VFRh - VFR Club Hellas


    Κινητήρας από πατέντα της Honda

    Μοιραστείτε
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Κινητήρας από πατέντα της Honda

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 03.07.09 15:27

    Πριν αρκετό καιρό, πέτυχε κάποιος ειδικός στην Αγγλία μια πατέντα της Honda για έναν ασυνήθιστο κινητήρα.

    Σε αντίθεση με τον απλό V4 κινητήρα της Aprilia, όπου οι κύλινδροι και τα πιστόνια είναι όλα ίδια, ο κινητήρας της Honda έχει τα πάντα διαφορετικά.

    Στους συνηθισμένους κινητήρες V4 οι μπιέλες είναι σε κατάταξη μπρος-πίσω-μπρος-πίσω. Ο κινητήρας της πατέντας τις έχει μπρος-πίσω-πίσω-μπρος. Αυτό σημαίνει ότι οι πίσω κύλινδροι είναι σχεδόν κολλημένοι μεταξύ τους, πράγμα που κάνει το πίσω μέρος του κινητήρα πάρα πολύ στενό στο σημείο ακριβώς που είναι τα πόδια του αναβάτη.

    Στους μπροστινούς κυλίνδρους είναι πιο σημαντικό να γλιτώσεις ύψος παρά πλάτος, γιαυτό και η Honda διάλεξε δύο διαφορετικούς τρόπους ενεργοποίησης των βαλβίδων για μπροστά και πίσω:
    Μπροστά έχει βάλει μια κατάταξη Unicam (γνωστή από μονοκύλινδρους moto cross κινητήρες), με έναν μόνο εκκεντροφόρο για τις βαλβίδες εισαγωγής και κοκοράκια για τις βαλβίδες εξαγωγής. Το σύστημα έχει αποδειχτεί σταθερό σε υψηλές στροφές, ενώ δίνει και μια πολύ επίπεδη κυλινδροκεφαλή.
    Το πίσω ζευγάρι κυλίνδρων έχει κανονικά δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους με καπελότα.
    Όλες οι βαλβίδες έχουν επιπλέον ενσωματωμένο το σύστημα Hyper-VTec. Η διαφορά από το γνωστό VTec είναι, ότι απομονόνονται οι οι μοχλοί των βαλβίδων (και επανασυνδέονται υδραυλικά μετά τις 7200 στρ), κάτι που δίνει την δυνατότητα να λειτουργούν κατά το δοκούν όλες οι βαλβίδες ενός κυλίνδρου ή όχι.

    Ο κινητήρας της πατέντας έχει επιπλέον το σύστημα VCM (Variable Cylinder Management), που σημαίνει ότι είναι δυνατόν να σταματάνε συγκεκριμένοι κύλινδροι όταν το φορτίο δεν τους απαιτεί, πετυχαίνοντας έτσι οικονομία 30% στην κατανάλωση.
    Ο κινητήρας της Honda λοιπόν, μπορεί να λειτουργεί σε διάφορους συνδυασμούς από δικύλινδρος με 2 βαλβίδες στον κύλινδρο, μέχρι τετρακύλινδρος με 4 βαλβίδες στον κύλινδρο.

    Ο Aaron Lang, υπεύθυνος τύπου της Honda Ευρώπης συνοψίζει ως εξής: Είναι μάλλον απίθανο να κατασκευαστεί ένας τέτοιος κινητήρας μαζικά. Πολλά όμως από τα επί μέρους στοιχεία του, σίγουρα θα βρουν τον δρόμο προς την παραγωγή. Το πρωτότυπο V4 της Honda που παρουσιάστικε στην Intermot, φαίνεται να έχει πολλά από αυτά.

    Εδώ μια σχηματική παράσταση της πατέντας από τον Motorrad-designer Stefan Kraft.



    _________________
    Στάθης
    avatar
    Ταξιδευτής
    Διαχειριστής
    Διαχειριστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 17/12/2008
    Mηνύματα : 2632
    Ηλικία : 117
    Μοντέλο : Honda RC36 II
    Κράνος : Arai Chaser / Shark S900 Glow

    Riders on the storm...

    Απ: Κινητήρας από πατέντα της Honda

    Δημοσίευση από Ταξιδευτής Την / Το 03.07.09 20:40

    Kαλα ολα αυτα ρε μαστορα........



















    αλλα.................




















    κανα αλογο θα βγαζει το μοτορι η παλι ψοφιο θα 'ναι ναουμ; Laughing lol!


    _________________
    Νίκος
    Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.

    .:: Open Horizons ::.
    avatar
    'AGGEVI'
    Συντονιστής

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 05/04/2009
    Mηνύματα : 1948
    Ηλικία : 44
    Μοντέλο : - VFR 800 FI - F650 ST -
    Κράνος : Arai - Suomy

    'Alfisti Team'

    Απ: Κινητήρας από πατέντα της Honda

    Δημοσίευση από 'AGGEVI' Την / Το 03.07.09 20:54

    ...και συν στα παραπανω .... θα ψηνει ....'μπιφτεκι' ή οχι.....?


    _________________
    ' Aggelos '


        to avoid 'Hell-Met" always wear helmet    

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 26.09.17 21:05