VFRh - VFR Club Hellas


    Πως να διορθώσετε καμμένο CONVERTER στο VTR1000 SP1 SP2

    Μοιραστείτε
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2312
    Ηλικία : 100
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Πως να διορθώσετε καμμένο CONVERTER στο VTR1000 SP1 SP2

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 15.09.14 19:02

    Δεν είναι ένα θέμα ακριβώς για τα VFR αλλά νομίζω ότι τα VTR1000SP αποτελούν ότι πιο συγγενικό στην οικογένεια των VFR κι ας μην έχουν V4 αλλά  V2 κινητήρα. Επιπλέον, καλό είναι να μοιράζεται η γνώση που απέκτησα στο θέμα αυτό, και στην ελληνική γλώσσα, και το VFRHellas είναι ο ιδανικός χώρος.

    ______________________

    Τα VTR1000SP1 ή SP2, έχουν ένα ενισχυτή, converter το αποκαλεί ο κατασκευαστής, το οποίο λαμβάνει τις εντολές της ηλεκτρονικής, και παράγει ανάλογα τον ισχυρό ηλεκτρικό παλμό που στέλνει στους πολλαπλασιαστές για να παράξουν σπινθήρα.

    Ο ενισχυτής, δέχεται δύο εισόδους με σήματα 5V από την ηλεκτρονική, ένα για κάθε κύλινδρο, και στέλνει δύο παλμούς των 100V, 6A προς τους πολλαπλασιαστές. Η λογική του κυκλώματος είναι η εξής: Η ηλεκτρονική στέλνει ένα σηματάκι 5V , και όταν θέλει σπινθήρα, στιγμιαία το κάνει 0V. Μόλις ο ενισχυτής δει αλλαγή από 5 σε 0, εξαπολύει τον παλμό προς τον πολλαπλασιαστή.



    Το πρόβλημα είναι ότι ο ενισχυτής, καμιά φορά καίγεται, έχει μια ψιλοευαισθησία. Και η μοτοσυκλέτα μένει χωρίς καθόλου ανάφλεξη. Και σαν ανταλλακτικό έχει 500 και βάλε ευρώ.  Blink

    Αυτό μπορεί να προκληθεί, από ελατωματικό σύστημα γεννήτριας-ανορθωτή-μπαταρίας, με τάση συστήματος εκτός των προδιαγραφών. Είτε προς τα πάνω, είτε και προς τα κάτω. Ή φθαρμένη καλωδίωση που κάτι κρίσιμο βραχυκυκλώνει (προσοχή στα aftermarket undertrays), ή από κακή στήριξη του ενισχυτή στην θέση του που τον αφήνει στο έλεος των κραδασμών. Για αυτό, αν σας καεί ο ενισχυτής, πριν τον αλλάξετε, επιθεωρείστε τα πάντα στην μοτοσυκλέτα, αν δεν έχει διορθωθεί ο λόγος που έκαψε τον ενισχυτή, θα καεί πολύ σύντομα και ο καινούριος.

    Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό που καίγεται είναι τα τρανζίστορ ισχύος. Αυτά είναι 2 τεμάχια NEC 5P4M, και άλλα δύο τεμάχια NEC 3S4M. Δεν είναι πολύ διαδεδομένα εξαρτήματα, και είτε τα ψάξετε σε εμπόριο ηλεκτρονικών ανταλλακτικών είτε μέσω ebay, ενδέχεται να περάσει λίγος καιρός μέχρι να έρθουν στα χέρια σας. Απίθανο να τα βρείτε ετοιμοπαράδοτα δλδ.

    Αφού έρθουν στα χέρια σας όμως, η διαδικασία έχει ως εξής:

    1.Σκάβουμε την σιλικόνη στην περιοχή που δείχνει το κίτρινο ορθογώνιο. Με προσοχή και κάποια υπομονή, και ειδικά όσο πάμε πιο βαθειά προσέχουμε να μην τραυματίσουμε τα υπόλοιπα εξαρτήματα εκεί κοντά στην πλακέτα. Τα τραζίστορ συγκρατούνται με δύο βίδες και μια μεταλική πλακούλα. Λύνουμε βίδες, αφαιρούμε πλάκα. Θα δούμε κάτι σαν αυτό.


    2.Κόβουμε τα παλιά τρανζίστορ. Θα μας βοηθήσει πολύ στην συνέχεια, να αφήσουμε μέρος των ποδιών των παλιών τρανζίστορ πάνω στην πλακέτα, επειδή δεν έχουμε πρόσβαση στο πίσω μέρος της για κόλληση, ώστε να κολλήσουμε τα νέα τρανζίστορ, πάνω στα πόδια των παλιών.


    3.Κολάμε τα νέα τρανζίστορ, και βιδώνουμε πλάκα και βιδούλες.


    4.Δοκιμάζουμε προσωρινά τον ενισχυτή στο VTR μας. Αν παίρνει μπρος πάει να πει έχει σπινθήρα, οπότε και έχουμε επιτυχία. Μετά ξανατοποθετούμε καινούρια σιλικόνη για προστασία από την υγρασία και τους κραδασμούς. Τοποθετούμε οριστικά στο VTR.


    Έτοιμο, μεγειά και προσοχή να μην τρέχετε.

    Πολλά ευχαριστώ στον φίλο Αλέξη, αυτός έκανε την έρευνα, την αγορά των εξαρτημάτων, και την τοποθέτηση, εγώ απλά έβαλα την σιλικόνη στο τέλος.

    Προσοχή, το παραπάνω ισχύει μόνο για τα VTR1000SP1 και SP2. Το VTR1000F (και υποψιάζομαι και το Varadero), παρόλο που επίσης έχει ανάφλεξη με ενισχυτή, έχει διαφορετικό ενισχυτή, ο οποίος μάλιστα δέχεται εντολές 12V από την ηλεκτρονική και όχι 5V.
    avatar
    tomakos
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/02/2010
    Mηνύματα : 2097
    Ηλικία : 49
    Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
    Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000

    ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ

    Απ: Πως να διορθώσετε καμμένο CONVERTER στο VTR1000 SP1 SP2

    Δημοσίευση από tomakos Την / Το 15.09.14 23:01

    Thumbsup Μπραβο στα παιδάκια

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 24.11.17 16:52