VFRh - VFR Club Hellas


    Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Μοιραστείτε
    avatar
    finrod
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 01/02/2009
    Mηνύματα : 465
    Ηλικία : 36
    Μοντέλο : VFR800 ABS
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από finrod Την / Το 14.07.09 22:05

    Απορία, που καιρό τώρα μου έχει κολλήσει και δεν έχω βρει εμπεριστατομένη άποψη.
    Την καταθέτω στο φόρουμ, μπας και κάποιος έχει απάντηση.

    Συνδέεται το φρένο κινητήρα με την συμπίεσή του;
    Η εμπειρία μου λέει ότι όσο πιο υψηλή συμπίεση έχει ένας κινητήρας τόσο πιο πολύ φρενάρει ο κινητήρας (δηλαδή κόβει με κλειστό γκάζι).
    Αλλά επειδή το δείγμα μου είναι περιορισμένο, ίσως έτυχε στις μηχανές που καβάλησα.

    Κανείς μια υπεύθυνη απάντηση;
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 14.07.09 23:23

    Το φρένο του κινητήρα είναι απ'ευθείας ανάλογο με την συμπίεση και τον κυβισμό του κινητήρα. Όταν αφήνεις το γκάζι, η πίσω ρόδα ουσιαστικά γυρίζει τον στρόφαλο. Αυτός ανεβοκατεβάζει τα πιστόνια, τα οποία βέβαια δεν παράγουν έργο (μιας και δεν υπάρχει καύσιμο) αλλά καταστρέφουν έργο. Συμπιέζοντας λοιπόν τον αέρα, φέρνουν αντίσταση στην ρόδα και την φρενάρουν. Το φρενάρισμα δεν είναι ανάλογο της δύναμης που παράγει ο κινητήρας όταν καίει βενζίνη, επειδή η πίεση του αναμμένου καυσίμου είναι πολλαπλάσια από τον απλό συμπιεσμένο αέρα, αλλά δεν είναι αμελητέα όπως όλοι γνωρίζουμε.

    Και μιας και το αρχίσαμε:
    Στους δίχρονους κινητήρες ο συμπιεσμένος αέρας διαφεύγει επειδή δεν υπάρχουν βαλβίδες να στεγανοποιήσουν τους κυλίνδρους, γιαυτό και το φρένο του κινητήρα είναι ελάχιστο.

    Επιπλέον:
    Το VFR έχει μονόδρομο συμπλέκτη. Αυτό σημαίνει, ότι το φρενάρισμα του κινητήρα δεν είναι απότομο (και ενίοτε επικίνδυνο) όταν αφήνουμε το γκάζι, αλλά ολισθαίνει στην αρχή. Αυτό κάνει το VFR πολύ φιλικό προς τον οδηγό, επειδή δεν χρειάζεται να σκεφτεί τις συνέπειες ενός αρκετά έντονου φρεναρίσματος π.χ. μέσα σε στροφή.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 10/01/2009
    Mηνύματα : 2289
    Ηλικία : 52
    Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος : Shoei XR-1000

    Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από Fanrider Την / Το 14.07.09 23:50

    Καλήτερα απο τον apostat δε θα μπορουσε να στο πει αλλος .

    Thumbsup Thumbsup


    .
    avatar
    gabadoo
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 25/01/2009
    Mηνύματα : 1311
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : V-Strom
    Κράνος : Schuberth S1

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από gabadoo Την / Το 14.07.09 23:55

    apostat έγραψε:
    Το VFR έχει μονόδρομο συμπλέκτη. Αυτό σημαίνει, ότι το φρενάρισμα του κινητήρα δεν είναι απότομο (και ενίοτε επικίνδυνο) όταν αφήνουμε το γκάζι, αλλά ολισθαίνει στην αρχή. Αυτό κάνει το VFR πολύ φιλικό προς τον οδηγό, επειδή δεν χρειάζεται να σκεφτεί τις συνέπειες ενός αρκετά έντονου φρεναρίσματος π.χ. μέσα σε στροφή.
    [u]

    ...εννοεις το φρεναρισμα (π.χ. οπως λες ,μεσα στην στροφη..)απο τον κινητηρα,λογω κατεβασματων των σχεσεων στο κιβωτιο και του συνεπακολουθου αποτομου αφηματος του συμπλεκτη μεσα σε στροφη...

    Αυτο,οντως ειναι ενα μεγαλο θεμα ασφαλειας για το ειδος των μηχανων που οδηγουμε -street...
    Γιατι οι supermotard νταδες το επιδιωκουν αυτο...Το να μπλοκαρει ο τροχος στην εισοδο της στροφης απο αποτομο κατεβασμα ταχυτητας(και κλειστο το γκαζι....)
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 15.07.09 0:03

    gabadoo έγραψε:...εννοεις το φρεναρισμα (π.χ. οπως λες ,μεσα στην στροφη..)απο τον κινητηρα,λογω κατεβασματων των σχεσεων στο κιβωτιο και του συνεπακολουθου αποτομου αφηματος του συμπλεκτη μεσα σε στροφη...

    Ακριβώς αυτό. Οι Σουπερμουστάρδες το επιδιώκουν. Έχει και αυτό την πλάκα του, όταν είναι ελεγχόμενο.
    Συνήθως όμως είναι άτσαλη κίνηση που μπορεί να σε στείλει αδιάβαστο, ειδικά αν δεν έχεις πολλή πείρα.

    Κατά την γνώμη μου, αυτό είναι ΤΟ βασικό επιχείρημα για νέους οδηγούς να αποφύγουν πολλά κυβικά. Μια Bandit 1250 π.χ. έχει πιο ήπιο χαρακτήρα από μια VFR, οπότε δεν κινδυνεύεις τόσο από υπερβολική ισχύ. Κινδυνεύεις όμως από το βάναυσο φρενάρισμα των 1250 κυβικών αν αφήσεις απότομα το γκάζι.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    gabadoo
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 25/01/2009
    Mηνύματα : 1311
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : V-Strom
    Κράνος : Schuberth S1

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από gabadoo Την / Το 15.07.09 0:19

    apostat έγραψε:
    gabadoo έγραψε:...εννοεις το φρεναρισμα (π.χ. οπως λες ,μεσα στην στροφη..)απο τον κινητηρα,λογω κατεβασματων των σχεσεων στο κιβωτιο και του συνεπακολουθου αποτομου αφηματος του συμπλεκτη μεσα σε στροφη...

    Ακριβώς αυτό. Οι Σουπερμουστάρδες το επιδιώκουν. Έχει και αυτό την πλάκα του, όταν είναι ελεγχόμενο.
    Συνήθως όμως είναι άτσαλη κίνηση που μπορεί να σε στείλει αδιάβαστο, ειδικά αν δεν έχεις πολλή πείρα.

    Κατά την γνώμη μου, αυτό είναι ΤΟ βασικό επιχείρημα για νέους οδηγούς να αποφύγουν πολλά κυβικά. Μια Bandit 1250 π.χ. έχει πιο ήπιο χαρακτήρα από μια VFR, οπότε δεν κινδυνεύεις τόσο από υπερβολική ισχύ. Κινδυνεύεις όμως από το βάναυσο φρενάρισμα των 1250 κυβικών αν αφήσεις απότομα το γκάζι.

    Oλοσωστος....
    Και δεν πιστευω να ειναι και ιδιαιτερα χαριτωμενο να σε προσπερασoyn τα παχουλα οπισθια
    του Bandit-κροκοδειλου 1250....
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2303
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 15.07.09 1:15

    apostat έγραψε:Το VFR έχει μονόδρομο συμπλέκτη.

    Ποιό VFR ακριβώς έχει μονόδρομο συμπλέκτη και από πότε;
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 15.07.09 11:46

    To VTec έχει μονόδρομο. Δεν ξέρω για τα προηγούμενα, αλλά δεν είναι καμιά καινούρια ανακάλυψη, οπότε μπορεί να έχουν και αυτά.
    Όπως και νάναι, και να μην έχουν δεν είναι πολύ τραγικό, επειδή είναι λίγα τα κυβικά.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Viking
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 13/01/2009
    Mηνύματα : 230
    Ηλικία : 33
    Μοντέλο : Aprilia RSV Tuono
    Κράνος : Suomy Spec1R

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από Viking Την / Το 15.07.09 13:48

    apostat έγραψε:To VTec έχει μονόδρομο. Δεν ξέρω για τα προηγούμενα, αλλά δεν είναι καμιά καινούρια ανακάλυψη, οπότε μπορεί να έχουν και αυτά.
    Όπως και νάναι, και να μην έχουν δεν είναι πολύ τραγικό, επειδή είναι λίγα τα κυβικά.
    Εμένα είναι vtec και σε κατεβάσματα στις Σέρρες είχα πολλά γλυστρίματα πίσω..Απολαυστικά και ομαλά μεν,όχι μονόδρομου συμπλέκτη δε..
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 15.07.09 14:41

    Viking έγραψε:Απολαυστικά και ομαλά μεν,όχι μονόδρομου συμπλέκτη δε..

    Μονοδρομότατα. Very Happy
    Αν δεν ήταν μονόδρομος, δεν θα ήταν γλυστριματάκια, αλλά σχεδόν μπλοκαρίσματα.
    Την ξέρεις την ιστορία του ManstroTasos με το Ducati Monster; Έτσι έπεσε στην ευθεία πριν την Κ1.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    finrod
    Τακτικό μέλος
    Τακτικό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 01/02/2009
    Mηνύματα : 465
    Ηλικία : 36
    Μοντέλο : VFR800 ABS
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από finrod Την / Το 15.07.09 15:03

    Ευχαριστώ Στάθη (και λοιποί). Ακόμα μια υπεύθυνη και ολοκληρωμένη απάντηση για εμάς του αδαείς.
    Τα σέβη μου.
    Το VFR έχει μονόδρομο συμπλέκτη
    Πώς;;;
    Έχουμε μονόδρομο και δεν έχουν πχ τα CBR600???
    Μήπως δεν το βάζουν στα 600άρια για βάρος; Η για να συμπιέσουν το κόστος;

    Καλή φάση πάντως...
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 15.07.09 15:10

    Μπορείς να βάλεις after market μονόδρομο σε οποιαδήποτε σχεδόν μηχανή θέλεις. Λίγες όμως έχουν από την μάνα τους. Wink


    _________________
    Στάθης
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2303
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 15.07.09 16:57

    Δεν νομίζω ότι έχουν μονόδρομο συμπλέκτη τα μεγάλα VFR, έχω την υποψία ότι από την φαντασία σας το βγάλατε αυτό. Και λέω ''δεν νομίζω'' γιατί δεν έχω δει τα σχέδια όλων, αλλά γνωρίζοντας την Honda 500 χρόνια τώρα , είμαι σχεδόν βέβαιος ότι δεν έχουν, εξού και το ''νομίζω''.

    ¨Αν κάποιος έχει pdf ή άλλο αρχείο με τα σχέδια ή τα part numbers θα βοηθούσε να σιγουρευτούμε.

    Επί σειρά δεκαετιών, η Honda ΔΕΝ βάζει μονόδρομους συμπλέκτες. Στο 2008 ξαναέβαλε στο CBR1000RR 08-09. Πριν από αυτό μονόδρομο είχε το RVF400-nc35 του 94 και το VFR400-nc30 του 89.

    Ακόμα και σε αυτά δεν είναι ακριβώς μονόδρομος. Από τα 9 δισκάκια, τα 4 εμπλέκουν σταθερά στον άξονα του κιβωτίου. Τα άλλα 5 όμως, πιάνουν σε ένα δακτυλίδι γύρω από τον άξονα του κιβωτίου, το οποίο εμπλέκεται με ελάσματα και μπιλάκια, ακριβώς σαν το κόμπλερ της μίζας, αλλά πιο γερά.

    Έτσι όταν ο συμπλέκτης σπρώχνει τον άξονα, τα μπιλάκια χώνονται στο κενό μεταξύ άξονα και δακτυλιδιού και μπλοκάρουν το δακτυλίδι με τον άξονα , μεταδίδοντας κίνηση.

    Εδώ το σύστημα με τα μπιλάκια>>>


    Καθώς και σχηματικό για το πως εμπλέκει-ξεεμπλέκει


    Όταν όμως συμβεί το αντίθετο, ο άξονας να σπρώχνει το δακτυλίδι στο οποίο πατάνε οι δίσκοι, τα μπιλάκια υποχωρούν εκτός περιοχής που πιάνουν, και ο άξονας ΔΕΝ δινει κίνηση στους δίσκους.

    Στους 5 από τους 9, οι άλλοι εμπλέκουν κανονικά.

    Με τον τρόπο αυτό ο συμπλέκτης δεν είναι 100% μονόδρομος, απλά πατινάρει εύκολα, όταν δεχτεί γερή ανάποδη ροπή. Και τέτοιο ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ να είχε κανένα μεγάλο VFR.

    Οι after market μονόδρομοι δουλεύουν λίγο διαφορετικά. Αυτοι έχουν κάτι σαν ανηφορικό ράουλο στην βάση τους, και μόλις ο συμπλέκτης δεχτεί ανάποδα ροπή, τότε μέρος της καμπάνας ''σκαρφαλώνει'' πάνω στο ράουλο και σπρώχνει την καμπάνα να πατινάρει δίσκους σαν να πατάγαμε συμπλέκτη.
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 15.07.09 17:57

    Υπάρχουν διάφορα είδη μονόδρομου συμπλέκτη. Αυτό που περιγράφεις είναι ο λεγόμενος one way clutch ο οποίος χρησιμοποιείται κυρίως σε αγωνιστικά μοντέλα. Αυτόν έχει το καινούριο CBR1000RR και θα έχει το 1200 V4 απ' ότι ακούγεται.

    Το VFR 800 VTec έχει τον λεγόμενο back torque limiter ο οποίος όπως σωστά έγραψες, αφήνει τον συμπλέκτη να πατινάρει στο φρενάρισμα, τουλάχιστον στην αρχή που είναι μεγάλη η ροπή.


    _________________
    Στάθης
    avatar
    glystras
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 24/02/2009
    Mηνύματα : 878
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : 2004
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από glystras Την / Το 16.07.09 10:48

    κάποτε όλοι σας θα καταλάβετε την αξία του Στάθη …θα είναι μετά θάνατον βέβαια αλλά κάτι θα είναι και αυτό

    Respect Respect Respect
    avatar
    apostat
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 16/05/2009
    Mηνύματα : 2107
    Ηλικία : 55
    Μοντέλο : VFR VTec, XR650
    Κράνος : HJC HQ-1 carbon

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από apostat Την / Το 16.07.09 10:51

    glystras έγραψε:…θα είναι μετά θάνατον βέβαια αλλά κάτι θα είναι και αυτό

    Φά'την γλώσσα σου ρε, που θα με πεθάνεις πάνω στο άνθος της ηλικίας μου. Very Happy


    _________________
    Στάθης
    avatar
    glystras
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 24/02/2009
    Mηνύματα : 878
    Ηλικία : 48
    Μοντέλο : 2004
    Κράνος : Καμία επιλογή

    Απ: Φρένο κινητήρα και συμπίεση

    Δημοσίευση από glystras Την / Το 16.07.09 10:53

    apostat έγραψε:Φά'την γλώσσα σου ρε, που θα με πεθάνεις πάνω στο άνθος της ηλικίας μου. Very Happy

    όχι ρε το καινούργιο 1200αρι θα το προλάβεις σίγουρα lol! lol! lol!

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 23.07.17 11:39