστερής δαγκάνας.

    Αφαιρούμε την εμπρός αριστερή δαγκάνα μαζί με το στήριγμά της και τη δευτερεύουσα αντλία,
    λύνοντας τις δύο βίδες, και την τοποθετούμε πρόχειρα (με τη βοήθεια ενός τάκου) με κλίση παράλληλα
    με το έδαφος σε μία γωνία 0 έως 15 μοίρες (βλέπε σχήμα).


    Προωθούμε το υγρό στην βαλβίδα PCV όπως περιγράφεται παραπάνω.


    Η βαλβίδα αυτή βρίσκεται αφαιρώντας τη σέλα, κάτω από τη δεξιά πλευρά του μεντεσέ του τεπόζιτου,
    και έχει βίδα εξαέρωσης όπως οι υπόλοιπες.

    Ξανατοποθετούμε το στήριγμα με την αριστερή δαγκάνα στη θέση του προσεκτικά και επι τη ευκαιρία
    γρασάρουμε και το βελονοειδές ρουλεμάν της κάτω βίδας-άξονα.
    Ροπή για τις βίδες στήριξης 31Nm.


    Προωθούμε το υγρό στην κεντρική βαλβίδα εξαέρωσης της πίσω δαγκάνας και μετά στην εξωτερική
    βαλβίδα εξαέρωσης της πίσω δαγκάνας όπως περιγράφεται παραπάνω.

    Όταν το πεντάλ αποκτήσει κάποια “αίσθηση”, το πατάμε διαδοχικά πολλές φορές και εξαερώνουμε
    κρατώντας το πατημένο, με την παραπάνω σειρά 1 έως 5. Όσο θα βγαίνει υγρό με φυσαλίδες
    από το σωληνάκι το πεντάλ θα κατεβαίνει. Επαναλαμβάνουμε κρατώντας το πατημένο και χαλαρώνοντας
    ελαφρά τις βίδες εξαέρωσης, μέχρι να βγεί υγρό χωρίς φυσαλίδες για κάθε βαλβίδα ξεχωριστά
    – ακολουθώντας την παραπάνω σειρά – και συμπληρώνοντας υγρά στο δοχείο της αντλίας του πίσω φρένου.
    Το δοχείο δεν πρέπει να αδειάζει τελείως για να μην ξαναμπεί αέρας στο κύκλωμα.
    Τέλος γεμίζουμε μέχρι το upper, τοποθετούμε διάφραγμα, πλαστικό διαχωριστικό και βιδώνουμε το καπάκι.


    Επανατοποθετούμε την πίσω δαγκάνα στη θέση της.
    Ροπή για τις βίδες στήριξης 31Nm.

    Τοποθετούμε τον πίσω τροχό.
    Ροπή μπουλονιών 108 Nm.

    Περιστρέφουμε την εξάτμιση στη θέση της, και βιδώνουμε τη βίδα στο μαρσπιέ
    και τις δύο του περιστροφικού συνδέσμου.

    Η τελική “αίσθηση” στο πεντάλ και στη μανέτα δεν πρέπει να είναι ούτε σκληρή αλλά ούτε και σπογγώδης.
    Δοκιμάζουμε τα φρένα γυρίζοντας τους τροχούς και κάνοντας μπρός-πίσω τη μηχανή.
    Κάνουμε κι ένα δοκιμαστικό γύρο.
    Αν η αίσθηση στη μανέτα ή στο πεντάλ δεν είναι καλή, ξαναεξαερώνουμε.
    avatar
    glystras
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 24/02/2009
    Mηνύματα : 878
    Ηλικία : 49
    Μοντέλο : 2004
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από glystras Την / Το 22.05.09 15:35

    Φίλε άψογος πιο κατάλληλη στιγμή δεν θα μπορούσες να το γράψεις
    Χρωστάω μπύρα
    cheers
    avatar
    'AGGEVI'
    Συντονιστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 05/04/2009
    Mηνύματα : 1950
    Ηλικία : 45
    Μοντέλο : - VFR 800 FI - F650 ST -
    Κράνος : Arai - Suomy

    'Alfisti Team'

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από 'AGGEVI' Την / Το 22.05.09 17:12



    _________________
    ' Aggelos '


        to avoid 'Hell-Met" always wear helmet    
    avatar
    finrod
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 01/02/2009
    Mηνύματα : 465
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 ABS
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από finrod Την / Το 22.05.09 18:06

    +1 Thumbsup και από μένα.
    Μια ερώτηση. Ξέρει κανείς γιατί δεν βάζουμε Dot5 για υγρό φρένων, αλλά dot4?
    avatar
    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 2289
    Ηλικία : 53
    Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από Fanrider Την / Το 22.05.09 18:14

    Πολυ κατανοητο Smile

    Αν δεν εχουμε αντλια υποπιεσης bleed vacuum μπορουμε να χρησιμοποιησουμε μια μεγαλη συριγκα απο το φαρμακειο , σωλινακι διαφανο και ενα δοχειο συλλογης.

    Εισαι σενιος ρε φιλε, μπραβο



    .
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7108
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 23.05.09 2:16

    Ωραία παρουσίαση, μπράβο. Το VFR μου δεν έχει συνδυασμένα φρένα αλλά πάντα αναρωτιόμουν πως γίνεται η αλλαγή και η εξαέρωση στο CBS. Επιπλέον, ωραίο gadgetάκι η αντλία. Thumbsup
    avatar
    Sieche
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 19/12/2008
    Mηνύματα : 184
    Ηλικία : 45
    Μοντέλο : VFR RC 46
    Κράνος : O´NEAL Havoc

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από Sieche Την / Το 23.05.09 3:17

    Πολυ ωραιο θεμα.. Thumbsup
    Να συμπληρωσω οτι το μπροστινο συστημα ειναι απολυτως ανεξαρτητο απο τα αλλα δυο και ειναι ενα κανονικο συστημα οπως σε ολες αλλες τις μοτοσυκλετες.
    Μπορειτε να αλλαξετε τα υγρα και να κανετε εξαερωση στο μπροστινο συστημα οπως σε μοτοσυκλετες χωρις CBS.
    Εγω τα αλλαζω μια φορα στον χρονο και τα πισω οποτε δεν βαριεμαι.(Tελευταια φορα ηταν πριν τρια χρονια Tomato )

    Σχετικα με το DOT4 & DOT5:
    Σε συστηματα που ειναι κατασκευασμενα για DOT 4 δεν μπορουμε να βαλουμε υγρα τυπου DOT 5 γιατι θα χαλασουν οι φλαντζες των εμβολων.Εχει να κανει με τα συστατικα που εχουν μεσα τα υγρα DOT 5 τα οποια διαβρωνουν τις φλαντζες.
    Μπορουμε ομως να βαλουμε υγρα DOT 5.1 Very Happy
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7108
    Ηλικία : 46
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 23.05.09 3:42

    O Sieche έχει δίκιο. Thumbsup Αναλυτικό κείμενο (στα αγγλικά) http://www.motorcycleproject.com/motorcycle/text/cows-brakefluid.html

    Περιληπτικά, τα υγρά φρένων DOT 4 και DOT 5.1 είναι αλκοολικής σύστασης ενώ τα DOT 5 έχουν σαν βασικό συστατικό τη σιλικόνη και πιθανώς να προκαλέσουν ελαττωματική λειτουργία των φρένων μας. Επιπλέον, έστω και η πιο μικρή ανάμειξη DOT 4 με DOT 5 θα δημιουργήσουν ένα μείγμα άχρηστο για φρενάρισμα, είναι απολύτως ασύμβατα μεταξύ τους.
    avatar
    xapos_kil
    Ανερχόμενο μέλος
    Ανερχόμενο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 148
    Ηλικία : 35
    Μοντέλο : VFR 800 08
    Κράνος : Shoei XR 1000

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από xapos_kil Την / Το 04.08.09 15:07

    Αν εχουμε ABS ποια η διαφορα ? ?
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 04.08.09 17:14

    Eπειδή το ABS ελέγχει την πίεση των υγρών μέσα στο σύστημα ηλεκτρο-υδραυλικά, πιθανόν όλο το σύστημα να είναι διαφορετικά σχεδιασμένο, και να μην έχει τις ίδιες βαλβίδες εξαέρωσης ή να έχει και παραπάνω. Όσοι έχουν ABS θα πρέπει να συμβουλευτούν το service manual.
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 04.08.09 19:15

    Από το service manual του VTEC 02 φαίνεται ότι υπάρχουν οι εξής διαφορές: Έχει καταργηθεί η βαλβίδα
    υστέρησης (delay valve) και έχει προστεθεί μία ακόμα βαλβίδα PCV (servo-PCV). H μανέτα ενεργοποιεί τώρα και τα τρία έμβολα της εμπρός δεξιάς δαγκάνας. Φυσικά ανάμεσα στα κυκλώματα παρεμβάλονται ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες, υπάρχει κεντρική ηλεκτρονική μονάδα και αισθητήρες στους τροχούς.
    Στα επόμενα μοντέλα μπορεί να υπάρχουν και άλλες αλλαγές. Κατά τα άλλα η εξαέρωση γίνεται όπως
    και στα FI με κάποιες διαφορές στη σειρά, συν την πρόσθετη βαλβίδα PCV. Όσοι το επιχειρήσουν να συμβουλευτούν το service manual του μοντέλου τους.
    avatar
    xapos_kil
    Ανερχόμενο μέλος
    Ανερχόμενο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 148
    Ηλικία : 35
    Μοντέλο : VFR 800 08
    Κράνος : Shoei XR 1000

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από xapos_kil Την / Το 05.08.09 11:23

    Λοιπον παιδια χθες εκανα αλλαγη υγρων στην βεφα μου 20000χλμ ειχε.

    Απλα να πω μια λεπτομερια. Τους ρεγουλατορους στις μανετες προσοχη!! Να τις βαλετε στο κατοτερο σημειο να κανει μεγαλυτερη διαδρομη το εμβολο.

    Τωρα εγω που εχω ΑΒS δεν εχω βρει κατι αλλο.. εξτρα σαν σημειωση απλα κεντρικη βαλβιδα εχω μονο στην αριστερη εμπρος κ πισω.

    Η μονη αισθηση που δεν μου κολαει ειναι του πισω..κανει μεγαλη διαδρομη το πενταλ.. PCV βαζουμε υγρο η κανουμε εξαερωση γιατι το χασα . .
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 05.08.09 15:13

    Σου παραθέτω περιληπτικά τη σειρά των βημάτων για αλλαγή υγρών και εξαέρωση
    στα vtec 2002 abs σύμφωνα με το manual.

    Για να αδειάσεις το κύκλωμα της μανέτας:
    Α) στην εμπρός αριστερή δαγκάνα την έξω βαλβίδα
    Β) στην εμπρός δεξιά δαγκάνα την βαλβίδα (προφανώς έχει μόνο μία)

    Άδειασμα κύκλωμα πεντάλ:
    Α) στην εμπρός αριστερή δαγκάνα την κεντρική βαλβίδα
    Β) στην πίσω δαγκάνα την έξω βαλβίδα και
    Γ) στην πίσω δαγκάνα την κεντρική βαλβίδα

    Νέα υγρά και εξαέρωση με την ακόλουθη σειρά

    Κύκλωμα μανέτας:
    Α) στην εμπρός αριστερή δαγκάνα την έξω βαλβίδα
    Β) στην εμπρός δεξιά δαγκάνα

    Κύκλωμα servo:
    (πρέπει να βγάλεις και να τοποθετήσεις την αριστερή δαγκάνα 0-15 μοίρες, όπως περιγράφεται στα FI)

    Α) Εξαέρωση στην βαλβίδα servo-PCV που βρίσκεται δίπλα στο θετικό πόλο της μπαταρίας
    Β) στην πίσω δαγκάνα την κεντρική βαλβίδα

    Κύκλωμα πεντάλ
    Α) Εξαέρωση στην πίσω βαλβίδα PCV που βρίσκεται δεξιά στο πίσω μέρος του τεπόζιτου
    Β) στην πίσω δαγκάνα την έξω βαλβίδα
    Γ) στην εμπρός αριστερή δαγκάνα την κεντρική βαλβίδα

    Η λοιπή διαδικασία είναι ίδια όπως έχει περιγραφεί για τα VFR 800 FI

    Σημ. 1: Στις PCV κάνουμε εξαέρωση

    Σημ. 2: Το πεντάλ σου κάνει μεγάλη διαδρομή γιατί το κύκλωμα έχει αέρα.
    Πρέπει να προωθήσεις σωστά το υγρό και να κάνεις εξαέρωση με βάση την πιο πάνω σειρά.
    Επειδή το κύκλωμα είναι μεγάλο πρέπει να κάνεις τη διαδικασία πάρα πολλές φορές (με τη σωστή σειρά)
    μέχρι να “σφίξει” το πεντάλ.
    Σε καμία περίπτωση μην οδηγήσεις τη μηχανή με “χαλαρό” πεντάλ ή μανέτα.

    Υ.Γ. Επαναλαμβάνω ότι τα παραπάνω είναι με βάση το service manual των vtec abs 2002.
    avatar
    xapos_kil
    Ανερχόμενο μέλος
    Ανερχόμενο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 148
    Ηλικία : 35
    Μοντέλο : VFR 800 08
    Κράνος : Shoei XR 1000

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από xapos_kil Την / Το 05.08.09 16:33

    Ευχαριστω για ολα . Εμενα ειναι 2008 μοντελο το ολο προβλημα ειναι στο πενταλ οτι δεν πιανει τοσο ψηλα οπως πριν.. τωρα το θεμα ειναι οτι πρεπει να κανω ξανα εξαερωση με την σειρα αυτη οπως ειπες.. αλλα με υποπιεση ; Εμεις απλα παταγαμε την τρομπα κλασσικα σημπιεζαμε ανοιγαμε κλειναμε . . μαζι με το συμπλεκτη που καναμε εχω φαει 350-400μλ υγρου φρενων.

    Εχω μπλοκαρει.. δεν φαινετε να βγαζει αλλο αερα απο καμια βαλβιδα..
    avatar
    demon
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/04/2009
    Mηνύματα : 434
    Ηλικία : 54
    Μοντέλο : VFR800FI-01

    Απ: Αλλαγή υγρών φρένων / εξαέρωση VFR800 FI (98-01)

    Δημοσίευση από demon Την / Το 05.08.09 16:59

    Εάν δεν έχεις αντλία θα χρησιμοποιήσεις ένα διάφανο σωληνάκι που θα πρέπει να εφαρμόζει αεροστεγώς πάνω στο χείλος των βαλβίδων.
    Πατάς στην αρχή ατελείωτες φορές το πεντάλ μέχρι να δημιουργηθεί κάποια αίσθηση και το κρατάς πατημένο ενώ παράλληλα ξεσφίγγεις ελάχιστα τη βαλβίδα εξαέρωσης. Τότε το πεντάλ κατεβαίνει. Σφίγγουμε τη βίδα, χωρίς να έχουμε αφήσει το πεντάλ και αυτό επαναλαμβάνεται μέχρι να δεις στο διάφανο σωληνάκι καθαρό υγρό χωρίς ίχνος φυσαλλίδας. Στο δοχείο ελέγχεις τη στάθμη συνεχώς και συμπληρώνεις για να μην ξαναμπεί αέρας στο κύκλωμα. Πολλές φορές ακόμα κι όταν βγεί καθαρό υγρό στο σωληνάκι εξακολουθεί να υπάρχει αέρας σε κάποιο σημείο, οπότε αν η αίσθηση στο πεντάλ δεν είναι η επιθυμητή ξανακάνουμε τον κύκλο με τη σειρά. Εάν το δοχείο που συγκεντρώνεις το καινούργιο υγρό φρένων είναι καθαρό μπορείς να το ξαναχρησιμοποιείς αντί να το πετάς.

    Καλή επιτυχία!

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 20.06.18 12:45