POWER COMMANDER

    Share

    Fanrider
    Παλιό μέλος
    Παλιό μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 10/01/2009
    Mηνύματα: 2261
    Ηλικία: 49
    Δημοτικότητα: 5615
    Μοντέλο: VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
    Κράνος: Shoei XR-1000

    POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από Fanrider στό Δευ 24 Aug 2009, 10:39 pm




    Καποια λογια για αυτο το μικρο <<αγνωστο>> μαυρο κουτακι που βγαζει αλογα και βελτιωνει την αποκριση γκαζιου.
    Η μηπως οχι?Η μοτοσυκλετα σου το χρειαζετε?

    Οι περισσοτερες συγχρονες μοτοσυκλετες χρησιμοποιούν ηλεκτρονικο ψεκασμο καυσιμου (EFI) Δουλευει ως εξης: ενας ηλεκτρονικος
    υπολογιστης (κεντρικη μοναδα ελεγχου, η ECU) συγκεντρωνει πληροφοριες
    απο μια σειρα αισθητηρων που ελεγχουν παραμετρους οπως η θεση του γκαζιου,
    του στροφαλου και του εκκεντροφορου, η θερμοκρασια περιβαλλοντος και η
    ατμοσφαιρικη πιεση.Στη συνεχεια, η ECU ανατρεχει σε εναν πινακα προγραμματισμενων ρυθμισεων για τον ψεκασμο που βρισκεται στη μνημη της, το
    ''χαρτη'', και στελνει ενα σημα στην ομαδα των ψεκαστηρων υποδεικνυοντας τουσ ακριβως ποσο καυσιμο να ψεκασουν στους αυλους εισαγωγης,

    οπου θα αναμιχθει με αερα πριν εισελθει στον κυλινδρο.Το μειγμα καυσιμου και αερα καθοριζει ποσο σωστα δουλευει ο κινητηρας.

    Ενα πλουσιο μειγμα,δηλαδη με βενζινη, σημαινει οτι μαζι με τα καυσαερια θα βγει απο την εξατμιση ακαυτο μειγμα,
    ενω ενα φτωχο μειγμα σημαινει υπερθερμανση του κινητηρα,απωλεια ισχυος και ενδεχομενως λιωμενα και φθαρμενα εσωτερικα,
    καθως το καυσιμο βοηθα και στην ψυξη των βαλβιδων, κυλινδρων και πιστονιων.

    Για ιδανικη καυση το μειγμα πρεπει να εχει μια αναλογια βενζινης προς αερα
    περιπου 14,7:1 δηλαδη 14,7 μερη αερα για ενα μερος βενζινης.Αλλα ιδανικη δεν
    σημαινει απαραιτητα και καλυτερη.Η βελτιστη καυση παραγει τη μεγιστη δυνατη ιπποδυναμη και επιτυγχανεται
    με ελαφρως πλουσιο μειγμα (με περιπου 10% λιγοτερο αερα απο το θεωριτικο), ενω ενα ελαφρως φτωχο μειγμα (με 10% περισσοτερο αερα)
    θα δωσει την οικονομικοτερη λειτουργια. Η βελτιστη αναλογια μειγματος βρισκεται μεταξυ 12,8:1 και 13,2:1 αλλα οι κατασκευαστες πρεπει να λαβουν υπ'οψιν διαφορες παραμετρους.

    Ενας στανταρ χαρτης τροφοδοσιας θα πρεπει να λειτουργει εντος των πλαισιων
    που θετει ο νομος.Δεδομενου οτι το πλουσιο μειγμα εχει ως αποτελεσμα να χαμηλωνι ι ενταση του ηχου της εξατμισης,
    πολλες μοτοσυκλετες δουλευουν πλουσια στην περιοχη που γινονται οι ηχομετρησεις.Αυτο σημαινει οτι πολλες μοτοσυκλετες με ψεκασμο
    θα εχουν επιτηδες ενα "ελατωμα'' πλουσιου μειγματος γυρω στις 5.500 στροφες.

    Οι αυθεντικοι χαρτες πρεπει ακομα να λαμβανουν υπ'οψιν
    τις διαφορες σε κατασκευαστικες ανοχες, ωστε η τροφοδοσια να δουλευει το ιδιο σωστα στον καλυτερο η τον χειροτερο δυνατο κινητηρα.
    Πρεπει επισης να συνυπολογιζουν και το χρονο ζωης του κινητηρα, ο οποιος ενδεχομενως να μειωνεται αν αυξηθει η ιπποδυναμη και η πιεση
    μεσα στον κυλινδρο,καθως και τα χειροτερης ποιοτητας καυσιμα που μπορει να χρησιμοποιηθουν.

    Το Power commander ειναι μια τετοια συσκευη που παρακαμπτει τον αυθεντικο χαρτη ειτε για να εκτελεσει συγκεκριμενες αλλαγες
    η απλα για να τον βελτιωσει - συνηθως αυτη η βελτιωση γινεται ακομη κι αν δεν κανεις καμια αλλαγη,
    δεδομενου οτι οι κατασκευαστες αναγκαζοναι να συμμορφωθουν με πολλους περιορισμους λογω νομοθεσιας.

    Η δημιουργια ενος νεου χαρτη ειναι μια επωδινη ασκηση που περιλαμβανει πολλες ωρες στο δυναμομετρο και αφθονη δουλεια
    αυξανοντας σταδιακα της στροφες του κινητηρα και το ανοιγμα του γκαζιου, ρυθμιζοντας την τροφοδοσια πρωτα στις
    κανονικες συνθηκες ατμοσφαιρικης θερμοκρασιας και πιεσης. Διαφοροι αλγοριθμοι (θυμασαι τοτε στο σχολειο εκεινους τους
    μεγαλους πινακες με αριθμους που μεταφραζονταν σε διαγραμματα και προγραμματα υπολοιστων επισης χρησιμοποιουνται για να αλλαξουν την τροφοδοσια οταν ο
    κινητηρας επιταχυνει αντι να δουλευει σε σταθερες στροφες, για να αντιμετωπισουν το συνηθες ''κλοτσημα''
    του ψεκασμου οταν ανοιγεις το γκαζι απο τελειως κλειστο και να γλυκανουν την αποδοση της δυναμης καθως ανοιγεις το γκαζι, ωστε να εχεις καλυτερο έλεγχο της μοτοσυκλετας.

    Μια μοτοσυκλετα με σωστη τροφοδοσια καυσιμου ειναι απολαυση να την οδηγεις και η διαφορα απο τη στανταρ ρυθμιση μπορει να ειναι σαν τη μερα με τη νυχτα,
    αλλα να εχει παντα υπ'οψιν οτι οι βελτιωσεις σε μια μοτοσυκλετα με αλλαγμενο χαρτη μπορει να μην ικανοποιουν ολα τα γουστα.
    Η ακριβεστερη και ακαριαια αποκριση του γκαζιου που θα σου προσφερει ενα σωστα ρυθμισμενο Power comander ενδεχομενως να ειναι το ακρο αντιθετο απο τη συνηθως
    νωχελικη αποκριση της στανταρ ρυθμισης. Ιδανικα, η ολη δουλεια οφειλει να γινει πανω σε ενα δυναμομετρο, απο ενα ειδικευμενο τεχνιτη και ξεχωριστα σε καθε μοτοσυκλετα,
    αν και εξειδικευμενοι χαρτες για καθε μοντελο και σε αναλογους συνδιασμους τους με διαφορες εξατμισεις υπαρχουν διαθεσιμοι στο internet για ''κατεβασμα''.

    ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ

    Τα αποτελεσματα εξαρτονται απο την εργοστασιακη ρυθμιση της μοτοσυκλετας. Οι βελτιωσεις ενδεχεται να ειναι απο θεαματικες εως μετα βιας αντιληπτες, γι'αυτο ανεβασε τη μοτοσυκλετα σου σε ενα δυναμομετρο και ψαξε για σημεια που χρειαζονται βελτιωση πριν ξοδεψεις τα λεφτα σου


    Viking
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 13/01/2009
    Mηνύματα: 230
    Ηλικία: 30
    Δημοτικότητα: 2342
    Μοντέλο: Aprilia RSV Tuono
    Κράνος: Suomy Spec1R

    Απ: POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από Viking στό Τρι 29 Sep 2009, 2:56 pm

    Μιάς που υπάρχει έτοιμο το θεματάκι ας μεγαλώσει λίγο..Μόλις προχθές και μετά από κάμποσους μήνες που έχω βάλει το commander είπα να αλλάξω τον χάρτη που δίνει η dynojet για τα πράγματα που φοράω στη βέφα.

    Έβαλα τον χάρτη του γνωστού από το vfrdiscussion cozye.

    Νόμιζα ότι δεν έχει καμιά διαφορά σήμερα όμως που εξετάστηκε κάπως καλύτερα το πράμα ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ VTEC!!!Ναι σας λεω, με οποιαδήποτε ταχύτητα στο κιβώτιο με το γκάζι να ανοίγει απαλά για να νιώσω το τίναγμα (το οποίο με τον χάρτη της dynojet ήταν αρκετά αισθητό), ΑΠΛΑ ΤΟ VTEC ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΧΟ!

    Μπράβο στον Αμερικάνο για τη δουλειά του!

    Τον συστήνω χωρίς φόβο, οι ρυθμίσεις της dynojet δινουν μάλλον πολύ μα πολύ πλούσιο μίγμα (έβλεπα κάτι +25 στον χάρτη) ενώ ο Cozye είναι πιο λογικός στις αυξήσεις (και μειώσεις) που έχει κάνει στο καύσιμο. Χωρίς δυναμόμετρο και χωρίς καυσανάλυση βέβαια εξακολουθώ να μιλώ υποθετικά και με βάση τι μου δείχνει στο δρόμο, πάντως η αίσθηση μου είναι σαφής: ειδικά σε ότι αφορά το Vtec, o συγκεκριμένος χάρτης είναι αποκάλυψη!

    macrozan
    Κολλημένο μέλος
    Κολλημένο μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 05/02/2009
    Mηνύματα: 542
    Ηλικία: 58
    Δημοτικότητα: 2808
    Μοντέλο: R1150GS
    Κράνος: ARAI RX7 GP-SCHUBERTH S3

    Απ: POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από macrozan στό Πεμ 01 Oct 2009, 11:58 am

    Viking έγραψε:Μιάς που υπάρχει έτοιμο το θεματάκι ας μεγαλώσει λίγο..Μόλις προχθές και μετά από κάμποσους μήνες που έχω βάλει το commander είπα να αλλάξω τον χάρτη που δίνει η dynojet για τα πράγματα που φοράω στη βέφα.

    Έβαλα τον χάρτη του γνωστού από το vfrdiscussion cozye.

    Νόμιζα ότι δεν έχει καμιά διαφορά σήμερα όμως που εξετάστηκε κάπως καλύτερα το πράμα ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ VTEC!!!Ναι σας λεω, με οποιαδήποτε ταχύτητα στο κιβώτιο με το γκάζι να ανοίγει απαλά για να νιώσω το τίναγμα (το οποίο με τον χάρτη της dynojet ήταν αρκετά αισθητό), ΑΠΛΑ ΤΟ VTEC ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΧΟ!

    Μπράβο στον Αμερικάνο για τη δουλειά του!

    Τον συστήνω χωρίς φόβο, οι ρυθμίσεις της dynojet δινουν μάλλον πολύ μα πολύ πλούσιο μίγμα (έβλεπα κάτι +25 στον χάρτη) ενώ ο Cozye είναι πιο λογικός στις αυξήσεις (και μειώσεις) που έχει κάνει στο καύσιμο. Χωρίς δυναμόμετρο και χωρίς καυσανάλυση βέβαια εξακολουθώ να μιλώ υποθετικά και με βάση τι μου δείχνει στο δρόμο, πάντως η αίσθηση μου είναι σαφής: ειδικά σε ότι αφορά το Vtec, o συγκεκριμένος χάρτης είναι αποκάλυψη!

    Κι εγω τον εβαλα, τού άλλαξα λίγο τα φώτα Shocked και το μηχανακι ειχε διαφορα. Στείλε μου με πμ το λινκ να τσεκαρω ότι είχαμε βάλει τον ίδιο violin Νασαι καλα κι οταν βγαλω τους γυψους θα ανεβω Βολο για τα τσιπουράκια που λέγαμε cheers

    Viking
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 13/01/2009
    Mηνύματα: 230
    Ηλικία: 30
    Δημοτικότητα: 2342
    Μοντέλο: Aprilia RSV Tuono
    Κράνος: Suomy Spec1R

    Απ: POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από Viking στό Πεμ 01 Oct 2009, 1:35 pm

    macrozan έγραψε:
    Viking έγραψε:Μιάς που υπάρχει έτοιμο το θεματάκι ας μεγαλώσει λίγο..Μόλις προχθές και μετά από κάμποσους μήνες που έχω βάλει το commander είπα να αλλάξω τον χάρτη που δίνει η dynojet για τα πράγματα που φοράω στη βέφα.

    Έβαλα τον χάρτη του γνωστού από το vfrdiscussion cozye.

    Νόμιζα ότι δεν έχει καμιά διαφορά σήμερα όμως που εξετάστηκε κάπως καλύτερα το πράμα ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ VTEC!!!Ναι σας λεω, με οποιαδήποτε ταχύτητα στο κιβώτιο με το γκάζι να ανοίγει απαλά για να νιώσω το τίναγμα (το οποίο με τον χάρτη της dynojet ήταν αρκετά αισθητό), ΑΠΛΑ ΤΟ VTEC ΔΕΝ ΓΙΝΟΤΑΝ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΧΟ!

    Μπράβο στον Αμερικάνο για τη δουλειά του!

    Τον συστήνω χωρίς φόβο, οι ρυθμίσεις της dynojet δινουν μάλλον πολύ μα πολύ πλούσιο μίγμα (έβλεπα κάτι +25 στον χάρτη) ενώ ο Cozye είναι πιο λογικός στις αυξήσεις (και μειώσεις) που έχει κάνει στο καύσιμο. Χωρίς δυναμόμετρο και χωρίς καυσανάλυση βέβαια εξακολουθώ να μιλώ υποθετικά και με βάση τι μου δείχνει στο δρόμο, πάντως η αίσθηση μου είναι σαφής: ειδικά σε ότι αφορά το Vtec, o συγκεκριμένος χάρτης είναι αποκάλυψη!

    Κι εγω τον εβαλα, τού άλλαξα λίγο τα φώτα Shocked και το μηχανακι ειχε διαφορα. Στείλε μου με πμ το λινκ να τσεκαρω ότι είχαμε βάλει τον ίδιο violin Νασαι καλα κι οταν βγαλω τους γυψους θα ανεβω Βολο για τα τσιπουράκια που λέγαμε cheers
    Σου στέλνω με mail τον ίδιο τον χάρτη.. cheers

    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 02/09/2009
    Mηνύματα: 176
    Ηλικία: 37
    Δημοτικότητα: 2158
    Μοντέλο: Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος: Shoei XR1100/Z-One

    Απ: POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από Athanor στό Σαβ 05 Feb 2011, 3:10 pm

    Μιας και υπάρχει ήδη θέμα για Power Commander, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με τη δική μου μηχανή (VFR FIW 1998). Έχω βάλει μπουζί ιριδίου, φίλτρο BMC και τελικό Arrow carbon. Το σίγουρο είναι ότι με αυτές τις μετατροπές αυξάνεται η εισροή αέρα και έτσι το μείγμα θα είναι μάλλον πιο φτωχό. Αν και όταν βγάζω τα μπουζί για να τα ελέγξω είναι σε καλή κατάσταση, το ερώτημα είναι αν οι παραπάνω μετατροπές χωρίς αλλαγή χάρτη επηρεάζουν αρνητικά την λειτουργία-κατάσταση ή./και την απόδοση του κινητήρα.

    karapialis
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 15/02/2009
    Mηνύματα: 189
    Ηλικία: 36
    Δημοτικότητα: 2392
    Μοντέλο: 2008
    Κράνος: Arai rx7,shoei diabolic

    Απ: POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από karapialis στό Σαβ 05 Feb 2011, 5:01 pm

    Το σίγουρο είναι ότι με αυτές τις μετατροπές αυξάνεται η εισροή αέρα και έτσι το μείγμα θα είναι μάλλον πιο φτωχό. Αν και όταν βγάζω τα μπουζί για να τα ελέγξω είναι σε καλή κατάσταση,

    Μια χαρα τα λες και συνεπως πρεπει να ρυθμισουμε το μειγμα συμφωνα με τις μετατροπες που εχουμε κανει.
    Καλο ειναι να το κανει ειδικος αυτο και να μην βαζουμε οτι χαρτι βρουμε πανω ,καλη ωρα(Μονος Χρηστος ).

    Καπου εδω ξεκινα μια μεγαλη συζητηση σχετικα με το πως ρυθμιζει καθε μαστορας κλπ.......
    {βαριεμαι να την ανοιξω και ακρη δεν θα βγαλουμε}

    Τωρα αν θελεις να δεις αν εχεις καποιο προβλημα ανοιγουμε μια τριτη ταχυτητα (ψηλες στροφες ), και κλεινουμε γκαζι αποτομα τελειως σε περιπτωση που ειμαστε πολυ στεγνη απο μειγμα θα ακουσουμε σκασιματα απο τις εξατμισεις.
    Προσοχη αυτο το κανουμε μια μερα με φυσιολογικες θερμοκρασιες και οχι πολυ κρυο υγρασια,..

    Athanor
    Μέλος
    Μέλος

    Info
    Άντρας
    Εγγραφή: 02/09/2009
    Mηνύματα: 176
    Ηλικία: 37
    Δημοτικότητα: 2158
    Μοντέλο: Honda VFR 800 FIW & Piaggio Vespa PX 125
    Κράνος: Shoei XR1100/Z-One

    Απ: POWER COMMANDER

    Δημοσίευση από Athanor στό Σαβ 05 Feb 2011, 5:57 pm

    karapialis έγραψε:
    Το σίγουρο είναι ότι με αυτές τις μετατροπές αυξάνεται η εισροή αέρα και έτσι το μείγμα θα είναι μάλλον πιο φτωχό. Αν και όταν βγάζω τα μπουζί για να τα ελέγξω είναι σε καλή κατάσταση,

    Μια χαρα τα λες και συνεπως πρεπει να ρυθμισουμε το μειγμα συμφωνα με τις μετατροπες που εχουμε κανει.
    Καλο ειναι να το κανει ειδικος αυτο και να μην βαζουμε οτι χαρτι βρουμε πανω ,καλη ωρα(Μονος Χρηστος ).

    Καπου εδω ξεκινα μια μεγαλη συζητηση σχετικα με το πως ρυθμιζει καθε μαστορας κλπ.......
    {βαριεμαι να την ανοιξω και ακρη δεν θα βγαλουμε}

    Τωρα αν θελεις να δεις αν εχεις καποιο προβλημα ανοιγουμε μια τριτη ταχυτητα (ψηλες στροφες ), και κλεινουμε γκαζι αποτομα τελειως σε περιπτωση που ειμαστε πολυ στεγνη απο μειγμα θα ακουσουμε σκασιματα απο τις εξατμισεις.
    Προσοχη αυτο το κανουμε μια μερα με φυσιολογικες θερμοκρασιες και οχι πολυ κρυο υγρασια,..

    Ευχαριστώ για την απάντηση σου. Με εξαίρεση την εξάτμιση, το φίλτρο και τα μπουζί ιριδίου ήταν περισσότερο πρακτική και οικονομική επιλογή (χαμηλότερο κόστος συντήρησης και καλύτερη ποιότητα), παρά αλλαγές με σκοπό την αύξηση της ιπποδύναμης ή της απόκρισης. Οπότε αν τελικά δεν επηρεάζεται αρνητικά η λειτουργία του κινητήρα, δεν υπάρχει πρόβλημα ακόμη κι αν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της απόδοσης του με αλλαγή χάρτη με Power Commander.
    Θα δοκιμάσω αυτό που μου προτείνεις και αν ακούσω σκασίματα στην εξάτμιση, θα δοκιμάσω συνδυασμούς μεταξύ μαμά/BMC φίλτρου και μαμά/Arrow εξάτμισης για να δω ποιος συνδυασμός προκαλεί τα σκασίματα.

      Η ώρα είναι Πεμ 18 Dec 2014, 4:56 am