VFRh - VFR Club Hellas


    Εθεάθη NC30

    Μοιραστείτε
    avatar
    Caracal
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 20/04/2009
    Mηνύματα : 2310
    Ηλικία : 99
    Μοντέλο : NC21, NC29, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45

    Εθεάθη NC30

    Δημοσίευση από Caracal Την / Το 20.09.17 11:09

    Εθεάθη σε συνεργείο φίλου, VFR400R-NC30 του 1989 (K). Αν διαβάζεις φίλε ιδιοκτήτη, στείλε μήνυμα να τα πούμε.

    Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά αναπαλαίωσης, βάψιμο στις ζάντες, στις μπότες του πηρουνιού, καθάρισμα-γυάλισμα οι σωλήνες των εξατμίσεων, γενικά έχει γίνει καλή δουλειά για να ξαναγίνει καινούριο το VFR.



    Και μια και το είδα, ιδού μια κεφαλή NC30 (η πίσω) για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.



    Διακρίνεται τα γρανάζια κίνησης των εκκεντροφόρων. Στο μοντέλο αυτό, οι εκκεντροφόροι περιστρέφονται ανάποδα ως προς την φορά του στροφαλοφόρου.

    Διακρίνεται επίσης το ελαφρά μετατοπισμένο ''ησυχαστικό'' γρανάζι δίπλα στο κυρίως γρανάζι του εκκεντροφόρου, το  οποίο βρήσκεται εκεί με ένα μηχανισμό ελατηρίου ανάμεσα στα δύο, που το σπρώχνει στην ελαφρά ''λαθος'' θέση. Με τον τρόπο αυτό, ο τζόγος ανάμεσα στα δόντια των γραναζιών μηδενίζεται. Όσο κι αν εμφανιστεί τζόγος, το δευτερεύον ''ησυχαστικό'' γρανάζι, βρήσκει την επαφή στην άλλη πλευρά του επόμενου στην σειρά δοντιού, κι έτσι η επαφή δοντιού με δοντιού στην μετάδοση είναι πάντα τέλεια, χωρίς κρούση και άρα χωρίς φθορά και χωρίς φασαρία, εξού και το ''ησυχαστικό''.

    Οι εκκεντροφόροι βρήσκονται σε φορέα, που δένει ολόκληρος πάνω στην κεφαλή με βίδες, και όχι με καβαλέτα. Αυτό κάνει την αφαίρεσή τους, πιο εύκολη υπόθεση, ενώ -θεωρητικά- αν συμβεί ζημειά στην επιφάνεια έδρασης, αλλάζει μόνο ο φορέας, και όχι όλη η κεφαλή.

    Το πιο σημαντικό ίσως, είναι το ενδιάμεσο κοντό κοκοράκι. Δεν είναι κανονικό κοκοράκι όπως π.χ. έχουν τα παπιά, να το χτυπάει από την μια άκρη ο εκκεντροφόρος, και αυτό να κάνει μοχλό και να κινεί την βαλβίδα από την άλλη μεριά του. Είναι κοντό, με μια μόνο άκρη και χρησιμεύει στην γεωμετρία κίνησης της βαλβίδας. Στα απλά συστήματα με τον εκκεντροφόρο να δίνει απευθείας κίνηση στην βαλβίδα, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά κίνησης της βαλβίδας, εξαρτώνται αποκλειστικά από το σχήμα του λοβού του εκκεντροφόρου. Στο εδώ σύστημα, παράμετρος είναι και το σχήμα της επιφάνειας που χτυπάει ο εκκεντροφόρος το κοκοράκι, η οποία δεν είναι επίπεδη και ανάλογα που το ακουμπάει ο λοβός καθώς ταξιδεύει πάνω του, βυθίζει περισσότερο ή λιγότερο την βαλβίδα. Με την διαφοροποίηση αυτή ο εκκεντροφόρος μπορεί να έχει πιο ''ηρεμο'' λοβό, άρα λιγότερη τριβή, για την ίδια βύθιση που χωρίς κοκοράκι θα ήθελε πιο μεγάλο λοβό, και η σχεδίαση επίσης μικραίνει σε όγκο.

    Το ίδιο σύστημα υπάρχει και στο καινούριο 2016 R1 από πέρσι, ενώ εμφανίστηκε και στο νέο 2017 GSXR1000 φέτος.

    Μια πολύ ευχάριστη παρενέργεια του συστήματος αυτού: Γίνεται πολύ απλή η αλλαγή καπελότων. Εκεί που σε ένα συμβατικό σύστημα πρέπει να αφαιρέσεις εκκεντροφόρους, να τους ξαναχρονίσεις μετά κ.ο.κ. για να αλλάξεις τα καπελότα, εδώ δεν βγάζεις τίποτα απολύτως, απλά συρταρώνεις με το χέρι στο πλάι το κοκοράκι (διακρίνεται το ελατήριο που το πηγαίνει στην θέση του) , και το καπελότο αποκαλύπτεται στην διάθεσή σου. Ούτε βγάλε-βάλε-χρόνισε εκκεντροφόρους, ούτε σφίξε με ροπές τα καβαλέτα, ούτε τίποτα από όλα αυτά.
    avatar
    tomakos
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή : 26/02/2010
    Mηνύματα : 2097
    Ηλικία : 49
    Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
    Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000

    ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ

    Απ: Εθεάθη NC30

    Δημοσίευση από tomakos Την / Το 20.09.17 21:49

    Ευχαριστούμε για την τεχνική ενημέρωση Thumbsup

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι 23.10.17 16:40