VFRh - VFR Club Hellas


    συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Μοιραστείτε
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 02.07.14 12:32

    Αφορα τα FI και VTEC και κανει την αποκριση πιο προοδευτικη/ομαλη στο ανοιγμα του γκαζιου απο τερμα κλειστο, αποφευγοντας την αισθηση "κλωτσιας" σε χαμηλες ταχυτητες. Κατα συνεπαγωγη, δεν χρειαζεται πλεον κανεις να χειριζεται τετοια ανοιγματα του γκαζιου με συμπλεκτη.

    Δεν το ειχα κανει ποτε στο δικο μου καθως δεν ειχα το σχετικο προβλημα "διογκωμενο" στο μηχανακι μου, οπως σε καποια αλλα απ'οτι διαβασω κυριως στο βρεταννικο φορουμ, και δεν ενοιωσα επιτακτικη την αναγκη να το κανω. Αλλα καθως ελυσα χθες το φιλτροκουτι για ν'αλλαξω τον μπροστινο τεντωτηρα, ειπα να κανω και τον συγχρονισμο (εχω Carbtune για να συγχρονιζω τα καρμπυρατερ του Τρανσαλπ).

    Εχοντας βγαλει το φιλτροκουτι, το μονο που χρειαζεται ειναι να βγουν τα σωληνακια της υποπιεσης απο τις σχετικες υποδοχες των 4αρων κυλινδρων και να μπουν εκει τα σωληνακια του σχετικου μετρητη πχ Carbtune. Ειναι καλο να μπουνε τα σωληνακια στον σωστο κυλινδρο απο πλευρας αριθμησης ωστε να ξερουμε ποιανου κυλινδρου την υποπιεση να αλλαξουμε βλεποντας τη σχετικη μπαρα υδραργυρου. Η αριθμηση των κυλινδρων του VFR ειναι η εξης: πισω αριστερα 1, πισω δεξια 3, μπροστα αριστερα 2, μπροστα δεξια 4.

    Το αλλο που χρειαζεται ειναι απομονωσουμε με σφιχτηρες/clamps τους δυο σωληνες του συστηματος pair που πιανουν στο πισω μερος του φιλτροκουτιου ωστε να μην παιρνουν αερα. Εχοντας κανει αυτα, βαζουμε μπροστα και αφηνουμε τον κινητηρα να ζεσταθει (> 70'C) ωστε να κραταει σταθερο ρελαντι. Βλεπουμε τις μπαρες υδραργυρου στο οργανο και πειραζουμε τα σχετικα βιδακια των κυλινδρων 1, 2 και 3 ωστε να ρυθμιστει η υποπιεση τους στη σωστη τιμη σε σχεση με την "τιμη αναφορας" του κυλινδρου 4, ο οποιος αποτελει την "σταθερα" και δεν ρυθμιζεται. Στριβοντας τα βιδακια "clockwise" η υποπιεση πεφτει και αντιθετα ανεβαινει. Η τιμη ολων των κυλινδρων στο VTEC πρεπει να ειναι η ιδια ενω στο FI οι τιμες ειναι διαφορετικες, ας μας διαφωτισει καποιος κατοχος FI. Εχοντας κανει τον συγχρονισμο, το μηχανακι εγινε σαφως πιο smooth στο ανοιγμα του γκαζιου στις χαμηλες στροφες. Φωτο θα ακολουθησουν οταν βρω χρονο - ειμαι Ελλαδα απο την περασμενη Πεμπτη για δουλειες.
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 02.07.14 12:51

    Οπως ολα τα πραγματα που γινονται για πρωτη φορα και υπο πιεση χρονου - τα μαστορεματα γινανε χθες το πρωι στο γκαραζ μου στα Τρικαλα και επρεπε να ειμαι αργα το απογευμα στην Αθηνα, καποιο προβλημα θα προκυψει και θα μας καθυστερησει νομοτελειακα.

    Στην συγκεκριμενη περιπτωση, ενω η αλλαγη του τεντωτηρα πηγε ρολοι, οταν πηγα να συγχρονισω τις πεταλουδες του ψεκασμου ξεχασα να απομονωσω τους δυο σωληνες του συστηματος pair. Αποτελεσμα: οταν εβαζα μπροστα, το μηχανακι εμενε στο ρελαντι στις 1200-1300 σαλ για περιπου 10" και μετα ανεβαινε στις 1900 σαλ, αναβοντας συγχρονως και το λαμπακι FI που υποδειχνει καποιο προβλημα. Στην αρχη δεν ηξερα τι να κανω αλλα μετα θυμηθηκα τους σωληνες pair τους οποιους και απομονωσα. Και παλι τζιφος, μια απο τα ιδια. Τηλεφωνα στους Ανασταση (που ητανε στο αεροδρομιο για Βρυξελλες) και στον Γιωργο-Teacher που ειχε μαθημα στο ΤΕΙ δεν δωσανε λυση - thanks guys για την προσπαθεια!

    Τελικα επειδη βιαζομουνα και επρεπε να δεσω το μηχανακι, εκανα το εξης. Ρυθμισα τις υποπιεσεις ετσι ωστε να ειναι σωστες (δηλ. σχεδον ιδιες για το VTEC) και στις 1200 και στις 1900σαλ. Τεσταρισα το μηχανακι χωρις το φιλτροκουτι/φιλτρο σε μικρο test ride και επιβεβαιωσα την πιο smooth συμπεριφορα. Κατοπιν εβαλα φιλτροκουτι/φιλτρο και με ολους τους αισθητηρες και το pair συστημα στη θεση του. Εβαλα μπροστα και η συμπεριφορα ητανε η ιδια, δηλ. και παλι αυξηση των στροφων στις 1900σαλ μετα απο καποιο αρχικο διαστημα. Πανικος για λιγο αλλα ψαξιμο στο Ιντερνετ (ειχα το laptop στο γκαραζ) εδωσε την απαντηση: αυτο συμβαινει οταν βαζουμε μπροστα εστω και μια φορα χωρις να απομονωσουμε εναν τουλαχιστο απο τους σωληνες pair οταν εχουμε βγαλει το φιλτροκουτι. Λυση: απλα διορθωνουμε το ρελαντι, το οποιο και εκανα και ολα μελι-γαλα  Smile  Βεβαια το να δορθωσει κανεις το ρελαντι σε ζεστο βιτεκι ειναι θεμα εκει που εχει βαλει ο Ιαπωνας τον ρυθμιστη  Rolling Eyes ας ειναι καλα το μυτοτσιμπιδο που εχω.


    EDIT: κανονικα αυτο που θαπρεπε ναχω κανει ητανε να ρυθμισω πρωτα το ρελαντι με το μηχανακι ανοιχτο (χωρις φιλτροκουτι/φιλτρο) και μετα να συγχρονισω, οποτε αν το επιχειρησετε και δεν απομονωσετε τους σωληνες pair ή το ιδιο συμβει για αλλο λογο, τοτε καντε το ετσι. Για μενα θα περιμενει την επομενη φορα που θα βγει το φιλτροκουτι - οταν ρυθμισω βαλβιδες στα 100Κ χμ, προς το παρον στα 71Κ.
    avatar
    DoctorAbo
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 4378
    Ηλικία : 58
    Μοντέλο : R 1200 GS
    Κράνος : HJC FG 15 B.S. REPLICA

    καπ καπ κει κατ κατ καν γκαπ γκαπ

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από DoctorAbo Την / Το 02.07.14 13:14

    Τελικά ο γερανός της anytime που κουβάλαγε ένα Vtec στη Καλλιρρόης Δευτέρα βράδυ το δικό σου κουβάλαγε ?  Razz 
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 02.07.14 13:50

    DoctorAbo έγραψε:Τελικά ο γερανός της anytime  που κουβάλαγε ένα Vtec  στη Καλλιρρόης Δευτέρα βράδυ το δικό σου κουβάλαγε ?  Razz 

    Δοκτωρα, δεν εχω μεινει ποτε και καβαλαω μηχανες απο το 1978, ουτε οταν ειχα ενα Bultaco στα late 70s Wink  Τωρα βεβαια εμπλεξα λιγο με την επιλογη του VTEC για Ελλαδα  Rolling Eyes αλλα με το προδερμ που του βαζω τακτικα, no problem  Cool  Και εχω και για backup το Τρανσαλπ 650 που δε μενει ουτε με σαμποταζ  Thumbsup  Και φυσικα μ'αυτο ηρθα χθες Αθηνα γιατι μ'αυτο θα παω Χιο και Καππαδοκια τον Αυγουστο.
    avatar
    DoctorAbo
    Αρχαίο μέλος
    Αρχαίο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 11/01/2009
    Mηνύματα : 4378
    Ηλικία : 58
    Μοντέλο : R 1200 GS
    Κράνος : HJC FG 15 B.S. REPLICA

    καπ καπ κει κατ κατ καν γκαπ γκαπ

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από DoctorAbo Την / Το 02.07.14 14:52

    VFGeorge έγραψε:
    DoctorAbo έγραψε:Τελικά ο γερανός της anytime  που κουβάλαγε ένα Vtec  στη Καλλιρρόης Δευτέρα βράδυ το δικό σου κουβάλαγε ?  Razz 

    Δοκτωρα, δεν εχω μεινει ποτε και καβαλαω μηχανες απο το 1978, ουτε οταν ειχα ενα Bultaco στα late 70s Wink  Τωρα βεβαια εμπλεξα λιγο με την επιλογη του VTEC για Ελλαδα  Rolling Eyes αλλα με το προδερμ που του βαζω τακτικα, no problem  Cool  Και εχω και για backup το Τρανσαλπ 650 που δε μενει ουτε με σαμποταζ  Thumbsup  Και φυσικα μ'αυτο ηρθα χθες Αθηνα γιατι μ'αυτο θα παω Χιο και Καππαδοκια τον Αυγουστο.


    Thumbsup cheers 
    Έκανα ότι μπορούσα για να τσιμπήσεις. Δεν τσίμπησες.  Rock   Very Happy 
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 02.07.14 21:24

    DoctorAbo έγραψε:
    VFGeorge έγραψε:
    DoctorAbo έγραψε:Τελικά ο γερανός της anytime  που κουβάλαγε ένα Vtec  στη Καλλιρρόης Δευτέρα βράδυ το δικό σου κουβάλαγε ?  Razz 

    Δοκτωρα, δεν εχω μεινει ποτε και καβαλαω μηχανες απο το 1978, ουτε οταν ειχα ενα Bultaco στα late 70s Wink  Τωρα βεβαια εμπλεξα λιγο με την επιλογη του VTEC για Ελλαδα  Rolling Eyes αλλα με το προδερμ που του βαζω τακτικα, no problem  Cool  Και εχω και για backup το Τρανσαλπ 650 που δε μενει ουτε με σαμποταζ  Thumbsup  Και φυσικα μ'αυτο ηρθα χθες Αθηνα γιατι μ'αυτο θα παω Χιο και Καππαδοκια τον Αυγουστο.


    Thumbsup cheers 
    Έκανα ότι μπορούσα για να τσιμπήσεις. Δεν τσίμπησες.  Rock    Very Happy 

    Δοκτορα, μηπως μπερδευεις το τσιμπημα με το ..τσιμπολογημα?  Laughing 

    Παντως αν μπει spam upper limit per month (ναι καλα  Rolling Eyes), κινδυνευεις λεμεναι  Surprised Razz
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 19.11.14 17:27

    Ανεβαζω μερικες φωτο απο τοτε που εκανα τη δουλεια.


    Εδω φαινονται ο χωρος με τα μπεκ κλπ κατω απο το φιλτροκουτι. Προσεξτε τους σφιχτηρες με τους οποιους εχω απομονωσει τους δυο σωληνες του συστηματος pair ωστε να μη "διαβαζουν". Η φωτο εχει βγει απο το μπροστινο μερος της μοτο.




    Και εδω η ιδια φωτο απο το πλαϊ. Φαινονται καθαρα οι 4 σωληνες του Carbtune τους οποιους εχω προσαρμοσει στις υποδοχες υποπιεσης των τεσσαρων κυλινδρων.




    Εδω φανονται οι ασυγχρονιστες υποπιεσεις που δεν ειναι ομως πολυ εκτος προδιαγραφων, γι'αυτο εξ'αλλου δεν ειχα θεμα "κλωτσιας" στο ανοιγμα του γκαζιου απο τερμα κλειστο και γι'αυτο και δεν ειχα συγχρονισει ποτε τις πεταλουδες για 71Κ χμ.




    Και εδω φαινονται οι συγχρονισμενες υποπιεσεις (πρεπει ναναι ολες ιδιες στο VTEC, στο FI πρεπει ναναι διαφορετικες). Εχοντας κανει το συγχρονισμο, το μηχανακι εγινε smoother στο ανοιγμα του γκαζιου απο τερμα κλειστο.

    avatar
    VEEFARIOS
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 22/11/2009
    Mηνύματα : 463
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR800FIW-XRV750P
    Κράνος : ανθρακωρυχου

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από VEEFARIOS Την / Το 20.11.14 22:01

    Σωστα .στο fi to manual συστηνει καποια διαφορα αναμεσα στους κυλιδρους.
    Εγω τα ρυθμισα ιδια ολα και δουλευει πολυ καλυτερα ρελαντι και χαμηλα
    avatar
    XLGeorge
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/11/2009
    Mηνύματα : 1057
    Ηλικία : 37
    Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
    Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

    Απ: συγχρονισμος πεταλουδων ψεκασμου (starter valves)

    Δημοσίευση από XLGeorge Την / Το 20.11.14 23:20

    VEEFARIOS έγραψε:Σωστα .στο fi to manual  συστηνει καποια διαφορα αναμεσα στους κυλιδρους.
     Εγω τα ρυθμισα ιδια ολα και δουλευει πολυ καλυτερα ρελαντι και χαμηλα

    Το manual για το FI δινει 0, 0, -10, -20 αλλα απ'οτι διαβασα διιστανται οι αποψεις και πολλοι λενε οτι ρυθμιση 0, 0, 0, 0 (δηλ. ολα ιδια) κανει ο μηχανακι να δουλευει καλυτερα, οποτε σωστα επραξες Αργυριε Smile

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 20.06.18 12:44