VFRh - VFR Club Hellas


    αλλαγη αλυσιδας / γραναζιων - παντα μαζι ή οχι?

    Μοιραστείτε
    avatar
    VFGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1041
    Ηλικία : 36
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    αλλαγη αλυσιδας / γραναζιων - παντα μαζι ή οχι?

    Δημοσίευση από VFGeorge Την / Το 08.01.13 21:03

    Πιο παλια τα αλλαζα παντα μαζι συμφωνα με την κλασικη θεωρια αλλα δεν το κανω πια και δεν βλεπω κανενα προβλημα μ'αυτη την προσεγγιση, ας το τεκμηριωσω με γεγονοτα σε δυο διαφορετικα μηχανακια.

    Transalp 650

    Τα μαμισια γραναζια/αλυσιδα κρατησανε 45Κ χιλιομετρα. Εβαλα μπροστινο Honda / πισω JT / DID X-ring αλλα ειχα τη φαεινη ιδεα να κατεβω σε trail ride αμεσως αφου τα εβαλα, χωρις κανενα στρωσιμο. Αποτελεσμα: η αλυσιδα εβγαλε με το ζορι 15Κ χμ αλλα τα γραναζια δειχνανε μια χαρα. Εβαλα DID απλη O-ring που αυτη τη φορα την εστρωσα και κρατησε 25Κ χμ. Τα γραναζια δειχνανε παλι ΟΚ με 40Κ χμ και αποφασισα να τα αφησω ετσι, παιρνοντας μια φτηνη Tsubaki O-ring. Αποτελεσμα: η αλυσιδα εχει κανει 30Κ χμ, τα γραναζια συνολικα 70Κ, και η αλυσιδα φαινεται οτι θα βγαλει αλλα 3-4Κ χμ. Το πισω γραναζι φαινεται ναχει κανει "μυτες" και το μπροστα φαινεται επισης ταλαιπωρημενο, οποτε την επομενη φυσικα θ'αλλαξω και γραναζια.

    VFR800

    Στα 42Κ χμ αποφασισα να βαλω πισω γραναζι ενα δοντι μεγαλυτερο (44αρι) το οποιο και εκανα με την σχετικα παλια αλυσιδα. Η τελευταια κρατησε αλλα 16Κ, μεχρι τα 58Κ, οποτε αρχισε ν'ακουγεται και αλλαχτηκε με καινουργια Tsubaki X-ring. Πισω κρατησα το 44αρι γραναζι που εδειχνε καινουργιο μερα απο 16Κ χμ και μπροστα εβαλα καινουργιο μαμισιο (το μπροστινο εδειχνε "χρησιμοποιημενο" αλλα οχι κατι το φοβερο, παρ'ολα αυτα το αλλαξα μετα απο 58Κ χμ).


    Αυτα, δεν βλεπω το λογο να αλλαζονται παντα μαζι, ιδιως οταν πχ η αλυσιδα εχει σχετικα γρηγορη αστοχια. Για παραδειγμα στο Τρανσαλπ ενα σετ καλα γραναζια φαινεται να βγαζει ανετα δυο ζευγαρια αλυσιδες. Αυτα ειναι τα δικα μου συμπερασματα και η δικημου αποψη, ο καθενας φυσικα πρατει αναλογα με το τι πιστευει.
    avatar
    Ο φυσικός
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 7090
    Ηλικία : 45
    Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Απ: αλλαγη αλυσιδας / γραναζιων - παντα μαζι ή οχι?

    Δημοσίευση από Ο φυσικός Την / Το 08.01.13 22:00

    Αν ένας οπτικός έλεγχος των γραναζιών με έπειθε ότι αντέχουν ακόμα, τότε πιθανώς να τα κρατούσα και για μια δεύτερη αλυσίδα. Πάντως, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η δεύτερη αλυσίδα θα άντεχε, έτσι, λιγότερο από ότι αν αντικαθιστούνταν και τα γρανάζια. Τώρα, αν αυτό αξίζει από οικονομικής άποψης (κερδίζω από τα γρανάζια αλλά χάνω από την αλυσίδα) εξαρτάται (μου λες εξαρτάται...)


    _________________
    Vefalift μέσα στο καρτ να φωνάζει "This is Spart" (a)
    avatar
    DoctorAbo
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 4373
    Ηλικία : 57
    Μοντέλο : R 1200 GS
    Κράνος : HJC FG 15 B.S. REPLICA

    καπ καπ κει κατ κατ καν γκαπ γκαπ

    Απ: αλλαγη αλυσιδας / γραναζιων - παντα μαζι ή οχι?

    Δημοσίευση από DoctorAbo Την / Το 08.01.13 23:00

    Φίλε Γιώργο,

    Η αλυσίδα έχει ένα βήμα (απόσταση από κυλινδράκι σε κυλινδράκι - κέντρο σε κέντρο). Κάθε κυλινδράκι έχει μια συγκεκριμένη διάμετρο. Το γρανάζι απ΄την άλλη, έχει επίσης βήμα (απόσταση από κορυφή σε κορυφή , ή απόσταση από κοιλάδα σε κοιλάδα . Κάθε κοιλάδα έχει ένα ράδιο , η ακτίνα του οποίου ταιριάζει με τη διάμετρο των κυλίνδρων της αλυσίδας. Έτσι, αυτά κουμπώνουν με ακρίβεια και συνεργάζονται αρμονικά χωρίς κραδασμούς και θορύβους.

    Θεωρητικά πρέπει να τα αλάζεις παρέα για να απολαμβάνεις τη βελούδινη λετουργία της μετάδοσης έχοντας σωστή γεωμετρία και βήμα αναμεσα σε γρανάζια και αλυσίδα.

    Είναι πρακτικά αδύνατο να έχει φθαρεί ένα από τα τρια μέρη του συστήματος χωρίς να έχουν επηρεαστεί και τα άλλα δυο.Ο λόγος ειναι ότι αυτά συνεργάζονται.

    Για να καταλάβεις ότι ήρθε η ώρα να αλλάξεις το πακέτο μπορεις να κάνεις ένα πολύ απλό πέιραμα. Πας στο πίσω γρανάζι, στο μέσο ακριβώς της πευράς που καβαλάει αλυσίδα και τη βουτάς με μια πένσα. Αμέσως μετά αρχίζεις και τραβάς προς τα πίσω (έξω). Αν η αλυσίδα απομακρυνθεί απο τον πυθμένα του δοντιού τόσο όσο να χωράει ένα στυλό διαμέτρου, ας πούμε 6 - 7 mm ήρθε η ώρα να αντικταστήσεις το πακέτο.

    Φθορά μπορεί επισης να συμβεί όταν μεγαλώσει το βήμα σε ένα τμήμα της αλυσίδας, με αποτέλεσμα αυτή να τραβάει και να χαλαρώνει όπως πειστρέφεται.Το καταλαβαίνεις στην επιτάχυση κατά την οποία νοιώθεις τα σκαλοπάτια. Και πάλι καλό είναι να αλλάξεις το πακέτο. (Τέτοια φθρά μπορεί να συμβει από τελλή γκαζιά με κοντή σχέση στο κιβώτιο)

    Τα περισσότερα γρανάζια, ιδιαίτερα τα πίσω είναι φτιαγμένα απο μακαλότερο υλικό σε σχέση μετα μροστινά και ιδιαίτερα σε σχέση με την αυσίδα. Υπάρχουν γραναζια από βελιωμένους χάλυβες με σκληρότητα παρόμοια με αυτήν μια καλής αλσίδας. Αυτά τα γρανάζια κοστίζουν παραπάνω αλλά έχουν πολύ μακρύτερη ζωή. Αξίζουν τα χρήματά τους.

    Αυτιά Razz
    avatar
    VFGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1041
    Ηλικία : 36
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: αλλαγη αλυσιδας / γραναζιων - παντα μαζι ή οχι?

    Δημοσίευση από VFGeorge Την / Το 09.01.13 22:51

    Ο φυσικός έγραψε:Αν ένας οπτικός έλεγχος των γραναζιών με έπειθε ότι αντέχουν ακόμα, τότε πιθανώς να τα κρατούσα και για μια δεύτερη αλυσίδα. Πάντως, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η δεύτερη αλυσίδα θα άντεχε, έτσι, λιγότερο από ότι αν αντικαθιστούνταν και τα γρανάζια. Τώρα, αν αυτό αξίζει από οικονομικής άποψης (κερδίζω από τα γρανάζια αλλά χάνω από την αλυσίδα) εξαρτάται (μου λες εξαρτάται...)

    Τακη, οπως εγραψα παραπανω η ..τριτη αλυσιδα που εβαλα στο ιδιο σετ γραναζια κρατησε περισοτερο απο τις αλλες δυο. Με μια μεση ζωη αλυσιδας γυρω στα 30Κ χμ, πιστευω οτι ενα καλο σετ γραναζια μπορει να βγαλει ανετα δυο αλυσιδες. Με δεδομενη την σχετικα ακριβη τιμη των γραναζιων (>50 ευρω και τα δυο), απο οικονομικης αποψης υπαρχει σιγουρα κερδος - και σαφως λιγοτερος μπελας με το να μην αλλαξει κανεις γραναζια.

    @Doctor: σωστα τα παραπανω αλλα δεν αφηνω ποτε αλυσιδα να φτασει στην κατασταση που περιγραφεις πριν την αλλαξω, και ισως αυτος να ειναι και ο λογος που δεν εχουνε μεγαλη φθορα τα γραναζια μου. Μολις αρχισει να κανει ελαχιστο θορυβο, να "σηκωνεται" στο πισω γραναζι 3-4mm (οχι να μπαινει στυλο Shocked) ή να εχει "κατσαρωσει" ελαχιστα, τοτε αλλαζεται αμεσα.

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 28.07.17 17:59